• Kia82

Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?

TereseL skrev 2012-04-26 22:06:44 följande:
    Vilken fin mage Kia82!

Det gick bra för mig på MVC idag. Blodvärdet  har stigit från 92 till 110 sen senaste besöket *yay*
    Och sf-måttet låg på 31, så jag ligger mittemellan nedersta och mellersta kurvan.
    Dock säger alla att min mage ser jättestor ut, men det är ju för att den inte har någon annan plats att ta vägen än rakt fram (jag är rätt liten hela jag).
    Ni kan ju få se en bild på den. Ser mer ut som om jag gömt en fotboll innanför tröjan än som att jag är gravid...

Däremot hade jag ännu lägre blodtryck nu, 95/60. Men eftersom jag är en "lågtryckare" och verkar vara relativt pigg och glad och inte känner mig yr så är det ingen fara tydligen. Så bra

Butterfly: Jag vet inte hur vanligt det är. Jag är ju i v. 34+2 (tror jag, eller +3), så BM sa ju att det var en "34-veckorskoll", men jag säger ju v. 35 och där med 35-veckorskoll.
    Vidare sa hon förra gången att det skulle bli varannan vecka efter denna gång, men idag sa hon var tredje vecka istället, så jag fick en tid i mitten av maj, vad hon då kallar v. 37 och jag för v. 38.

Tack det samma! Vilken söt liten fotbollsmage du har.

Mitt blodtryck hade också sjunkit men nu till mitt vanliga standard 120/60, har under samtliga tidigare bm besök under denna graviditeten legat på 140/75 så jag blev lite förvånad men men, allt var ju bra så.

Jag tror inte att det finns någon speciell standardrutinkontroll i vecka 35 just men det är ju där omkring som man måste börja bli observant på om bebisen inte lagt sig i huvudläge än och man kanske måste ha extra koll fram över om ett vändningsförsök ev. måste göras.
    Mitt nästa bm-besök ör inte förrän om 3 veckor den 14 maj, drygt  två veckor innan bf så jag tror inte att det blir mer än max två besök till för min del. Omföderskor brukar ju gå något färre gånger.

Imorgon går jag in i vecka 36.
  • Kia82
    amanda02 skrev 2012-04-27 14:37:00 följande:
    En till fet-förkyld här, det är andra gången på en månad! Näsan bara rinner så att man knappt kan vara bland folk, och lock för båda öronen... Är det vanligt att få sämre immunförsvar under grav eller? Har haft tre rejäla förkylningar, medan sambon seglar fritt trots att jag snorat ner hela lägenheten och säkert inte varit den mest hygieniska (orka tvätta händerna femtio gånger om dagen...)
    Jag har haft nedsatt immunförsvar (läs icke existerande) under alla mina graviditeter och har dragits med den ena förkylningen efter den andra. Med mitt första barn var jag helt igenkorkad i bihålorna bara några dagar innan hon skulle födas men när det väl var förlossningsdags var det lugna pucka och alla spår av snuva var borta. Det är bara att hålla tummarna för att förkylningen har gett med sig till dess, i annat fall får man ha nässpray och en bunke näsdukar till hands. jobbigt.Tungan ute Tyvärr har inte min gubbe haft samma tur att slippa bli smittad utan han har också snorat som bara den, däremot har barnen klarat sig bra.
  • Kia82

Idag nu på eftermiddagen har jag haft enormt starka förvärkar långt ner i magen och dem höll i sig länge, var tvungen att sluta upp helt med det som jag höll på med och bara andas, det gick överhuvudtaget inte att röra sig för då gjorde det så djävulusiskt ont. Har nu inte haft ont på någon timme men sammandragningar har avlöst varandra i ett. Phu!

Jag har också svårt att sova skönt om nätterna och när man väl somnar så dröjer det inte länge förrän man måste upp på toaletten (igen och igen). Har börjat att känna en rastlöshet i kroppen även under dagarna som är svår att förklara, emellanåt så får jag rejält med krypningar i benen (svårt att förklara), ryggont (from hell) och igår löpte hormonerna amok, jag bölade och skällde ut alla i min omgivning... Skämdes som bara den sen på kvällen när det värsta gått över.

Åhh, jag är så trött på det här nu!

