• germany

Tips om dhea

Hej & God forsättning på det nya året!  .....Jag har varit bortrest och därför inte hängt med i tråden så mkt sedan det nya fräscha året klev in genom dörren.

Men jag blir förvånad, ja, känner nog egentligen alla känslor på en & samma gång när jag märker att denna fina tråd spårat ur i rena rama tonårssajten!
    Varför bråka & tjafsa så här? Ingen blir det minsta uppåt av att titta in här inte.....tråkigt.

Om diskussionerna hade handlat om döda ting, såsom en bil tex (som för en del säkert kan betyda mycket) så gör det naturligtvis mindre om man tycker till precis som man tänker & tycker. Då kan man  klanka ner på en gammal bil osv, men när det rör sig om så pass stora saker som handlar om  mångas livsöden och dess förmån att en dag kanske få  sin högsta dröm uppfylld, dvs att få bli mamma en vacker dag......det är något helt annat och oerhört känsligt och inte något som man bör skriva och uttala sig om hur som helst.

Det finns något som heter empati och där kan man faktiskt minst sagt  förvänta sig en viss förståelse gentemot sina medmänniskor som sitter fast i en väldigt känslosam situation, i det här fallet i en oerhörd stor längtan efter ett barn.

Jag tänkte först inte skriva något alls ang. "tonårslivet" här i tråden då jag inte tycker om att personer inte ska få vara med på ett forum så här. Men tyvärr Lillstoran så har du gjort även mig mycket besviken med dina inlägg. Jag har faktiskt försökt tro lika gott om dig som alla andra som vistas i dessa trådar. Men jag blir bara ledsen och bedrövad när du skriver som du gör och bara vill få alla i vår ålder att känna att det är kört att få barn (nästan i allafall).

Jag brukar oftast ignorera inlägg som inte för något gott med sig, men faktum är att de är väldigt få sådan som jag har stött på här på FL. De jag mött i denna tråd kommer från första början från dig och när du skriver så klumpigt rakt på sak och nästan så att det verkligen är riktad elakhet så det nästan sprutar om det  i dina inlägg så kan jag inte annat än att ta avstånd från dig  hädanefter.  Ty jag mår väldigt dåligt när du sårar andra så uppenbart på detta viset. Varför???

Sedan tycker jag också att du skriver väldigt okänsligt om resor och ekonomi. Alla kanske inte har sån fin ekonomi som du att man mitt i sin kamp kan unna sig resor som gör en gott eller lyxa till det med shopping osv.......Hur många tror du det inte är som får kämpa för att vända och vrida på varje liten krona för att få råd till att ens kunna bekosta ett endaste litet IVF? Bara en sån sak skapar också ytterligare en ångest och oro som ni som kanske har mera gott om pengar aldrig ens behöver tänka på?

Du ska snart föda barn Lillstoran. Borde du inte vara oerhört tacksam över den fina gåvan du fått?
    Hur orkar du ens bry dig i skapa så mycket tjafs som du faktiskt bevisar att du gör?

Ett  tips! Bemöt andra såsom du själv vill bli bemött......Du borde väl också vilja bli fint bemött? Jag har försökt och verkligen uppskattat när du visat lite trevligare sidor, men tyvärr så ramlar det in för få sådana inlägg när du är på den sidan.  Eller är du endast ute efter att få ställa till med oreda i en massa fina trådar? Om så är fallet så hoppas jag du får lära om i ditt nästa liv och bli lite mera ödmjukt inställd till livet och dina medmänniskor.

• germany
    Pippi70 skrev 2013-01-04 20:22:14 följande:
    Välkommen tillbaka germany, och god fortsättning! Hoppas du haft det skönt på din resa . Hur mår du?
    Tack detsamma, hoppas på ett fint år för oss alla Solig.
    Jag har inte varit ute på en nöjesresa tyvärr. Rättare sagt på en nödvändig långväga sjukresa med vårt husdjur.

Nja, jag mår inte så värst bra, vare sig fysiskt eller psykiskt. Jag går in i vecka 8 imorgon.
    Mår tjyvens och är så matt i hela kroppen sedan så hade jag förra veckan en mindre blödning som visserligen avtog efter ca 1 timme, men tillräckligt för att göra mig jätteorolig! Vet ju att det är en väldigt känslig period fram till vecka 12 först och främst. Så mitt mål är att komma dit. Gör jag det så kanske jag kan våga tro på att det kanske kan gå vägen ändå. Som det är nu så gläds jag inte för fem öre åt min graviditet.....Har nog aldrig under vår barnkamp mått så här dåligt. Det är ju ett mirakel som skett för oss och jag är så rädd för att mista det Rynkar på näsan. Spelar ingen roll om jag är blödningsfri så vågar jag inte tro helt enkelt. Jättejobbig känsla och som jag inte i min vildaste fantasi hade trott skulle infinna sig när man väl fick ett plus på stickan....

