• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

Ann Lis skrev 2012-05-14 17:37:05 följande:
    Ok det är några slemmdagar nu då hehe..

Jag hoppas oxå att det startar snart, typ om en vecka vore alldeles utmärkt, gud så skönt det vore att slippa sista jobbiga veckorna...

Ta en promenad du  som det känndes för mig igår när jag promenerade med så täta och smärtsamma sammandragningar, så hade det varit moget då så hade det defenetivt kunnat starta förlossningen, något verkar ju ha hänt efter detta även för mig eftersom det kom jätte mkt slemm idag...

Du kan ju promenera först och vila sen . och efter det så tycker jag du tar och föder  barn ;)       
    Ja, det går framåt för oss båda.

Jag har fått ont vid svanskotan, ett tryck liksom så det är säkert lillen som ligger där nu. Mmm, det låter som en bra plan du, det får nog bli planen för kvällen/natten det.
  • Kia82

Värkarna kom igång 20 min efter färdknäppen och sen låg jag vaken i ungefär 3 h med värkar var 20:e min och trodde att det var början. Vaknade sen kl 5 i morse utan några värkar men med sjukt ont i ryggen och ljumskarna och ett himla tryck i magen samt molvärk. Ska strax lämna på dagis och sen blir det lite vila, känner mig jättetrött men är samtidigt i högsta beredskap.

• Kia82

Blev en vända om affären och sitter nu och trycker i mig ananas i stora lass, känns som att jag är beredd att göra vad som helst för att det ska ta fart nu. Passade på att handla lite snacks och dryck att ha med på förlossningen också eller att äta efteråt, har de andra gångerna varit sjukt gottissugen efter att ha fött barn så nu har jag hamstrat.FlörtTungan ute
     Nu vill jag få ett slut på det här, dumma kropp som håller på att jäklas!!!Skrikandes Blir till att ligga här på soffan nu under förmiddagen innan barnen kommer hem igen och det blir full rulle och sen hugga tag i karln när han kommer hem för ytterliggare en färdknäpp.Flört NU ska bebisen ut!!!

• Kia82

Jag tror (hoppas) att det har kommit igång igen, sitter med fjärde värken på en timme nu och det gör ordentligt ont i ryggslutet, nedre delen av magen och jag börjar att känna mig kass i magen. Håll nu tummarna att det är på riktigt och att det inte försvinner om ett par timmar eller så.Flört

• Kia82

Än så länge har inget världsomvälvande spännande hänt, tyvärr (svordomar).

Värkarna avtog när jag hämtade på dagis, kom åter under en timmes tid när vi kom hem. Sen var vi ute på promenad (4 km) här i eftermiddag och jag fick så fruktansvärt ont i hela kroppen och enormt i ljumskarna. Linkade den sista kilometern hem. Väl hemma på toaletten hade det kommit en liten blodig flytning i trosorna men jag ringer inte förlossningen för det lilla utan inväntar värkar. Sen var det dags för middag och då hade jag svinont och var på ett jäkla humör och snäste till alla.Skäms 
    Nu har jag precis tagit ett bad, badar aldrig annars och skulle egentligen bara ta en dusch men när jag väl stod i badkaret så blev det ett bad istället. Tyvärr dök inga värkar upp som jag kunde analysera men kroppen blev helt avslappnad och det onda ifrån promenaden försvann. Nu känner jag dock att det börjar hända saker i kroppen igen, lite ilningar i tappen, lite ryggvärk, bebisen är ganska aktiv. Blää, blir så less. Kan det vara att kroppen känner att jag är trött och inte har krafter just nu kanske? Man kan ju hoppas att det är så. Det blir tidigt isäng ikväll för nu är jag trött, får se om vi orkar med en färknäpp eller ej. Jag tänker inte ens låtsas om ryggvärken som kom nu för nu är jag trött på allt lurendrejeri.Skrikandes

• Kia82

Godmorgon tjejer!

