• germany

Tips om dhea

Lillstoran - Eftersom du fick ta dom så går det nog, men tror det kan vara svårt ändå att få ja till flertalet av dessa prover om man då inte har en väldigt bra anledning till att lägga fram sin önskan om att få ta dessa prover.
    I bland kan det vara svårt att ens få ta ett enda prov såsom tex TSH.
    Du hade tur som hamnade hos en endokrinolog som verkade riktigt bra.

• germany
    hemulen skrev 2012-12-18 08:40:31 följande:
    Men Germany!!! Åh, vad underbart fantastiskt! Stort, stort grattis till hemmaförsöks- Plus ! Du är SÅ värd det efter allt kämpande och påhejande av alla andra!

Har inte läst i tråden på länge men skickar tumhållning, kämparglöd  och kramar till alla som behöver!
    Tack Hemulen! Hur går det för dig?
    Jag hoppas allt är jättebra i allafall Glad.
    Kram!
  • germany

Alynda - Beklagar att du fått blödning efter IVF. Verkligen trist, men jag hoppas det vänder nästa gång och att det blir ett plus då istället.

Tack till dig också för grattis. Men allt är så himla nytt & skört att jag försöker se lite försiktigt på det som hänt, tänker nog hellre aningen negativt just nu än positivt....Är ju så van att misslyckas med barnverkstaden så jag törs knappt hoppas och tro åt mig själv. Men vilken tur att jag har er andra som då gör det Glad. Liiiite hjälper det mig att skaka av rädslan och några sekunder då och då tillåter jag mig att ändå tänka att jag faktikst har fått plus på stickan och fortfarande verkar vara gravid. Morgondagen vet jag inget om och jag måste bara komma på ett sätt att hantera min oro.

Gaaa -  Hej! Solig
    Jag förstår inte att detta som jag drömt om så länge nu har hänt och det på naturlig väg!
    Jag tror jag måste hissa DHEA för även om vi misslyckades förra gången med vårat IVF så fick jag för första gången 2 riktigt fina ägg tillbaka och så då ett plus den naturliga vägen. För mig så känns det inte bara som om jag har tur utan att något ändå måste ha skett i min kropp som kanske förbättrat min balans i kroppen samt då att mina ägg har fått bättre kvalite så att de orkar leva vidare istället för att bara direkt tyna bort.

• germany

Kvinna 72 - Kan du inte få något som sätter igång mensen? Men det är klart, de kanske vill se alla provsvar först innan de gör något åt din uteblivna mens. Men förstår att det är jobbigt att vänta på den där tant röd när man bara vill att den ska komma. Annars är ju den där "tanten" i våra sammanhang oftas avskyvärd att ha att göra med Tungan ute.

Jag tror det kommer att ordna sig med din mens. Spännande med att få höra ditt DHEA-s svar.
    Du skriver väl det här i tråden sen?
    Tack snälla till dig också för grattis! Jag önskar av hela mitt hjärta att det ska få gå bra för oss alla som kämpar, för gu` vilka krigare vi är allihopa! Vi kan ju gå genom eld och vatten för att få det vi så gärna önskar oss.

Du ska se att ni är i gång efter nyår. Skulle du köra långa protokollet?

• germany
    cff skrev 2012-12-17 23:20:48 följande:
    Många av oss som äter DHEA tar ju också kortison i samband med IVF. Det slog mig idag - när jag surfade runt - att DHEA är en anti-Glukokortikoid (se t.ex.  gluwww.cenegenicsfoundation.org/library/library_...

Skulle det kunna betyda att om vi tar DHEA under IVFet så riskerar det att minska effekten av kortisonet? Någon som har några tankar om detta?
    Om jag inte minns fel så har jag nog för ett tag sedan själv läst att DHEA kan minska effekten av kortison.
    Detta måste vi gå till botten med och ta reda på för det kan ju vara viktigt att veta för alla som äter båda preparat sorter.

TACK snälla cff för dina rader. Betyder jättemycket för mig Hjärta
  • germany
    Vi 4 skrev 2012-12-18 13:34:31 följande:
    Just nu är jag glad, var på planeringsmöte inför IVF i jan. Bad att få vul nu i vanlig cykel, dag 9. Hade 9 folliklar på Hö och Ca 5 på vä. Livmodern fin och bra slemhinna. Dessutom sa hon att CvL beräknade att mina chanser var 10-20% nu, förra gången 15-25. Det är ju bra med tanke på att jag är över 41. Så just nu är jag glad
    Vilken lyx att du fick göra ett vul! Och se så många och fina folliklar du hade! Vad roligt för dig att kunna se fram emot kommande IVF ändå och ha ett så fint framförallt follikelantal! Du är ju trots allt inte 25 år Flört.

Är så glad för din skull! Och även glad över att du faktiskt känner dig glad över vad du nu fått se & höra!