Vi 4 - Jag hann inte inboxa dig då jag hade fullt upp med jobb och oro innan vi begav oss iväg på vår resa. Men det kommer ett brev, jag lovar! Glad
  • germany
    cff skrev 2013-01-05 10:32:12 följande:
    Germany - det är i alla fall ett gott tecken att du är matt och mår tjyvens. Båda är typiska gravidetssymptom och indikerar att dina hormonnivåer fortsätter att stiga. Tänker på dig.
    Jo, du har rätt i det. Jag hade nog kunna tänka mer i posiitva banor om det inte vore för blödningen med klarrött blod....Men jag försöker ta en dag i taget, mer än så kan jag inte göra.
    Tack för din tanke, du finns också i mina tankar.
  • germany

cff - Du är så himla duktig som letar rätt på alla dessa studier och delar med dig och det om och om igen.  Stort tack snälla du för ditt engagemang!

Tack också till er alla som försöker peppa mig, ni är så varma och fina och även om mitt dåliga mående tyvärr inte försivnner så här rakt av så är jag väldigt glad att ni finns och att vi kan stötta varandra.  För alla behöver vi råd, stöd och en spark i baken ibland för att klara av den här barnverkstaden, oavsett var i den vi alla befinner oss i. TACK ni fina för er omtanke.

Myran- Jag är lite dålig att skriva i inboxen, men det kommer ett brev till dig under helgen.

• germany
    Tuvalina skrev 2013-01-04 18:59:07 följande:
    Tack Germany för ditt inlägg. Håller med di i allt utom det att det är tonårsfasoner som jag antar du menar att vi alla bidragit till. Säg mig Hur ska man göra när man känner att nåt blir så fel? Då måste man ju sätta stopp på något sätt. Det enda som gäller då är väl att tala om det som händer inom en själv och hoppas på att det hela kan lösas på ett bra sätt.

Jag har även gjort andra åtgärder.
    Ne och åter nej. Med skapande av tonårssajt och tonårsfasoner / tonårsinlägg så syftade jag enbart på en enda person och det är alltså Lillstorans jargong som jag mer och mer börjar tro är ett troll som sitter och skrattar gott när hon får pika någon och att vi svarar på hennes inlägg ger väl bara mer näring skulle jag tro. För ingen "vanlig" människa som ska snart ska föda sitter väl och skriver negativa inläggi sådana här forum om planerar barn? Ingen vänligt sinnad och normal människa kan väl vara så illful mot sina medsystrar.....

Sedan det senaste inlägget till mba 12. Hur kan man ens skriva så och mäta ett rikt liv i pengar & lyx? Jag tror det finns många med riktigt god ekonomi som inte alls är lyckliga, likaså som det finns de som lever knapert men som ändå får vara friska och har ett rikt liv på kärlek och vänner.

Fattar inte att jag ens bryr mig om att bry mig i Lillstorans inlägg. Detta var det sista jag kommenterar om denna människa. Energi måste jag spara till bättre saker, känns det som.
  • germany
    Bambi2 skrev 2013-01-05 19:37:03 följande:
    Jag vill också tacka dig CFF - ditt inlägg om att Dhea kan minska missfallsrisken  kändes som ett ljussken i Januarimörkret, det behövde många av oss som undrar och väntar och oroar oss. Hopp helt enkelt. Jag försöker också vända den här resan till ngt positivt; det är en sådan fascinerande värld detta med fertilitet, ibland ser jag bara möjligheter. Men ibland tar oron över. Jag önskar jag visste mer men det blir så svårt att ta reda på sådan info som de flesta läkare själva inte verkar vilja diskutera.

Germany och många andra - ni är sådana klippor! Det är så inspirerande att läsa om er resa, även då ni brottas med oro och rädlsa eller sorg!

Stor Kram!
    Bambi, jag tycker likadant om dig och alla andra som skriver i trådar både här och där. Solig ALLA har vi något att bidra med och trots att vi alla säkerligen är väldigt olika som personer så tycker jag vi alla kommer mycket bra överens och istället för att skapa gruff och obehaglig stämning så försöker nog de allra flesta av oss att vara rätt så  mänsklig. Ingen människa i hela världen är ju perfekt, inte ens den som själv tror att den är det (dock så brukar dessa människor ofta tycka om att fastna i ett mönster att kritisera andra)

Det finns sååå många som jag verkligen skulle uppskatta att vara vän med i det verkliga livet. Några har jag redan kontakt med utanför FL och är precis så snälla som jag anade mig till genom att läsa inläggen från personerna i fråga.

MIn man ogillar att jag vistas här på FL :), han tycker detta forum är helt blåst Flört. Han förstår verkligen inte hur jag kan sitta här och "prata" med en massa  okända människor som  jag inte känner eller vet ett skvatt om. Men faktum är att FL med dess finaste "invånare" räddade mig från avgrunden när jag ramlade ner där för 1 år sedan.

Jag måste säga att jag känner mig lite hemsk som skrivit de sista inläggen gällande Lillstoran. Det är egentligen så emot mitt enkla jag att tycka till / tycka illa om personer som jag inte känner och på det sätt som jag nu då har gjort ang. LS.

