• Angie08

Vågar man testa?

Hej,

Är på bim-2 idag och har hela denna veckan mått väldigt illa, fast mest på eftermiddagen, men då blir det nästan olidligt.
    Har haft lite hugg de senaste dagarna i nedre delen av magen och fått väldigt känsliga bröst. 
    Är dessutom VÄLDIGT uppsvälld på magen. 

Är det vanliga symptom på en graviditet? Kan det vara värt att testa idag? Och kan man då testa med eftermiddagsurin eller är det viktigt att göra det på morgonen?

Tacksam för lite hjälp! :)

• Svar på tråden Vågar man testa?
  • Angie08

Man blir trött av att tänka på om man är gravid eller inte.
    Men du har iallafall inte fått mensen? Det är ett bra tecken :)

• Soffipropp

Nej ingen mens här så det är bra. Men om den inte tänker komma så skulle man ju vilja ha ett litet plus om så är fallet att man är gravid. Men jag tror faktiskt inte det.

• Angie08
    intetnyttpåplusfronten skrev 2012-05-23 21:52:22 följande:
    Trötthet kan ju annars vara ett symptom ;)
    :) tänkte mest på mig, som varit skengravid många gånger, och varit extremt trött. Då har det nog mest berott på stressen av att tänka på det hela tiden som fått en att bli trött. :) Så det kan ju vara vilket som. 
  • Angie08
    Soffipropp skrev 2012-05-23 22:11:51 följande:
    Nej ingen mens här så det är bra. Men om den inte tänker komma så skulle man ju vilja ha ett litet plus om så är fallet att man är gravid. Men jag tror faktiskt inte det.
    Nu har ju inte jag testat på ett tag så vet inte vad det skulle visa men jag vågar inte riktigt testa mig nu för jag vill inte bli besviken, vilket jag kommer bli om jag får negativt :(
    Idag bim+3, har en lätt "molande" värk ibland, känns då som att mensen är på gång men det har inte kommit en droppe :S
    Jag ska nog köpa test imorgon och testa på lördag morgon :)
    Om tant röd inte kommit såklart.

Du är bim+1 idag va? 
  • Angie08

Nu har jag ändå börjat hoppas väldigt mycket på att jag är gravid, förstå hur besviken jag kommer bli om testet visar negativt på lördag. Är så nervös :(

• Soffipropp

Jo jag är på BIM +1, men det molar i magen till o från o brösten känns tunga, men det kan lika gärna vara mens på g

• Angie08

Brukar din mens vara sen? För annars tror jag att du kan plussa till helgen :)

• Soffipropp

Nej den brukar inte vara sen. Eller jo ibland diffar det ju nån dag hit eller dit men det är ju inte att den är sen direkt.

Svar på tråden Vågar man testa?