Hej Ester, Älskarjordgubbar, sol, Maja mfl. Tack för era svar och den intressanta läsningen. Det var nytt för mig att psykologer rekommenderar att inte berätta om donatorn är anonym. Jag tror aldrig jag skulle kunna hålla en sådan sak hemlig för mitt/mina barn hela livet... Särskilt inte som min syster m familj och mamma och pappa vet. Så det skulle nog inte vara ett alternativ för oss. Samtidigt känns det jobbigt om psykologerna tror atta barnet kan gå igenom en kris om de inte kan leta upp donatorn... Hmm, svåra frågor. Vi har haft det jättejobbigt med ganska uppslitande diskussioner med min syster men vi har ändå bokat in resor til, Umeå, för att påbörja processen med min syster som donator. Men om jag är ärlig så känner jag min inte redo för detta... Det känns inte kul att påbörja detta då min syst och jag haft jobbiga diskussioner.. Sedan känns det nu ( så kändes det inte tidigare) som om det kanske fortf finns en chans utan ÄD.. Men ändå känner jag mig inte redo att gå igenom en til, IVF (läkarna har avråder oss från IVF få chansen är mkt dåliga). Maja: hur går det för dig? Älskarjordgubbar: vilka söta tvillingar du har Kram