• Katt12

Tips om dhea

Germany, vi har setts i olika trådar tidigare, men jag är "en annan katt" än den du tänker på - har inte tvillingar, däremot två barn och längtar enormt efter en trea. När barnen var mindre kände jag/vi inte att vi orkade en till, men nu ångrar jag något enormt att vi inte satsade medans vi var yngre trots tuffa småbarnsår.

Har alltid haft svårt att bli gravid p g a endo, men har peppar peppar haft bra AMH på 1,7  trots min ålder (född -69), men kvaliteten är förstås nedsatt både p g a ålder och endo, så därför skulle jag så gärna pröva DHEA några månader innan det kanske blir ÄD.

• Katt12

Snart L, det är komplicerat med ÄD, jag förstår dig. Velar själv. Tycker dock det är inspirerande att läsa i ÄD-trådarna om de som bestämt sig, de låter så nöjda och lättade. Tror i alla fall att även OM det skulle bli ÄD/ED för er till slut, så är det bra att du gjort allt du kan för att pröva med egna ägg. Och nu ska vi innerligt tro och hoppas på din fina, fina samling i AtenSolig!!

• Katt12
    Snart lycklig skrev 2014-04-09 22:31:43 följande:
    Tack Katt! Jag kan bara hoppas att det åtminstone finns ett embryo gjort av guld., men det finns ju inga garantier alls. Hoppas du får ordning på detta med DHEA, svårt att råda dig, när jag inte har då stor kännedom. Jag har endast tagit DHEA från dhea.com. Mått jättebra av dem. Jag har tagit med uppehåll då och då 50 el 75 mg per dag, allt beroende på vad Dr D ordinerat. Ibland under stimulering, ibland inte, utan emellan, så det har varit lite av och till.

Intressant att du mått bra av dhea.com och att dr D verkar positiv oxå. Då kanske jag ska testa att beställa därifrån. Minns även att Lully Hill åt 7 Keto innan hon blev gravid, men har ingen aning vilken sort. Ska ju vara ett snällare alt och efter min allergiska reaktion känns det förstås lockande med något mildare, bara det har effekt. I morgon måste jag bestämma mig om det ska bli ngn leverans t nästa cykel!
  • Katt12
    ThisIsMyYear skrev 2014-04-09 08:08:00 följande:
    Jag har fått väldigt fet hy i ansiktet efter denna första vecka :O Brukar ha fet hy i pannan som jag får smyga iväg och skölja av nån gång om dagen, nu måste jag smyga iväg flera ggr per dag och även skölja resten av ansiktet som är fett... :s Känns som att dra av ett lager smör från pannan!  Sen har min mage börjat klia. Brukar ÄL flyttas nåt förresten? 

Oj, var uppmärksam på din kliande mage så att du inte får så kraftig reaktion som jag fick av prasteron! Berätta gärna hur det går, jag hoppas det lugnar ner sig.
  • Katt12

LinneaSvea, bra att du fått en Ovitrelle att ta. Får jag fråga, hade du egen ÄL utan pergo innan du började m 7 Keto/prasteron? Som jag uppfattat det i 40+ tråden har du behövt ta pergo i alla fall nu på senare tid? I mitt fall lyser ÄL m sin frånvaro denna mån, blev förmodligen ngt knas efter att jag tog två prasteron på cd 1 o 2 innan jag slutade pga klåda o utslag. Så ledsen då jag har nyspolade äggledare o allt:(

Har du märkt ngn positiv skillnad i kroppen sen du började m dessa preparat? Vad är skillnaden mellan 7 Keto o prasteron, dvs vad gäller effekt/känsla i kroppen?

Det är ju ingen vinning att få böter äggkvalitet om det sedan inte blir ngn ÄL... Vad säger ni andra, är det bara första cykeln som strulat eller har det fortsatt så under hela behandlingen?

LS spännande i alla fall att du nu tagit prasteron 3 mån, det är ju då det ska börja ha effekt på äggkvaliteten!

• Katt12

Hej Lill, det är inte helt enkelt att få Prasteron utskrivet. Ett tips kan vara att kolla Faluns samarbetsgyn i närheten av där du bor och beställa tid - dessa är ju införstådda med Prasteronbehandling, de flesta andra verkar inte hört talas om det över huvud taget...

Ska man beställa verkar det som att dhea.com nu börjat skicka till Sverige igen, jag beställde där häromdagen.

Germany kanske inte tittar in så ofta,  men jag minns att hon blev naturligt gravid efter att ha tagit dhea under ganska lång tid, jag tror drygt ett halvår (rätt mig om jag har fel, Germany )

• Katt12

Hej Aileen, var läste du om att DHEA kan sänka fertiliteten? Har du ngn länk? Blev oxå väldigt nyfiken på var du kunde köpa DHEA i butik? Var det i Sthlm? Var det DHEA el 7 Keto? Lycka till i Danmark!

• Katt12

Har nu kört 7 Keto några dagar och peppar peppar inga utslag hittills som av prasteron. Kör 25 mg kapslar men vet inte vilken dagsdos som rekommenderas..? Är det ngn som vet hur mkt man brukar ta för att stärka äggkvaliteten är jag jättetacksam.

Lill, du frågade tidigare om DHEA.com är bästa sajten och jag tror att det är i alla fall en av de största. Svårt att tro att det skulle vara ngt dåligt när de levererar till så många länder. Annars har jag uppfattat att man kan köpa fr makemefertile och biovea oxå.

Vi är ju i samma sits på så vis att vi har ok AMH och barn sedan tidigare så jag tänker som du att det är väl bra att testa DHEA/7 keto o melatonin innan beslut om ÄD.

Köpte 3 mg burk m melatonin i Aten i höstas men har inte börjat ännu. Tar pergo denna mån så jag vet inte hur mkt man kan blanda heller (kör munkpeppar oxå..) får se om jag ev väntar t mens eller hur jag gör.

Svar på tråden Tips om dhea