Anemon skrev 2012-12-20 17:51:17 följande:
Har ändå varit lite orolig över DHEA och hur det verkar då jag på sista IVFn bara fick fram två ägg (dock ok kvalitet) och sista 3 veckorna haft mycket mer biverkningar och urkasst AMH
Var idag och och gjorde VUL och spolade äggledarna...8 antrala folliklar trots det jassa värdet och fin slemhinna. Så några fler ägg ska jag banne mig värpa innan jag funderar på att ge upp!
Men nu siktar jag på att göra en Germany
Var det inte DHEA, spolning och misslyckad IVF försök och sedan härligt plus på egen hand......nu har jag samma ingredienser så nu satsar jag på att slå oddsen också! Grattis i den här tråden också Germany.
Skickar julkramar till er alla!
Men det var ju inte illa med 8 folliklar och fin slemhinna. Du ska absolut få ut några fina ägg som till slut kommer att bli bebis, det tummar vi på! :)
Jo, jag gjorde först HSG röntgen (den öppnade upp ena äggledaren som det fanns visst motstånd i från början. Den andra äggledaren ansågs vara stängd). Sedan blev det lite senare en HSS för att utesluta myom.....Sedan började jag på eget bevåg med låg dos av kortison cykeln innan IVF. Vid IVF så åt jag kortison från sprutdag 1 och forsatte också i låg dos även efter att jag misslyckats. Ville inte sluta när min egen ÄL kom så jag åt ytterligare och slutade helt några dagar innan jag plussade.
Hade sista tiden också lagt till Omega -3 och ökat D-vitamindosen ytterligare lite samt så åt jag mkt nötter för att naturligt få i mig E-vitamin. Sedan mådde jag allmänt bra! Var pigg & hade energi och kände mig för första gången på länge riktigt GLAD. Så kroppen kanske var i bra balans ändå tack vare både mediniering och att jag vilat mig i form.
Julkram till dig också! Tänk att det faktiskt snart är jul....fattar inte vart tiden tar vägen?!