• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ann Lis skrev 2012-05-16 20:06:50 följande:
    Hej på er! :)

I kväll sen typ  4 tiden så har jag haft ont till och från på vänster sida långt ner i magen, det bränner, sticker, svider till som ett hugg som slutar lika fort som det kommer,  någon som känner i gen sig kan det vara nerver i kläm tro eller vad tror ni???  
    Hugg och stick känner jag igen, det är bebisen som kommer åt nerver, riktigt obehagligt och ont gör det.
  • Kia82
    Jag har sovit jättedåligt inatt, bebben har varit sjövild och jag har haft myror i kroppen, var på toaletten 5-6 ggr, det var inte förrän efter kl 3 som jag äntligen kunde somna. Vaknade sen kl 6 igen och gick på toaletten ytterliggare en gång, kände mig jättepigg men somnade om och vaknade kl 8 och då var resten av familjen vaken och satt och åt frukost.
    Har inte en enda känning förutom att jag känner bebisens huvud som är nere och roterar i bäckenet och att jag mår lite illa. Jag är så fruktansvärt trött på det här nu och har tjatat på sambon flera gånger denna morgon att han får "ställa upp" på färdknäppen men han är inte ett dugg intresserad utan tycker att det kan vänta till ikväll.

Idag är en riktigt deppig dag, det ösregnar ute och ingenting är öppet. Inte en enda förvärk heller.

Vad gör ni andra idag?
  • Kia82

Vi färdknäppade här efter lunch och framåt senare eftermiddagen fick jag som riktig ordentlig magknip och väldigt "pruttig" om man kan säga så. Nu för 1,5 h sedan fick jag rejält ont i ryggslutet och eftersom jag varit utan förvärkar hela dagen så tänkte jag direkt på värkar, dessa har sedan hållit i sig med 20 min mellanrum sedan dess och jag har varit på toaletten två gånger och gjort nr 2. Det trycker och ilar neråt emellanåt och när jag kände efter på tapen nyss så fick jag in två fingrar mot tidigare en så visst händer det grejer.

• Kia82
    Janniiique skrev 2012-05-17 18:55:08 följande:
    Går in i vecka 39 på lördag, sist vi var hos barnmorskan var huvudet fortfarande rörligt. Väntar mitt andra barn och hon sa att det är vanligt för omföderskor att det inte fixerar sig
    Det är vanligt ja, att huvudet inte fixerar sig förrän förlossningen startar, t.o.m min första väntade tills förlossningen hade startat innan hon fixerade sig och det vet jag för jag var hos bm dagen innan hon föddes.
    Nu med nr 4 så är han redan fixerad och jag har inte bf förrän 1 juni. Konstigt att det kan skilja så.
  • Kia82

38+0 idag, 13 dagar kvar till bf. Tiden går fort men samtidigt så långsamt och om den här lilla segisen får bestämma så stannar han väl kvar ytterliggare en månad.Obestämd

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-19 12:58:29 följande:
    Butterflie: haha då förstår jag varför du vill ha en trimmer, typiskt att dom fått in nya blommor nu när du redan planterat dina men så brukar det ju vara.

Kia82: det är knepigt hur kroppen är när det är massor av  tecken på att det skulle kunna vara på G och man är mogen och så sen händer det inget, jag menar  de flesta med känningar har ju varit med om detta förrut och man tycker sig ju känna sin egen kropp , men när det kommer till förlossningar så  har man inte mkt att säga till om själv då är det bebis+ kroppen som "bestämmer" och gör som den vill, tycker ändå det vore bättre om man inte hade några känningar alls före istället för att tro och hoppas som man gör av alla känningar, hoppas att det rasslar till för dig nu , du har ju haft mkt känningar att det skulle vara på G, själv har jag ju ett tag kvar egentligen men hoppas gör jag ju ändå...... 
    Ja, det känns som om man håller på att bli tokig nu, man går och känner efter hela tiden. Varför ska man behöva dras med falska värkar som lägger av efter 6-7 h som det gjorde häromkvällen, det känns helt meningslöst att det inte leder någon vart efter så många timmar? Suck... Ja, precis, det hade varit så mycket bättre om man inte hade haft några känningar alls innan det verkligen var dags men tyvärr fungerar ju inte kroppen så, åtminstonne inte för särskilt många. Ja, jag hoppas verkligen att det tar fart på riktigt snart och min högsta önskan varje gång jag reser mig ifrån sittande/liggande är att vattnet ska gå som det gjorde med de två första. Då vet man ju åtminstonne att det är på riktigt och även fast inte värkarna skulle komma igång ordentligt så kan man se ett slut på det i och med att man inte får gå hur länge som helst utan igångsättning efter vattenavgång.
    Sen så har folk nu börjat att fråga en massa när det är dags och då känner man ännu större press och längtan att det ska dra igång. Allting tyder ju på att allt är redo men ändå så envisas kroppen med att dra ut på det. Idag är det en vecka sedan slemproppen gick så för mig är det märkligt då förlossningen dragit igång efter ett par dagar efter att den släppt de andra gångerna, ja sex dagar med första men med de två sista åtminstonne.
    Nu börjar man att bli lite orolig att det kanske kommer att smälla vid ett av de två datumen då vi redan är uppbokade. Ja ok, ett barnkalas den 26:e kan man ju alltid ställa in, i värsta fall med en lapp på ytterdörren men dotterns födelsedag den 30:e hade varit mindre bra kanske.