Ser fram emot att följa din behandling framöver Glad.
  • germany
    Lillstoran skrev 2012-12-20 19:35:38 följande:
    Germany - extra stort grattis till dig! Mba och Vi 4 - lycka till när ni kör igång. God jul och gott nytt år! Kan nog inte hålla mig härifrån utan tittar in under julhelgerna. Jobbat min sista dag idag, kommer inte att jobba på ett års tid. Dock inte helt bestämt hur länge jag ska vara mammaledig.
    Tack (igen) :) Och önskar dig God Jul & Ett Gott Nytt År också.
    Tror nog att det blir lugnare med inlägg under julen, men sammanstråla en liten stund tror jag vi alla kommer att göra under julhelgen Solig.

Skönt att du nu inte behöver jobba på läääänge. Njut av ledighet! Fast med en liten bebis så kanske det blir mer än ett heltidsjobb ändå :)
  • germany
    Anemon skrev 2012-12-20 17:51:17 följande:
    Har ändå varit lite orolig över DHEA och hur det verkar då jag på sista IVFn bara fick fram två ägg (dock ok kvalitet) och sista 3 veckorna haft mycket mer biverkningar och urkasst AMH
    Var idag och och gjorde VUL och spolade äggledarna...8 antrala folliklar trots det jassa värdet och fin slemhinna. Så några fler ägg ska jag banne mig värpa innan jag funderar på att ge upp!
    Men nu siktar jag på att göra en Germany
    Var det inte DHEA, spolning och misslyckad IVF försök och sedan härligt plus på egen hand......nu har jag samma ingredienser så nu satsar jag på att slå oddsen också! Grattis i den här tråden också Germany.

Skickar julkramar till er alla!
    Men det var ju inte illa med 8 folliklar och fin slemhinna. Du ska absolut få ut några fina ägg som till slut kommer att bli bebis, det tummar vi på! :)

Jo, jag gjorde först HSG röntgen (den öppnade upp ena äggledaren som det fanns visst motstånd i från början. Den andra äggledaren ansågs vara stängd). Sedan blev det lite senare en HSS för att utesluta myom.....Sedan började jag på eget bevåg med låg dos av kortison cykeln innan IVF. Vid IVF så åt jag kortison från sprutdag 1 och forsatte också i låg dos även efter att jag misslyckats. Ville inte sluta när min egen ÄL kom så jag åt ytterligare och slutade helt några dagar innan jag plussade.

Hade sista tiden också lagt till Omega -3 och ökat D-vitamindosen ytterligare lite samt så åt jag mkt nötter för att naturligt få i mig E-vitamin. Sedan mådde jag allmänt bra! Var pigg & hade energi och kände mig för första gången på länge riktigt GLAD. Så kroppen kanske var i bra balans ändå tack vare både mediniering och att jag vilat mig i form.

Julkram till dig också! Tänk att det faktiskt snart är jul....fattar inte vart tiden tar vägen?!

• germany
    Soligmba12 skrev 2012-12-20 21:35:58 följande:
    Hej tjejer, har varit hos läkaren idag och gjorde VUL. CD19 idag, 2 folliklar på vänstra 14 och 11 mm och han såg EN follikel på HÖGRA SIDAN :D . Högra äggstocken håller på att vakna, det var vad min homeopat sa till mig förra vecka!! Hon såg det förra veckan! Var hos läkaren förra vecka också men han såg ingenting. Jag är glad bara för den skull :) Att högra ÄS håller på vakna, trodde aldrig att det skulle hända! Slemhinna var 7mm, vet inte hur tjock den ska vara vid ÄL. Han sa vi ska försöka varannan dag fram till nästa vecka. Men ÄL är mycket försenad :( Det verkar att jag får ÄL samtidig med mens :(
    Är det sant? Men vad härligt att höra! Ditt jobb har nog gett resultat! Trägen vinner!
    Absolut att ni får mysa på nu varannan dag och gör det så länge ni orkar. Du kan aldrig veta hur kroppen tänker och agerar, så kör på!

Jag börjar undra om jag och min man har slutat för tidigt då vi inte orkat "få till" det mera efter att glad gubbe visat sig på ÄL test samt 1 dag efter och någon enstaka gång ytterligar en gång....Sedan har vi fått nog om jag ska vara ärlig och nästan pustat ut att "äntligen är jobbet avklarat för denna gång" :)

PS: Vad glad din homeopat ska bli

• germany

Älva - Rätt beslut att inte äta DHEA.
    Ang. PCOS så borde inte din läkare ha sett om du har det när du gjorde undersökning?
    Men håller med om att du har ett riktigt högt AMH! Men inte sagt att det behöver innebära problem.
    Ang. AMH så är nog vi alla här mest insatta hur det är att ha ett lågt sådant.

Tror det kommer att lösa sig för dig!
    Hoppas du tittar in här även om DHEA inte är något för dig. Vill väldigt gärna höra hur det går för dig.
    Lycka till! 

Svar på tråden Tips om dhea