• mba12

Tips om dhea

Kvinna72, tack för input.
    Jag har ätit Prasteron sedan Juni 2012, uppehåll en månad februari.
    Kliniken ringde, det blir IVF, ej insemination.

Har visat bästa värde hittills för min del tyckte min hemortsläkare.

Så stressad jag är, fick hem mannen på lunchen(det var inte enkelt!) och försökte hemma! Är rädd att missa 20mm follikeln!
    Ni får garva åt mig men det är sant.

Ska börja med bromsmedicinen från och med ikväll. Äl-sprutan på söndag, ÄP på tisdag.

Kvinna72, jag har försökt med ÄL-sprutan och mys hemma efter 24 timmar och en omgång till efter 24 timmar.
    Med andra ord 2 omgångar(hemma försök) efter ÄL-sprutan med 24 timmar mellan.
    Lycka till.

• mba12

Germany, Älva tack.
    Hur i h***te kan man hålla kvar en follikel på 20mm i 3-4 dagar?? Är det möjligt?! Det tror jag inte :(

Ja Germany, idag är det sista dag jag tar sprutor. Kl. 11.00 tog jag Cetrotide (har tagit bara 3 st den här gången, sedan i fredags) och ikväll 20.00 ska jag ta Ovitrelle.
    Mycket ÄL sekret! Jag är rädd att jag har missat åtminstone en, den stora! :(

• mba12

Tack Germany,
    Så du tänker/räknar också som jag! Jag är inte helt ute och cyklar! :(

• mba12

Cff, jag håller tummarna fortfarande för dig, det vet duHjärta
    Jag hör av mig så fort jag vet, Tack en gång till{#emotions_dlg.flower}

Vi4, Tack att du delade med dig angående ÄL-sekret. Hoppas det går bra för dig.

Tuva, det är 1:a ggen jag tar Progynon. Har ömma bröst, speciellt bröstvårtan, det stramar på benen mest på inre lår, irriterad här med mest på min manDemon
    Fast irritationen har jag haft till och från som vågor kommer och går sedan förra året när jag började med all hormonbehandlingar.
    OCH jag tappar hår :( Är inte säkert om det beror på Progynon.

• mba12

Igår kväll tog jag ÄL-sprutan + hemmaförsök.
    Idag känner jag ingenting!

• mba12

Kära Germany, alla 3 folliklar fanns kvar och fick 1 ägg! Blev mycket besviken, läkarna trodde att det fanns
    minst 2 st!
    Hur som helst det blev befruktad och fick en "3-cellig" tillbaka!
    Inte så mycket chans men vad kan mer man göra!?!
    Kram

• mba12

Tjejer tack för er lyckoönskningar.

Germany, det fanns bara 1 ägg, 2 folliklar var tomma.
    Tuva, hoppas det går bra för dig.
    Cff, visste inte att du skulle börja med Aten parallellt, Bra gjort och lycka till.

Den här gången har jag "mens känsla" Sedan återföringen.
    Det kommer och går. Har inte ständig "mensvärk". Det är kanske Progynon!?!
    Förra gången kändes bara i en punkt i livmodern där dem satt embryot antar jag.
    Jag vill inte tolka och tyda än!

Callimero, Läkarna/kliniken säger att man ska fortsätta med DHEA även under hormonbehandlingen. När man får plus ska man sluta med den.

• mba12
    cff skrev 2013-05-04 23:39:08 följande:
    Mba - skickar massor med goda tankar till dig och ditt ägg.
    Hjärta

Svar på tråden Tips om dhea