Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
Åå Kia: rosa slemm är toppen och värk är jätte bra och jag börjar känna mig helt störd snart
Åå Kia: rosa slemm är toppen och värk är jätte bra och jag börjar känna mig helt störd snart
Har varit "klåfingrig" i kväll så jag kände på tappen den är alldeles mjuk och kort fick lätt in 2 fingrar och rörde runt lite hade rött/rosa slemm på Fingrarna efter det, har dock inga värkar eller känningar tog en rask promenad efter detta så nu kan jag bara vänta och se........ (och hoppas som vanligt)
Polarlantis: Här hände det inget av mitt pillande, eller mina promenader eller färdknäpp, kan ju doch ta upp till 48 timmar efter man pillat tills bebis är född, men har inga som helst tecken på att något ska vara på G nu.
Jag håller med dig knäpp önskan att både andra och jag själv ska ha ont, hehe det är enda ggn i ens liv man önskar sig och andra smärta
Går in i v 39 om 2 dagar och har fött de 3 senaste av mina 5 tidigare barn vid detta laget, men denna verkar vara segare ut , bara för jag aldrig tidigare varit så här less på att varar gravid.........
Kia: ja här är det dött som i graven. GHA!!!!!!!!!
Dontworrybehappy: Min trea kom i v 39 (v 38+någon dag). Förlossningen gick relativt snabbt men snabbare gick det med 2 an, som föddes på BF+2, 1 an föddes BF-3 det var en lång förlossning på 24 timmar. 4-an var den hitils snabbaste förlossningen och han föddes oxå i v38 (37+någon dag). och 5:an föddes i v 37 (36+4), Den förlossningen påminde mkt om 3:ans och var ungefär lika lång. Få se nu vad lilla 6:an menar ......
Verkar som mitt "pillande" har haft någon effekt i alla fall, var på toa nyss och fick ganska mkt slemm på papperet som var lite rosa/ rött så de har ju i alla fall börjat släppa lite mer slempropp nu då, tyvärr ingen värk än. Bara att vänta och se sitter nu och funderar vad jag ska hitta på i dag för att få fart på sammandragningarna för nu är det ju väldigt moget neri i alla fall, antingen blir det en prommis, sex eller annanas kanske hmmm. Måste smida planer nu. ;)
Ja samma här Kia, pendlar mellan hopp och förtvivlan, men så länge det inte gör ont så blir det ju ingen bebis så min kropp jäklas rätt mkt med mig me man blir så lycklig av lite slemm speciellt med blod i helt galet , fattar inte varför det inte drar igång vad väntar kroppen på liksom..................................
Åååå grattis Janniiique!!! Hur långt gången var du då?
Vad hade du för känningar innan och så vidare provade du någon huskur?
Många frågor blev det trodde också jag skulle bli mamma på morsdag men inte då fick värkar vid halv 8 tiden på kvällen som blev riktigt starka men vid 3 tiden la allt av :(
Butterflie: det tordades inte jag heller förut men här där jag bor görs ingen undersökning, hinnsvepning eller något så jag tyckte det var lika bra att kolla tappen själv om det hänt något har ju haft riktiga värkar som avstannat några ggr nu och det kan ju gå jätte fort när det drar igång vi har ju över 1 timmes resa till BB oxå så tycker det är lite synd att man inte får veta före hur det ser ut lixom så man hinner in, men men....
Kan lika gärna reta lite själv där inne när jag ändå känner att tappen är mogen, är den inte det så hjälper ju inte det ändå, men så klart klippta naglar, riktigt tvättade händer har även tvättat med desifierande innan.... Hoppas din kissnödighet beror på att något hänt med bebis huvud eller så och att det inte är uvi behövs liksom inte bli nå sånt skit så här på slutklämmen oxå...
Kia , visst är det så glad för det minsta tecknet....
Är Janniiique först ut i denna tråden tro??
Har lite sammandragningar nu, och liiite värk både i ryggen och långt ner i magen, men vågar inte hoppas för mkt bara, det värsta är ju att när jag inte vet om det är på G eller inte så kan jag inte säga att sambon ska tacka nej till jobb heller så nu har han dragit iväg med traktorn sin + vedmaskinen och dit han ska så tar det 1 timme med traktor sen har vi 1 timme till BB så liite nervös blir man men han kan ju inte avstå från jobb eller ställa in varje ggn jag har någon känning liksom ,jag har ju haft falskt alarm några ggr förrut... Har inte sagt något till honom om dagens slemm och värken kom nyss efter att han åkt, när han sitter i traktorn eller kör vedmaskinen så hör han inte telefonen heller, jag sa åt han innan han åkte att komma ihåg att kolla telefonen regelbundet, men inte så lätt att tänka på de när han är mitt uppe i arbetet.....