Fortsätter med min eviga uppdatering.Flört

Gick och la mig kl 22 igår men efter 10 min var jag tvungen att gå upp och spy, mådde så fruktansvärt illa. Därefter somnade jag bums så det blev ingen färdknäpp som jag först tänkt. Jag har inget minne av att jag varit uppe på toaletten inatt?? Sov iallafall sjukt skönt och vaknade kl 6 när mannen skulle upp.
    Kände absolut nada i magen, inte ont någonstans och började nästan ge upp mina förhoppningar om att det skulle bli någon tidigare förlossning. Ungen får väl stanna där inne då!Obestämd

Efter att jag och barnen ätit frukost och vi skulle bege oss till dagis knäpper det helt plötsligt till i magen och det känns som en klump som bara trillar ner i bäckenet och det blir ett ordentligt tryck bakåt och neråt. Känns obehagligt och jag står i valet och kvalet om jag ska ta bilen eller om vi ska gå den dryga kilometern det är till dagiset. Bestämmer mig för att vi går, är det på g så kan jag lika väl pusha på det.
    Under promenader känner jag flera gånger hur det trycker neråt bakåt och det känns som om bebisen är på väg ut genom svanskotan då det gnids och stöter emot där bak. På vägen hem känner jag hur det känns lite fuktigt i trosorna och när jag kommer hem är där lite vått, inte jätteblött med en fuktig fläck. Är ju tvungen att lukta men det luktar inte urin (ursäkta äckelinfo) så nu har jag tagit på mig ett trisskydd för att se om det kommer mer, om det kanske kan vara så att det börjat sippra fostervatten men att han ligger så långt ner att det knappt kommer ut någonting? Nu är det bara att vänta och se...

• Kia82

Vad spännande att det börjar att hända saker hos flera stycken här i tråden, nu är det ju inte långt kvar men det känns som om tiden segar sig framåt som en snigel.

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-16 12:48:11 följande:
    Kia82: Ja det händer lite i alla fall, ska börja testa olika huskurer nästa fredag är då i v38 (37+1) om inget mer händer före dvs. Så nu har bebisen alltså 9 dagar på sig att komma ut innan denna trötta mamma börjar med sina försök att puscha på förlossningen ;)

Kia82: hur går det för dig har du värkar som kommer och går eller vad?

Butterflie: Lycka till med ditt samtal med chefen!   
    Hoppas att din lille är mer medgörlig än vad den här lille är.

Jag har inga värkar alls idag men lite ryggont från och till och bebben trycker neråt, har lite lätt illamående också och en konstig känsla i kroppen som jag inte kan beskriva. Ska hämta på dagis om en liten stund så hoppas att det bara klickar till då och vattnet går och att sen värkar kommer igång ganska så omgående, känner ju mig redo och utvilad nu ju.

Lycka till Butterflie!
  • Kia82
    emelianzei skrev 2012-05-16 16:03:36 följande:
    Då var BB-väskan packad haha, bättre sent än aldrig! sammandragningar och molvärk var det här också..
    Jag vill också ha sammandragningar och molvärk, känns som att allt bara är som bortblåst, har iofs känt rejäl mensvärk vid några tillfällen idag och då har magen blivit kass direkt och det har blivit lite hals över huvud in på toaletten. Åhh, vad jag vill ha värkar!!! Har legat och sovit på soffan i 1,5 h, så skönt att barnen lekte så lugnt och fint tillsammans, vaknade med ont i ljumskarna men känner det inte så mycket nu längre.

BB-väskan står och väntar här med, har bara några småsaker som jag måste komma ihåg att ta i sista stund, mobilladdare, glasögon och lite frukt.
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-05-16 16:49:22 följande:
    Blir tokig, letar efter en tunn overall till bebis, e ju ganska kallt på morgonen å kvällen ju..
    Men hittar bara tjocka i fleece å de e ju att överdriva..
    Vad ska ni ha på bebis hem från bb om det e ruggigt ute?
    Har ett velourset som vår lille ska ha samt hjälmmössa. Kommer ju att vara nerbäddad i bilstolen med filt och vi ska direkt in i bilen och direkt in hemma och har haft det lika med de andra som föddes vid denna årstiden och det funkade fint.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?