• Kia82
    Butterflie skrev 2012-04-30 11:48:11 följande:
    Urk börjar tröttna nu..
    Vill att tiden ska gå fortare!
    Fattar inte va de e för fel på min kropp, allting har tvär vänt sedan i tors. Har inte lika ont, ryggen är bättre och kroppen är aldrig trött...
    Visst ja borde va glad men sover aldrig, hjärnan hänger inte med alls å ög onen går i kors men trots det så vägrar kroppen komma till ro utan håller mig vaken hela nätterna. 3h sömn fick ja i natt =( å då höll ja mig ändå aktiv med en massa trädgårdsarbete. Å va ja än gör så blir kroppen inte trött, jätte irriterande! Nån som känner igen sig eller har tips på hur man ska göra?
    Du är inte ensam kan jag lova. Nu skulle en sån där snabbspolare vara behändig att ha. Men det är väl skönt att du känner dig bättre i kroppen på sätt och vis. Förlossningen brukar ju starta när man minst anar så då är det väl bra om du känner dig bra (trots lite sömn och ögon som går i kors). Jag har inte heller direkt några krämpor just nu, sammandragningar och förvärkar hör ju till och idag har jag mycket ilande ner i livmodertappen, känns riktigt obehagligt. Sömnen är det väl också lite si och så med men vad kan man förvänta sig med alla nattliga toalettbesök och sprallandet i magen, är sjukt jobbigt att hitta sköna sovställningar osv.
    Snaart är denna jobbiga tid över och ersatts av en ny...  
  • Kia82

Idag har jag varit ute på långpromenad i det fina vädret och storstädat huset och nu framåt kvällen så kände jag hur kraftiga sammandragningarna blev så jag är faktiskt glad att vi beslutade oss för att bara vara hemma och ta det lugnt ikväll. Upplever det som att magen är konstant stenhård och bebben är väldigt sprallig.

• Kia82

Hatar allting som har att göra med graviditeten just nu, hormonerna flödar och jag tycker så synd om mig själv, kan sitta och börja böla rakt upp och ner när mannen frågar mig hur dagen har varit. Blää, jag är så less.
    Förutom hormonerna som far runt värre än någonsin så mår jag ganska bra faktiskt, har inte direkt några andra krämpor, lite ilningar i tappen och brösten och sparkar i revbenen men i övrigt är det bra. Det känns dock som att det är jättelång tid kvar och dagarna kryper fram.

• Kia82

Kom på en sak till som tillkommit under de sista dagarna och som jag inte minns ifrån tidigare graviditeter irekt. Jag har fått ont vid svanskotan, typ som ett tryck så att jag blir öm där.

Bebisen är väldigt aktiv, verkar vara en riktig liten vilding och jag sitter nu med förvärkar som känns lite annorlunda än de som jag haft tidigare. Dags att krypa till kojs och hoppas att det lugnar ner sig med både den vilda bebisen och förvärkarna.

• Kia82

Hellu girls! Kikar bara in som hastigast och har bara ögnat igenom vad som skrivit sen jag var här senast. Den här helgen har jag mått riktigt bra men det har ilat en hel del neråt oh i tappen. Åhh, vad jag vill att lille ska komma nu men har ändå en känsla av att han kommer att vilja stanna tiden ut och kanske lite extra också. :-P

• Kia82
    Ann Lis skrev 2012-05-07 08:50:04 följande:
    Hello girls!!

i natt har jag haft förvärkar from hell, nästan hela natten , lyckades sommna men vaknade flera ggr av att värkarna var så pass onda, nu har det dock "klingat av". Anledningen till värkarna kommer troligtvis från att vi hade sex igår kväll för ca 20 minuter efter sexet så började värkarna, så nu blir det inge mer sådant får våran del innan förlossningen, jo som "färdknäpp" för att få igång förlossningen när BF närmar sig, för detta skulle mkt väl kunna vara det sista som behövs för en mogen tapp för att förlossningen ska starta.

Har aldrig tidigare varit med om detta och då har vi haft sex under alla graviditeter även på slutet....

Någon som känner igen sig!!??       
    Jag får ont i underlivet (ömmar och tryck neråt) och mycket förvärkar ungefär efter varannan gång vi har sex och kan inte heller minnas att det har varit så under de andra graviditeterna? Vi kommer dock att fortsätta ha sex som vanligt för det blir ju inte så efter varje gång.

Idag har jag varit igång hela förmiddagen, handling, rastat hund osv och nu efter lunch fick jag en sådan förbannad "mensvärk" både i mage och rygg och blev helt plötsligt jättekass i magen. Känner även av att det ömmar lite i skinkorna. Ligger på soffan och vilar lite. Nu är det inte lång tid kvar, v 36+2 idag.
  • Kia82
    Butterflie skrev 2012-05-07 14:35:59 följande:
    Hur menar du? Sitter här just nu på jobbet med kraftiga smärtor i magen som kommer då å då men samtidigt känns de som om magen håller på å ballar ur.. e det så du menar?
    Hoppas ja inte håller på å bli sjuk igen bara...

Typiskt, skrev nyss här inne att ja mår prima å givetvis ska man få nån skit =(
    Det är som en riktigt kraftig ihållande mensvärk, kan knappt stå upp och fick skynda in på toaletten med diarré som kom ifrån ingenstans. Magen är hård men inte lika hård som den är när jag får sammandragningar. Mår nästan lite illa. Bebisen är väldigt aktiv och det sprallas åt alla håll och kanter.
Svar på tråden Någon mer med BF i Juni som vill följas åt de sista månaderna?