Jag står dock absolut starkt fast vid mitt tyckande & mina senaste skrivna inlägg då jag tycker att någonstans går verkligen gränsen för vad en människa får skriva eller ej.....Hua hua! Men kul tycker jag inte att det är att själv bete mig illa.....För det har jag väl kanske gjort i och med att jag ens besvarade inlägg som jag istället hade kunnat ignorera? Jag hoppas innerligen att du Lillstoran förstår allas våra inlägg och vart vi vill komma och att denna tråd hädaneter får vara ifred  från  "angrepp". Annars får jag ta och lyda min mans kloka & enkla råd, värre än så är det kanske egentligen inte Drömmer

Vet inte varför jag ville skriva detta, ville väl kanske rensa själen från det onda som tillfälligt besökt mig. Känns bättre nu i allafall.

Fred på jorden och skit på åkrarna så blir allt bättre Glad
  • germany

mba 12 - Förstod nästan att jag inte är ensam om att ha män som dissar nätet och dess forum. Han säger också som din man att hur kan jag tro på allt som skrivs och lita på främmande människor som jag inte vet ett dryft om. Faktum är att jag gör inte det heller utan sållar verkligen bland allt jag läser och följer min egen magkänsla i mycket. För i slutändan så är det alltid så att den enda man verkligen kan lita på till 100 % är en själv. Sedan så måste man ju också våga lita på andra och släppa andra människor in på livet, men med en viss förhållning att inte lita blint ändå. Som tur är så går det sålla och göra sig en relativt bra bild av vilka personligheter som vistas här på forumet. Att man är olika ska inte utgöra några problem och det ska ändå ganska mycket till innnan jag ogillar någon. 

Nej, jag har egentligen inte dåligt samvete över inläggen om LS, jag står för det jag skrivit så det är inte det för hon har verkligen betett sig illa åt med att gå på i sitt skrivande som hon gjort.  Men känner att det är så himla dumt att själv sjunka till samma nivå vilket jag kände att jag gjorde när jag över huvud taget brydde mig att skriva något. Det bästa och enkla är att inte slösa onödig energi på människor som inte är värda det, men svårt att inte lägga sig i när hennes inlägg sårar så många. Faktum är att jag faktiskt har tänkt i samma banor som dig, dvs hur kan jag veta att LS är en tjej osv......

Men jag har rensat nu och försöker dra in lite frisk luft under vingarna istället, så nu har jag dryftat nog om det tråden handlat om sista tiden och håller med dig om att vi lämnar "henne åt sidan".

PS: Pratade med "din" akupunktör idag, gissa om jag genast får ett lugn i själen Hjärta

• germany

Jag fick också nej till bruttolöneavdrag (har i och för sig privat arbetsgivare).
    Tyvärr så var jag nog dålig att själv tala om att företaget inte förlorar något på det hela, men jag fick till svar att då företaget var på väg att växa och utbyggnad skulle ske så ville dom inte i den vevan säga ja till mitt önskemål. Jag orkade inte argumentera utan accepterade deras svar då jag vet att det ändå skulle vara svårt att få dom att ändra sig. Min man arbetar på en stor arbetsplats och vi pratade lite smått om att höra oss för på hans jobb, men det blev aldrig av. Men det öppnar verkligen upp till attt orka med ekonomiskt då det ändå handlar om tusenlappar som vi kan spara. Lycka till ni som kommer att jobba för att få denna förmån.

Miss B - Redan kommit så långt i sprutdagarna! HÅller tummar för ditt vul idag. Heja folliklar Glad

• germany

Undrar hur det har gått för dig i dag MIss B? Har tänkt på dig under dagen.

Mba 12 - Oj, det var hög dos med hormonpreparat! Men kör på deras förslag, de skulle knappast föreslå sådant upplägg om de inte tror det kan passa dig. Men visst är det jobbigt att inte få veta svaret förrän stimuleringen är klar och ÄP utfört. Jag hoppas så att det ska bli ett fint resultat för dig.

Roligt Älva att du snart är igång och det är positivt att du får ett pirr i magen , det ska vara spännande när man börjar denna IVF resa. Glad
    Du kanske har skrivit tidigare, men vilket AMH värde ligger du på?

• germany
    MissBoring skrev 2013-01-07 16:34:16 följande:
    Jag är idag på sprutdag 6 (5 sprutor har jag alltså kickat in innan vul)
    lite drygt 6 mm  slemhinna och 4 folikar 6-7 mm och ett gäng mindre. Så får vi se hur det utvecklar sig!
    Skönt att det fanns folliklar som var jämnstora och av de mindre så tror jag säkert att en del kan växa till sig och att chans finns bland dom också. Slemhinnan lär vara i fint skick vid ditt nästa vul.
    Skönt att ha klarat av ett delmå! Solig 

Du lär nog ha allas våra tummar nu då du är först ut detta år med IVF.
    Nästa att hålla tummar för är Susmar och CFF. Ni blir snart ett helt gäng som kommer att ruva tillsammans.
Svar på tråden Tips om dhea