Blää, det mesta känns segt och jobbigt nu, man känner -och orkar inte riktigt för att ta sig för någonting men samtidigt är man så rastlös att man nästan klättrar på väggarna. Vad sjutton ska man göra för att få tiden att gå?
  • Kia82

Mensvärk, mer slem har kommit, var nyss på toaletten, jättekass i magen och nu har jag börjat att må illa. Kan det vara dags nu då? Jag är så trött på alla falska värkar...

• Kia82
    JS85 skrev 2012-05-19 19:08:44 följande:
    Samma här Kia82, mer av slemproppen...mensvärk, molande i ryggen, starka sammandragningar som kommer o går. Jag är SÅ trött på detta! Men jag hoppas på nästa vecka, men vill egentligen nu i helgen så slipper jag vara själv :S

Jag hade vattenavgång sist, o sen kom värkarna. ONDA värkar direkt...så jag är livrädd att vara själv :P
    Jag hade vattenavgång hemma med de två första men inte sista barnet så jag är lite nervös för att det inte ska gå något vatten nu heller för det är ju ett riktigt säkert tecken så det hade varit så skönt om det hade gått.

Jag har också haft mycket starka sammandragningar nu men inga som gör ont eller så utan dom känns mer obehagliga. Mensvärken är mycket starkare än någon som jag haft tidigare under denna graviditeten så det är jag glad för. Den sitter bak i ryggen och kan kännas lite på sidorna av nedre delen av magen.

Vi får bara vänta och se nu.
  • Kia82
    TereseL skrev 2012-05-20 18:16:28 följande:
    Spännande att det händer grejer för er töser!

Här är det  kavlungt på den fronten. Han ligger verkligen lågt, det känner jag, ibland känns det som om ljumsken ska hoppa ur led eller något, vet inte om han kanske försöker röra på huvudet...

Jag fick hjärnlåsning på att det skulle ske denna helg,  haha. Nu är jag istället inställd på att gå över. 16 juni kanske... Det skulle bli 10 dagar över tiden. Annars är det 17 dagar kvar till BF idag, iaf enligt min mobilapp.

Har ni också fått varmt?
    Jag har verkligen njutit av vädret idag. Och konstigt nog har jag inte svällt upp alls typ. Fötterna lite, men inte värre än en vanlig dag på jobbet (även om jag ju varit fetingledig idag).

I morgon är det stängningsdag på äldsta dotterns skola, så jag har planerat in en tjejdag med döttrarna + en väninna i Helsingborg. Ikea och Väla står på schemat. Och inköpslistan är diger
    Sambon är rätt nöjd att han jobbar, hehe.
    Idag har jag haft det väldigt lugnt, har bara känt ilningar neråt tappen vid några få tillfällen. Just nu känns det inte som att det kommer att komma någon bebis på ett bra tag. 12 dagar till bf.

Ja, värmen har verkligen kommit med besked, det har ju varit helt underbart idag och vi har varit i Hembygdsparken och grillat och mysit i värmen. Min bil har även fått sig en omgång både på ut -och insidan så nu är den ren och fin och välkomnar den lilla bebisen.

Då har du planer för morgondagen då, orkar du verkligen med att gå på Väla nu, en annan blir ju trött bara av att komma innanför dörrarna, det är ju så stort?
  • Kia82

Idag har vi det riktigt VARMT, har gått omkring i linne hela dagen och var över hos föräldrarna ett tag och var ute och gick med hunden en lång runda. Hade inte ont eller något när jag gick men när jag kom in igen så fick jag jätteont som en brännande känsla i nedre delen av magen och i korsryggen. För att inte tala om så svullna mina fötter har blivit och benen och händerna har börjat att svullna.
    Ligger nu med fötterna i högläge i soffan och ska försöka att vila lite medan ungarna leker ute i trädgården. Hoppas att kombinationen av mycket rörelse och sedan vila ska göra susen så att ungen ska vilja komma ut snart och dessutom så har jag inga sommarkläder som passar heller nu när det ska bli så kanonfint väder hela veckan så nu tycker jag att magen kan få krympa litegranna.Flört

Fick sova hyffsat gott inatt också efter färdknäppen igårkväll, var bara på toaletten en endaste gång inatt så det är jag glad för och jag känner mig ganska pigg idag faktiskt men nu är det som sagt ändå dags för lite vila för kroppen är lite trött.

Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?