Butterflie skrev 2012-04-06 20:33:08 följande:
Var mest att vi ville att båda flickorna hade börjat skolan först och sedan skulle ändå spiralen ut 2013, men sen så prata vi i flera månader om ett litet sommarbarn =) och inte visste väl vi att de skulle gå så fort. Vi tog ur spiralen 25 aug å i början av sep tog det sig =) iof så sa bm att det var vanligt, men neeh sa vi haha ja e ju snart 30 å ingen ungdom längre.. Men jodå bm hade rätt =)
Hur gamla e dina andra barn?
Hehe ja du ser. Det har gått snabbt för oss också, alla tre gångerna. Slutat med piller, en blödning och sen plus på stickan.
Äldsta är 6, fyller 7 i slutet av sommaren, yngsta (eller ja, snart mellersta då) fyllde 4 i början av året.
Jag ville ha lite längre mellan barnen denna gång då det blev väldigt intensivt förra gången. (Bebis, mycket viljestark 2.5-årig storasyster + sambo/pappa som jobbade borta mycket då). Det var så klart mysigt , och gulligt och allt vad det är att ha bebis, men som sagt, också väldigt intensivt.
Nu när båda äldre töserna är mer självgående (ingen blöja, kan cykla, går att resonera med, klarar av att klä av och på sig själva osv) så känns läget helt annorlunda :) Dessutom jobbar sambon i här i stan nu, vilket är otroligt skönt.
Jag testade hormonspiral efter andra barnet, men det funkade inte alls för mig. Jag kunde börja störtgråta helt utan anledning. Minns speciellt en gång när jag plockade ur diskmaskinen och plötsligt bara kom tårarna. Äldsta dottern var ca 3 då och jag ville verkligen inte att hon skulle behöva se mig så. Kollade upp med BM och tydligen kan man reagera så. Jag tog ut den och började på nytt med Cerazette istället (som tydligen ska vara samma sorts hormoner som i spiralen), men de funkar jag jättebra ihop med. Enligt BM kan det bli så ibland, mängden hormoner som utsöndras, hur och var i kroppen utsöndringen börjar osv kan ge olika reaktioner på samma hormoner. Märkligt...