Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?
Det gick bra för mig på MVC idag. Blodvärdet har stigit från 92 till 110 sen senaste besöket *yay*
Och sf-måttet låg på 31, så jag ligger mittemellan nedersta och mellersta kurvan.
Dock säger alla att min mage ser jättestor ut, men det är ju för att den inte har någon annan plats att ta vägen än rakt fram (jag är rätt liten hela jag).
Ni kan ju få se en bild på den. Ser mer ut som om jag gömt en fotboll innanför tröjan än som att jag är gravid...
Däremot hade jag ännu lägre blodtryck nu, 95/60. Men eftersom jag är en "lågtryckare" och verkar vara relativt pigg och glad och inte känner mig yr så är det ingen fara tydligen. Så bra
Butterfly: Jag vet inte hur vanligt det är. Jag är ju i v. 34+2 (tror jag, eller +3), så BM sa ju att det var en "34-veckorskoll", men jag säger ju v. 35 och där med 35-veckorskoll.
Vidare sa hon förra gången att det skulle bli varannan vecka efter denna gång, men idag sa hon var tredje vecka istället, så jag fick en tid i mitten av maj, vad hon då kallar v. 37 och jag för v. 38.
K
Mitt blodtryck hade också sjunkit men nu till mitt vanliga standard 120/60, har under samtliga tidigare bm besök under denna graviditeten legat på 140/75 så jag blev lite förvånad men men, allt var ju bra så.
Jag tror inte att det finns någon speciell standardrutinkontroll i vecka 35 just men det är ju där omkring som man måste börja bli observant på om bebisen inte lagt sig i huvudläge än och man kanske måste ha extra koll fram över om ett vändningsförsök ev. måste göras.
Mitt nästa bm-besök ör inte förrän om 3 veckor den 14 maj, drygt två veckor innan bf så jag tror inte att det blir mer än max två besök till för min del. Omföderskor brukar ju gå något färre gånger.
Imorgon går jag in i vecka 36.