• Ann Lis

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

haha *3350g* skulle det stå så klart!!

• Ann Lis

Framsteg : Då håller jag tummarna för dig, det var verkligen bland de värsta jag smakat och vill de inte igen.

Kia82 : Vet precis va du menar just denna grav har jag ingen i min omkrets att dela graviditeten med ingen jag känner är gravid ,men  har  harft vid flera andra grav och kännslan när en efter en som man känner får barn är ju så kluven glad för deras skull så klart, men själv blir ju väntan bara ännu olidligare när alla andra kläcker före.

Skickar några styrke kramar till dig och hoppas du får en bättre dag i morrn!!!    

• Ann Lis

Hej på er!! Här är det jobbigt  värre har åkt på foglossning, så de gör ont som h-vete både i ljumskarna, blygbenet och värst är ju så klart i ryggslutet Rynkar på näsan. Ibland när jag går så hugger de och gör så ont att jag inte kommer ett steg till och ibland måste jag sätta mig, går och stöttar mig mot olika möbler. På nätterna värker det i både ryggen och ljumskarna så jag nästan inte kan vända mig tar jätte lång tid att sommna sen vaknar jag flera ggr per natt.

Har börjat känna av lite smärtsamma sammandragningar nu  speciellt på kvällarna och sen har jag mkt sammandragningar som inte gör ont också men jag tycker magen är hård så gott som hela tiden nu...

Känner att huvet ligger neråt nu och har gjort det ett tag men kan ju ändras än, jag är  på toa Hela tiden usch en natt var jag upp 6 ggr och kissade  och tillråga på allt så har vi toa på övervåningen och trappor är INTE kul att gå i med foglossning,    

Har delade kännslor en del av mig vill att förlossningen ska starta NU medans en del av mig självklart INTE vill det pga att jag bara är i v 32 i morgon och barnet behöver ju ligga kvar några veckor än, men är ju så less och skulle  bara vilja gå i ide nu och vakna i slutet av maj..

Hoppas verkligen att denna bebis också tycker att den ska komma ut i v 36/37 som de två senaste barnen gjort!! Då är det ju inte såå långt kvar men ändå för länge.....

Känner mig super duper gnällig nu men det är så här det känns för mig!!      

• Ann Lis

Julia82 och butterflie tack för era råd och styrkekramar, ja nu är det bara att härda ut, och tänka på vad det kommer ut av allt detta för visst är dom värd precis allt även om man tror att man inte ska kunna härda ut sista tiden..

• Ann Lis

Åh lycka till Butterflie!! :)

BB väskan har jag ej funderat över än bilstol är inhandlad vi får ej låna/hyra på BB.

Glömsk är jag som tusan  som en förrvirad höna mellanåt, humörsvängningar  O ja!! blir arg/irriterad ledssen över skitsaker, bölar jätte lätt och för ingenting...

pappadagarna minns jag inte hur man gick tillväga med fast jag gjort detta 5 ggr tidigare....

Det är ju bara jag som fått hem papper från f-kassa efter jag skickat in moderskapsintyget, men tror väll att det bara är att ringa och anmäla de första pappa dagarna som börjar gälla dirrekt barnet är nyfödd   och  då skriva i årsinkomsten på pappan  (om dom inte har någon sen tidigare barn eller om det ändrats sen man tog ut dagar sist). 

• Ann Lis

Nej jag har inte packat eller funderat på de än , fast man gör ju det när man själv tycker de passar man räkna väll att en normal grav varar mellan 37 - 24 veckor... om man har fått barn förrut och brukar få tidigare så kan det ju vara skäl att göra det redan nu

• Ann Lis

Va ni skriver mkt kul!!!!

Och några nya har tillkommit va roligt!!

Gick in i v32 idag, så ett litet steg närmare nu då...

Idag har vi firat våran minsting som fyller 5 år idag uj va tiden går fort tyckte nyss jag fick han på mitt bröstHjärta  Älskade älskade ungar!!!

Jag har haft en hel del sammandragningar men ingen regelbundenhet och vissa har gjort ont medans vissa  inte gör ont alls, men livmodern tränar ialla fall för fullt!!!!    

Längtar sååååååååååååååååååå mkt tills bebis ska komma ut!!!            

• Ann Lis

Här snöar det som tusan vinterväglag igen. Tur vi inte bytt till sommardäck än hörde på radion  i morse att ingen får böter som åker med vinterdäck  april ut för att byta den 15:e var tydligen alldeles för tidigt.

Vi har inte haft nå flyt på jobbfronten eftersom min sambo ringde igår och har blivit varslad,företaget han var anställd åt ska läggas ner, han har jobb 3 mån till sen är det slut, jobbigt att tänka på de där jäkla pengarna när man är gravid och har fullt i hormoner som gör livet jobbigt ändå,  känns extra kämpigt eftersom jag går hemma  obetalt och han är den enda med inkomst... Men man får tro det löser sig i alla fall.

Ska in på konrtoll på torsdag och få lyssna på lilla Hjärta de ser jag mkt fram emot och för varje kontroll hos BM så är det ju ett steg närmare  förlossningen....

Kia82: va härligt att gå in in i v35 det börjar ju verkligen dra i hop sig då längtar tills jag kommer dit. Jag går in i v 33 på torsdag så bebis får ju inte komma än på ett bra tag..... Och det känns ju lite frustrerande för visst vill jag  att bebis kommer ut när den är helt klar, vill självklart inte få ett prematur barn meen samtidigt önskar man ju varje dag att det är sista dagen som gravid eftersom det är så otroligt jobbigt nu och gör så ont i fogarna att jag blir tokig snart varje dag är en kamp att klara av. Usch jag gråter varje dag för att det gör så ont när jag går, förstår inte hur jag ska orka alla veckor som är kvar!!!

Jag känner oxå ett tryck neråt vet att huvet har legat neråt ett bra tag nu men bebis kommer ju inte att fixera sig eftersom jag fått så många innan, har mkt sammandragningar varje dag nu värst är det när jag gör något  tex är ute vid djuren eller går i trappen eller håller på me tvätt mm mm. Men även på nätterna när jag byter ställning eller är kissnödigt då  får jag jämt värsta sammandragningarna.

I morste låg jag med magen mot sidan på sambon och han fick sig några rejäla kickar, hehe verkar vara en riktigt livlig busunge i magen :D     

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?