• mba12

Tips om dhea

Hej tjejer, map vad Castor och många andra som skrev här sist (tänker på att äta Prasterone 3-4månader och ta paus 3-4 månader) vad tänker ni göra ni som har använt det i 3-4 månader? Ska ni ta break 3-4 månader eller ska ni fortsätta med den? Min läkare säger, som kanske många andra läkare, att jag ska fortsätta med den tills jag får ett plus. 6:e Juni började jag med den, det har gått 4 månader nu! Vet inte hur jag ska göra??! Om jag tar paus med DHEA kommer jag inte tala om det för min läkare! Sista mensen hade jag inga klumpar, men hade mycket mer blödning. Mörkt rött och tjock på 3 dagar. Jag bytte akupunktör och fick annan behandling plus 2 omgångar zonterapi fick jag. Välkommen med alla synpunkter.

• mba12
    cff skrev 2012-10-02 11:35:35 följande:
    mba12 - jag tar inte paus (men min kropps egna DHEA-produktion verkar vara sämre än normalt också). Under de första 3 månaderna med dhea-tillskott fortsatte mitt AMH nedåt (men bara lite), följande 2 månader steg det med 0,2-enheter. De två månaderna efter det satte det dock fart och mitt AMH steg med ytterligare 0,6 enheter så jag verkar få den där "turbo-effekten" även utan att göra uppehåll med DHEAt.

Tack för ditt input.
  • mba12

Styrkekramar till dig Vi4, läkarna i Sv. säger att det finns ingen tillräcklig bevis änn på dhea. Men ge inte upp än, ni har ett som väntar på er. Det sägs många gger här på trådet att det är inte kvantitet som är viktig utan det är kvalitet som gäller det. Snart kommer jag sitta på samma sits som du! Kram tjejen♥

• mba12
    Vi 4 skrev 2012-10-03 14:49:01 följande:
    Ligger nu på kliniken och har just fått ett 6-celligt tillbaka, så det är ju lite minskad chans då, men ändå är jag väldigt glad att ha fått ett tillbaka, väldigt tacksam att ha fått en chans. Tack för all peppning och hejarop på vägen nu när jag inte har orkat hoppas själv. Denna gång har jag inte orkat hålla mig över vattenytan själv. Susmar åh vad jag hoppas för dig nu!

♥ Du har stor chans. De flesta jag har sett på tråden med >4cellig har dem lyckats bli gravida. Kram
  • mba12

TSH=1,1 T3=4,2 och T4=9, läkaren sa att det är normalt men AMH ligger fortfarande <0,2, Ingen förändring på min AMH sen Mars!
    Började med Menopur 450 iu igår!

• mba12

Hej tjejer, Är tillbaka igen efter en liten paus under stimuleringen. Mensen kom tidigare än väntad så det blev korta metoden istället med max dos Menopur. Fick 2,5 blåsor, halv för att den växte bara 6mm! Vi var på ÄP i tisdags och det fanns bara 1 ägg. På torsdag åkte vi iväg för åtreföringen. Fick en 5-cellig embryo. Vet inte hur det här kommer sluta och vill inte tänka på det heller! Hade aldrig kommit så här långt. Läkaren var ärlig och och mycket empatisk.Hon sa att det är inte optimala ägget iom att den är 5-cellig! Mycket möjligt att den 6:e är också på väg att bildas!?! Och många har även lyckats med 3 el. 5 celliga embryo sa hon. Mig sa de Germany att jag ska fortsätta med Prasteron fram till "pluss"! Håller tummarna för er som är igång. Kram

• mba12

Tuva, det är bra med 5 cellig på dag 2 och mycket spännade det hela men jag är jätte rädd:( Ena stunden är man hoppfull och andra stund är man förtvivlad! :(Du vet hur det är. Önskar dig det bästa inför det här försöket.

• mba12

Lillstoran, De var kanon, allihopa, Läkaren, alla sjuksköterskor mm. Både jag och mannen tyckte det. Det går absolut inte att jämföra med här STLM! Tyvärr! Även om det var långa resor men det var värt det. ÄP:et kändes, hade ont på skala 5 (skala 1-10) även om jag fick morfinliknande. Den sista och minsta blåsan satt lite dålig. Det gjorde att jag hade ont. Jag hoppas att jag tillhör till dem grupper som har lyckats med udda-celliga embryo.

Svar på tråden Tips om dhea