dontworrybehappy skrev 2012-05-23 09:23:11 följande:
Hoppar på tåget!
BF 15Juni och bebben ska helst stanna kvar tills dess då styvmor fyller 3Juni och äldsta dottern fyller 8Juni så dom helgerna är upp bokade och nu i helgen är alldeles för tidigt känner jag! I dag är jag i v.37+4..
Inga konstiga känningar här ännu. Hoppas att man får njuta av att vara höggravid ett tag nu och slipper jobbiga krämpor :)
Välkommen!
Ann-Lis: Vad frustrerande!
Ang. detta med mycket som händer inför sommaren, med skolavslutningar, grillkvällar på skolor och dagis osv... Jag tar det verkligen kavlugnt med allt sånt. Kan jag vara med så är jag det, kan jag inte så kan jag inte. Jag är rektor på en gymnasieskola och om jag inte hade den inställningen hade jag rusat in i väggen för väldigt länge sedan under denna graviditet.
Jag hoppas kunna vara med på grill- och brännbollskväll på äldsta dotterns skola nästa vecka. Och igår avklarade jag ett utvecklingssamtal på yngsta dotterns dagis.
Nästa vecka ska äldsta på tågutflykt med skolan och de vill att föräldrar hjälper till att skjutsa och hämta till tågstationen. Jag kan ju inte lova varken bu eller bä, men har iaf sett till att om inte jag kan skjutsa min egen dotter så kan svärmor göra det. Visst hade jag gärna engagerat mig mer och frågat om andra barn behövde skjuts, men det vore ju jättedumt att göra det och sen visar det sig att jag ligger på förlossningen, eller är hemma och mår helkasst...
Idag har jag en förmiddag hemma, då vi har "happenings" på skolan ikväll så jag kommer jobba sent. Eller ja, så ser planen ut, så får vi se vad vi orkar med...
Jag har iaf gjort om lite i klädkammaren så att nu har lilleman en garderobsyta och kläderna ligger tvättade, vikta och väntande
Jag har också bäddat spjälsängen och packat BB-väskan.
Babyskydd köptes i måndags, lika så de "första kläderna" som storasystrarna fick välja ut.
Visserligen ska vaggan tas fram och bäddas och vagnen ska fixas lite, men det känns ändå som att vi är på banan, och det skulle inte vara någon större panik om han fick för sig att titta ut nu
Dock är det fortfarande väldigt lugnt.
Men det är ju 13 dagar kvar också så...
Lite spänningar, ibland drar det så i ljumskarna att jag inte kan stå raklång utan får böja mig framåt.
Värmen gör att fötterna sväller till det dubbla känns det som, men foppatofflor hemma och ett par sköna sneakers på kontoret så känns det ändå ok.
Själv är jag en skeptiker av rang, men min far menar att såväl hans farmor, som han själv, och jag - iaf när jag var liten - kunde/kan få aningar och känningar om saker som ska hända.
Han använder sig av slagrutor (såna där pinnar man kan leta currylinjer och vatten med...).
Hur som helst.
Två dagar innan jag berättade för mina föräldrar om att vi väntade ett tredje barn hade pappa sagt till mamma att jag var gravid och att jag skulle föda en pojke. Han hade fått en känsla av att jag var gravid och hade sedan frågat slagrutorna om det stämde, vilket kön osv.
Hittills har det ju stämt .
Nu har slagrutorna sagt att jag kommer föda före BF. Hehe vi får väl se hur det stämmer.
Jag är som sagt skeptisk, även om det finns mycket jag inte alls kan förklara logiskt, som t.ex. detta med att pappa "visste om" graviditet och kön innan vi ens sagt något.
Om det blir före BF får lilleman oändligt gärna undvika den 4/6 då yngsta kusinen fyller 2 år... Vi umgås nästan varje helg, så det vore trist om de får samma födelsedag...