Javisst skrev 2012-04-17 19:09:41 följande:
Jag följs gärna åt med er nu mot slutet
Är nu i v 34 med BF 4 juni, första barnet.
Jobbar sedan ett par veckor tillbaka endast halvtid pga mycket sammandragningar. Har även sökt och fått beviljad havandeskapspenning men valt att inte ta ut något ännu, tycker det är skönt att komma till jobbet och träffa kollegorna ett par timmar om dagen.
Är det bara jag som tycker det känns helt overkligt att det är så kort tid kvar?! Vi har försökt få barn i 2 ½ år och har tre missfall i bagaget men så nu snart är vi föräldrar! Det känns jätteoverkligt och väldigt, väldigt konstigt. Njuter av magen och sparkarna, känns nästan lite sorligt att den här tiden är snart förbi...
På fredag ska jag till BM igen och mäta magen då den inte växt enligt sin kruva de senaste veckorna. Har hela tiden legat över översta kurvan men nu har jag halkat ner mellan "mellankurvan" och "överkurvan". Om magen inte växt sedan sist ska vi på TUL. Vore kul att se lillan en gång till
men det vore såklart skönt om allt såg bra ut på fredag!
Oj vad ni har kämpat så massa grattis =) Vad roligt ett riktigt litet efterlängtat barn =)
Vet du jag har stannat med båda mina flickor och varit på extra koll å sådant men oftast är det inget att oroa sig för, de sa att min yngsta skulle väga jätte lite när hon föddes men det gjorde hon inte 3kg vägde hon vilket är helt normalt.. Men reglerna e ju sådana att står du still i kurvan 3ggr så ska det kollas upp..
Var på UL förra veckan, ställ n dig på att bebis e STOR hihi jag låg där å funderade på vad fasiken e det där för nåt konstigt, tills han förklarade att ja här ser ni näsan och munnen och tänderna under tandköttet osv osv..
Va ju bara det att förut fick bebis plats på skärmen men det fick den verkligen inte nu.