Tips om dhea
Hej & God forsättning på det nya året! .....Jag har varit bortrest och därför inte hängt med i tråden så mkt sedan det nya fräscha året klev in genom dörren.
Men jag blir förvånad, ja, känner nog egentligen alla känslor på en & samma gång när jag märker att denna fina tråd spårat ur i rena rama tonårssajten!
Varför bråka & tjafsa så här? Ingen blir det minsta uppåt av att titta in här inte.....tråkigt.
Om diskussionerna hade handlat om döda ting, såsom en bil tex (som för en del säkert kan betyda mycket) så gör det naturligtvis mindre om man tycker till precis som man tänker & tycker. Då kan man klanka ner på en gammal bil osv, men när det rör sig om så pass stora saker som handlar om mångas livsöden och dess förmån att en dag kanske få sin högsta dröm uppfylld, dvs att få bli mamma en vacker dag......det är något helt annat och oerhört känsligt och inte något som man bör skriva och uttala sig om hur som helst.
Det finns något som heter empati och där kan man faktiskt minst sagt förvänta sig en viss förståelse gentemot sina medmänniskor som sitter fast i en väldigt känslosam situation, i det här fallet i en oerhörd stor längtan efter ett barn.
Jag tänkte först inte skriva något alls ang. "tonårslivet" här i tråden då jag inte tycker om att personer inte ska få vara med på ett forum så här. Men tyvärr Lillstoran så har du gjort även mig mycket besviken med dina inlägg. Jag har faktiskt försökt tro lika gott om dig som alla andra som vistas i dessa trådar. Men jag blir bara ledsen och bedrövad när du skriver som du gör och bara vill få alla i vår ålder att känna att det är kört att få barn (nästan i allafall).
Jag brukar oftast ignorera inlägg som inte för något gott med sig, men faktum är att de är väldigt få sådan som jag har stött på här på FL. De jag mött i denna tråd kommer från första början från dig och när du skriver så klumpigt rakt på sak och nästan så att det verkligen är riktad elakhet så det nästan sprutar om det i dina inlägg så kan jag inte annat än att ta avstånd från dig hädanefter. Ty jag mår väldigt dåligt när du sårar andra så uppenbart på detta viset. Varför???
Sedan tycker jag också att du skriver väldigt okänsligt om resor och ekonomi. Alla kanske inte har sån fin ekonomi som du att man mitt i sin kamp kan unna sig resor som gör en gott eller lyxa till det med shopping osv.......Hur många tror du det inte är som får kämpa för att vända och vrida på varje liten krona för att få råd till att ens kunna bekosta ett endaste litet IVF? Bara en sån sak skapar också ytterligare en ångest och oro som ni som kanske har mera gott om pengar aldrig ens behöver tänka på?
Du ska snart föda barn Lillstoran. Borde du inte vara oerhört tacksam över den fina gåvan du fått?
Hur orkar du ens bry dig i skapa så mycket tjafs som du faktiskt bevisar att du gör?
Ett tips! Bemöt andra såsom du själv vill bli bemött......Du borde väl också vilja bli fint bemött? Jag har försökt och verkligen uppskattat när du visat lite trevligare sidor, men tyvärr så ramlar det in för få sådana inlägg när du är på den sidan. Eller är du endast ute efter att få ställa till med oreda i en massa fina trådar? Om så är fallet så hoppas jag du får lära om i ditt nästa liv och bli lite mera ödmjukt inställd till livet och dina medmänniskor.