• mba12

Tips om dhea

Lillstoran skrev 2012-10-27 21:45:32 följande:
    Mba - kul att höra av dig! Det var ett tag sedan! Minns inte riktigt men jag har för mig att det var Danmark och CFC och att du inte var nöjd med dem? Hade också hellre satsat på en svensk klinik. Flygresor full flex (sådana jag har på resor i tjänsten) för 2 personer, hotell, matkostnadet, ledighet för 2 personer - blir det verkligen billigare än att gå i Sverige? Förstår att det är extra besvär om man bor i Stockholm men det kan det ju vara värt. Har bara hört positivt om Falun.

Det var inte priset som gjorde att jag vände mig dit till Danmark på första hand! Jag fick 'nej' på behandlingar här i STLM pga min höga ålder(41 år) och låga AMH. Då trodde vi att det var kört med behandlingar här hemma och vi hade inga chanser! Om vi skulle åka till Danmark skulle vi använda mannens poäng och det skulle kosta bara flygskatten och det är inte mycket. Hotell skulle vi också använda av hans guldkort och det skulle vara gratis. Benzin kostade en hel del 2 ggr fram och tillbaks till Falun. Men vet du vad, DET GÖR INGENTING, vi tänker inte på det. Bara vi lyckas nu.
  • mba12

Myran tack för dina tummar, behöver dina tummar också♥ Kram till dig♥

• mba12

Germany du vet att jag skulle inte ha gått så här långt utan dina tips och råd ♥ Hoppas jag kan gottgöra dig någon gång♡ Anemon, Hanna tackar för era tummar och tår, dem är mycket välkomna. Kram till er allihopa.

• mba12
    Lillstoran skrev 2012-10-28 20:35:43 följande:

Jag håller tummarna för att det går vägen för dig, det vet du! Jag tycker också det är kul att höra att du är nöjd med Falun. Jag har hört så mycket gott om dem. Kram!
    Tack.
  • mba12
    Tuvalina skrev 2012-10-29 10:38:39 följande:
    Vad fint att du fått stöd och att du nu är ruvare äntligen!! ❤
    Ja, verkligen.
    Min största stöd och hjälp var här FL.

• mba12
    Germany, jag är så glad för sin skull Skrattande Det set ju jätte bra utTungan ute Det räcker gott och väl med 9 st, bry dig inte om dem andra 2. Heja hejaSolig{#emotions_dlg.flower}

Tuva, Din ser också bra ut, det räcker med 3 lagom stora.Flört

Kram tjejer
  • mba12

Jag har fått fetare hy, små finnar under hy som är synliga från nära håll. Finnar i pannan är närmare till hårväxten och under/bakom örat! Har aldrig haft finnar inte ens i puberteten! Har fått 3-4 st grova hårstrå på hakan! Fet hår som behövs tvättas oftare! Sena ÄL som CD 20-21. Uteblivna ÄL ibland. Sömnstörningar, kan lätt somna men sen vaknar jag flera gger och ibland vaknar jag vid 03.30 och kan inte somna om alls! Jag tar bara 50mg och sista tabletten tar jag senast 14.00. Pigg, mer energi, mindre ont i kroppen förutom senaste 3 veckorna (efter IVF:en började jag få ont i kroppen och det var märklig för jag tog 10mg-25mg Prednisolon som jag inte tog innan!!!)

• mba12

Tack Germany att delade med dig infon om DHEAn och länken du skickat. Håller tummarna för dig för nästa försök Miss B. heja heja, håller tummarna, hoppas det går hela vägen nu Anemon, önskar dig samma sak, hoppas att det går hela vägen nu och du lyckas nu Vi4 hår går det för dig? Hoppas det är bra med dig CFf, du ska vara jätte glad att ditt AMH går uppåt! Tack att du delar med dig så mycket info. Du och Germany är 2 utav många pärlor i detta tråd. Kram tjejer♥

• mba12

Tack Miss B. jag mår hyfsad bra

Lite kort om mig;
    Jag har kört akupunktur hos en ny akupunktör sen augusti (har kört sedan April).
    Har träffat en homeopat efter misslyckat IVFen och har ätit homeopat mediciner sen dess.

Igår i det stormiga vädret var jag hos homeopaten. Efter undersökningen sa hon "...det har hänt en hel del med dig!!..."
    Första gången jag var hos henne såg hon att ena äggstocka mår inte bra, den är spänd sa hon (jag sa ingenting till henne innan, hon såg det själv!). Högra äggstocka är i viloläge och har inte fungerat sen februari.
    Hon sa, den mår MYCKET bättre, och lite annat som hon såg att det är bättre nu!

Sen var jag hos akupunktören, hon sa att jag har bättre energi i livmodern! Det är första gången jag hörde detta från henne! Hon har alltid sagt att jag har dålig energi!
    Hon tyckte inte att jag skulle göra IVF förra gången eftersom kroppen var inte i balans och livmodern hade dålig energi. Lite svårt att begripa men nu när jag har facit i handen skulle jag ha lyssnat på henne.
    Hon rekommenderar att jag får vänta till feb.

Av homeopaten fick jag annan medicin som jag ska fortsätta med ett tag till och fortsätta att få akupunktur och zonterapi behandlingar tills min läkare kommer tillbaks den 20e feb.

Angående DHEA funderar jag på att sluta med den! Dels för att jag har mycket sömn problem, jag har mycket ont i brösten några dagar innan mensen kommer (det känns lite läskig). Dels att jag är reumatiker och har läst att man ska vara försiktig med DHEA som reumatiker. Ska rådgöra med min läkare nästa fredag även om jag vet att jag inte får nån vettig svar!

Ps. ska göra HSG-undersökning på Sophia Hemmet på måndag. På fredag ska träffa min läkare, spännande att se vad han ser på högra äggstocka.

Kram

Svar på tråden Tips om dhea