Tips om dhea
Efter katastrofresultatet där mitt AMH på två månader sjunkit från 1,20 till <0,20 har jag blivit ganska panikslagen. Har just börjat nedregleringen i mitt 6 IVF (inte räknat några stimuleringar för några år sedan) och vet inte vad jag skall göra. Har börjag äta D3 och E-vitamin utöver allt annat samt testar nu i någon vecka att äta 100 mg DHEA per dag. Jag är helt klart piggare sedan jag började med det för några dagar sedan, men kan ju inte säkert veta att det hör ihop. Tror att mitt DHEA i kroppen påverkas negativt vid akut stress och kanske det också påverkar AMH (när jag testade <0,2 så hade jag tillbringat veckan på olika akutavdelningar på sjukhuset tillsammans med min svårt skadade pappa - vilket förmodligen gav ett ytterligare stresspåslag på en redan ohållbar vardag).
Jag skulle vilja hitta någon forskning där de testat AMH dagligen under en längre tid (gärna med DHEA eller placebo insatt så att man kan se om det har någon effekt och då hur snabbt) - men har inte lyckats hitta något sådant. Jag har förstått att AMH är dyrt att testa, men varför är ingen forskare nyfiken???