• Katt12

Tips om dhea

LS, om jag vore du skulle jag absolut pausa pergo ibland. Tror faktiskt att det står i bipacksedeln att det ska gå en cykel mellan egentligen. O många säger ju att effekten hänger kvar cykeln efter. Munkpeppar (i alla fall flytande, har inte testat tabletter) är ju oxå ett bra stöd. Jag tänker att det kanske trots allt är bra för dig att fortsätta m en tablett DHEA (i st f tre) framöver i syfte att "hålla äggen unga" och ta ett nytt prov och se hur värdet utvecklats efter ett tag? Du gör förstås det som känns rätt för dig, bara mina tankar o funderingar:)

Förresten, vad var nu androstendion..?

• Katt12

Hej LS, jag hoppas du får ÄL denna mån utan pergo, i värsta fall får det ju då bli en bekräftelse på att du verkligen behöver pergo kontinuerligt så slipper du grubbla sen huruvida det är motiverat att ta det. Håller tummarna!

Får jag fråga vad shbg-s är, känner inte till det heller..?

Ang kortison, om du inte får det utskrivet så hör i Aten tråden om ngn som är på väg ner kan köpa t dig. I Grekland är det billigt o receptfritt och lika enkelt att köpa som alvedon.

• Katt12

Härligt att bli pigg, germany - men kanske inte SÅ pigg:) Blrjade du direkt m 75 mg? Bra om du har möjlighet att få melatonin vid behov av din läkare.

LS, såg att du även skrivit i Aten tråden, där borde du få napp. Vet att flera är på väg ner snart.

• Katt12

Vaddå svamp? Ursäkta men jag trodde det mest drabbade kvinnor? Nog kan ni väl försöka ändå eller är det läkarordination på att låta bli?

Förstår din avund till syrrans bebis, helt normalt. Är det din lillasyster? Jag såg i en annan tråd att du har en äldre mamma, så då måste hon varit fertil i hög ålder om du och syster är helsyskon, det är ju uppmuntrande i så fall!

• Katt12

LS, då är du som jag och längtar efter en trea, jag hade missuppfattat och trodde du hade ett barn. Förstår att vår längtan kan tyckas ologisk för somliga, men jag längtar lika mkt nu som efter de två tidigare. Nu finns oxå vemodet att småbarnstiden annars är över, jag lade just ut dotterns barnsäng på blocket och önskar så tårarna tränger på att ngn kunnat ärva den i stället.

Tog nya hormonprover igår efter att ha ökat DHEA dosen. Visste inte att man ska vara fastande när man kollar testosteron:( Tog provet trots att jag ätit frukost, om det ser konstigt ut får jag väl ta om det via werlabs där man kan köpa egna provtagningsremisser på nätet.

• Katt12

Germany, ha ha då förstår jag varför jag fått tvätta håret oftare på sista tiden och känt mig fetblank i ansiktet på ett sätt jag inte gjort på många år:) Det beror förstås på DHEA. Värdet är nu uppe i nio, så två tabletter per dag tycks räcka. Testosteron ligger på 1,6 så det verkar oxå ok, peppar peppar. Hoppas man slipper allvarligare biverkningar än "flottigheten", lite orolig är jag men nu har jag bestämt mig för att köra detta ett tag framöver.

• Katt12

Kattflickan, var bor du? Om du har tillgång till lab via weRLabs kan du själv beställa DHEA analys via nätet. Då kan du kolla ditt värde även om du inte får en läkare att vilja testa.

• Katt12

Kul att det gick bra m äggplock! Trodde Sophiahemmet var stenhårda på att man inte får ha fyllt 42, men det kanske är t o m 42 år? Hur var det nu, är det prasteron eller annan DHEA du tagit? Slutade du precis innan sprutstart?

• Katt12

Hej på er! Hur har det gått med dina hemmaförsök m Menopur, LS? Tycker du är stark o modig som testar allt! Fast jag är så otroligt angelägen är det som att orken tryter och jag orkar inte riktigt "springa på alla bollar", men jag borde kanske testa detta jag med. Tror det är ultraljudet som stoppar mig. Har ingen bra läk som jag känner förtroende nog att berätta för. Har du sagt som det är eller hittar du på ngt skäl att bli undersökt..?

Tog om mitt DHEA prov igår och värdet hade sjunkit från 6,6 t 4,7 sen början av aug:( Så nu går jag upp på full dos, 3*25 mg/dag. Har tagit 50 tidigare. Som tur var låg testosteronet lågt så jag vågar dra upp dosen. Nu gäller det bara att jag får beställa mer.

Germany, har du tagit ngt kontrollprov sen du började om m DHEA?

• Katt12

Germany, det stämmer att mitt värde sjunkit under pågående behandling. Jättetråkigt, har nu ökat t fulldos 75 mg så får vi se. Tar du ngt annat oxå, rosenrot eller agnus castus eller dyl? Förresten, var det inte så att du övervägde melatonin? Jag har tagit melatonin ung mellan juni-sept, men nu när jag gick upp på fulldos slutade jag. Vet inte om det var rätt eller fel men det har ju inte funkat hittills och det blev så mkt tabletter. Säg gärna till om ni tror det var dumt att sluta. Kanske är det just maxdos DHEA i komb m melatonin som behövs... Om man visste...!

Astmatiker, jag tror du ska göra som du vill, kanske kan det kan göra nytta men som sagt du har rätt bra värden ändå vilket ju är positivt.

Kvinna72, jag beställde DHEA igår m mastercard och det gick bra?

Svar på tråden Tips om dhea