Ann Lis skrev 2012-05-19 12:58:29 följande:
Butterflie: haha då förstår jag varför du vill ha en trimmer, typiskt att dom fått in nya blommor nu när du redan planterat dina men så brukar det ju vara.
Kia82: det är knepigt hur kroppen är när det är massor av tecken på att det skulle kunna vara på G och man är mogen och så sen händer det inget, jag menar de flesta med känningar har ju varit med om detta förrut och man tycker sig ju känna sin egen kropp , men när det kommer till förlossningar så har man inte mkt att säga till om själv då är det bebis+ kroppen som "bestämmer" och gör som den vill, tycker ändå det vore bättre om man inte hade några känningar alls före istället för att tro och hoppas som man gör av alla känningar, hoppas att det rasslar till för dig nu , du har ju haft mkt känningar att det skulle vara på G, själv har jag ju ett tag kvar egentligen men hoppas gör jag ju ändå......
Ja, det känns som om man håller på att bli tokig nu, man går och känner efter hela tiden. Varför ska man behöva dras med falska värkar som lägger av efter 6-7 h som det gjorde häromkvällen, det känns helt meningslöst att det inte leder någon vart efter så många timmar? Suck... Ja, precis, det hade varit så mycket bättre om man inte hade haft några känningar alls innan det verkligen var dags men tyvärr fungerar ju inte kroppen så, åtminstonne inte för särskilt många. Ja, jag hoppas verkligen att det tar fart på riktigt snart och min högsta önskan varje gång jag reser mig ifrån sittande/liggande är att vattnet ska gå som det gjorde med de två första. Då vet man ju åtminstonne att det är på riktigt och även fast inte värkarna skulle komma igång ordentligt så kan man se ett slut på det i och med att man inte får gå hur länge som helst utan igångsättning efter vattenavgång.
Sen så har folk nu börjat att fråga en massa när det är dags och då känner man ännu större press och längtan att det ska dra igång. Allting tyder ju på att allt är redo men ändå så envisas kroppen med att dra ut på det. Idag är det en vecka sedan slemproppen gick så för mig är det märkligt då förlossningen dragit igång efter ett par dagar efter att den släppt de andra gångerna, ja sex dagar med första men med de två sista åtminstonne.
Nu börjar man att bli lite orolig att det kanske kommer att smälla vid ett av de två datumen då vi redan är uppbokade. Ja ok, ett barnkalas den 26:e kan man ju alltid ställa in, i värsta fall med en lapp på ytterdörren men dotterns födelsedag den 30:e hade varit mindre bra kanske.
Blää, det mesta känns segt och jobbigt nu, man känner -och orkar inte riktigt för att ta sig för någonting men samtidigt är man så rastlös att man nästan klättrar på väggarna. Vad sjutton ska man göra för att få tiden att gå?