• germany

Tips om dhea

Bambi - Hoppas du kommer fram till att du törs prova DHEA.
    Men om det vore så "farligt", så skulle aldrig tex Falun skriva ut preparatet till oss utan att först ta diverse prover.

Så många har dessutom använt DHEA på eget bevåg och det finns många berättelser bara här på FL om tjejer som till slut har fått bäbis och att de tackar DHEA för det. Dessutom så har du väldigt lågt DHEA värde, så i ditt fall så är du alla gånger en lämplig kandidat. Däremot så ska man inte ta tillskott om man inte behöver det. Har man en normal balans i kroppen så är det då dumt och onödigt att börja laborera en massa.

Det är jättebra att du redan innan ev intag av DHEA nu vet vad ditt värde ligger på. Då har du något att jämföra med sedan, om du börjar inta DHEA.

Lycka till!

• germany

vi 4 - Fint att läsa ditt inlägg. Ja....vi bryr oss verkligen om varandra! Hjärta

Ang. dina funderingar så har jag inget svar som kan hjälpa dig. Men kan du inte kontakta tillverkarna av tex Prasteron här i Sverige alt. tillverkarna av Inofolic och ställa exakt samma fråga till dom?
    De borde kunna svara, om inte direkt så kanske efter att de själva har fått tagit reda på fakta.
    Säljer de preparat så borde de också kunna ta ansvar för att kunder har frågor.

• germany
    Tuvalina skrev 2012-11-25 08:43:12 följande:
    Cff, fsh under 2, på vilken dag? Hänger inte med nu. FSH är ju över 5 för se flesta...
    Vad bra :) För jag funderade också på detta Drömmer
  • germany

Miss Boring - Usch, vad tråkigt att läsa ditt inlägg. Förstår ju att du nu sett fram emot att vara igång igen med stimuleringen så att du hinner göra ett försök innan jul....Platt fall liksom! Rynkar på näsan
    Verkligen en tjock slemhinna och det efter en tids sprayning. Men vilken tur ändå att du var på vul så att du inte bara fått klartecken att sätta igång med sprutor....det hade varit ännu tråkigare.

Hur tänker du göra? Hur som haver så hoppas jag att allt kommer att bli jättebra till slut.
    Stor Kämpe & varm styrkekram till dig!

• germany

Miss Boring - Kan faktiskt inte svara på om det har betydelse att du ätit DHEA. Jag vet dock flera som ätit DHEA och som kört långa metoden men de har blivit nedreglerade som de ska. Däremot så sa min IVF läkare att hon tyckte inte långa metoden var att föredra när man ätit DHEA för vad var då vitsen med att först ge kroppen hormonet och sen ska då kroppen helt plötsligt sättas i klimakterium och alla hormoner ska puts väck bort......Fast om jag får säga vad min magkänsla säger så tror jag inte att DHEA är boven i det hela.

Du undrar om du ska fortsätta spraya eller avbryta och börja om sedan. Jag tycker du ska ringa IVF kliniken och rådfråga, de vet nog ändå mer än oss med sånt. Tror du kan lita på vad de säger och det har nog ingen större betydelse. Fördelen om du fortsätter nu är att du borde minska risken för cystor. Men förstår dig om du tycker det känns jobbigt att spraya en ganska lång tid.....

Hoppas du kan prata med din IVF klinik och bolla dina funderingar med dom och så gå på vad du själv känner vore bäst för dig. Jag tror att du i din maggrop finner det bästa svaret i kombination med råd & stöd från läkarna. Solig

• germany

Skrev lite oklart. Jag håller helt med min IVF läkare om att inte köra långa metoden när man äter DHEA. Skrev lite oklart märkte jag....Det jag menar är att min magkänsla säger att jag tror inte att du har ställt till det pga att du ätit DHEA och du inte blivit nedreglerad. Men jag tycker läkarna borde kunna ge dig förklarling varför det kan ha blivit så här i ditt fall. Bara otur eller finns det någon konkret orsak?

• germany

Miss B - När du själv skriver dina tankar så håller jag faktiskt med dig, dvs det kanske är skonsammast för kroppen att nu vara nedreglerad istället för att hoppa tillbaka till hormonerna och det bara för ett litet tag.
    Men frågan är vad din man säger....det återstår att se Flört

Oavsett hur du beslutar att göra så kommer du att fixa det här galant! Du vet, den som väntar på nåt gott och det ska väl förbaske mig bli en liten baby till slut. Vore jätteroligt om det kunde få bli lite BABY BOOM nu år 2013 i trådarna här på FL.

Kram igen!

• germany

Pippi -Önskar dig lycka till nu med hemmaförsöket! Det kan gå vägen!
    Vi får hoppas & tro tillsammans med dig.

Skönt att det kändes bättre på kliniken nu. Och jag känner samma ang. den kvinnliga läkaren (vet ju vem du syftar på). Hon är himla bra och säger och skriver alltid så att man känner att hon faktiskt bryr sig och vill att det ska gå bra för var och en av oss.

• germany

Ang. min ökning till 75 mg som nu pågått ett tag så får jag bara fler och fler finnar.
    Nu har jag börjat få plitor i pannan också som värsta tonåringen :)
    Är väldigt nyfiken på DHEA-s provet som jag tänker ta i December. Undra om det ligger på den övre gränsen av ref.värdet nu efter ökningen.

Ni andra i tråden, har ni tagit värdet? Vore intressant att höra hur ni ligger till.

• germany

Hittade lite information som jag ganska säkert kommer att följa så snart jag vet hur mitt DHEA värde ser ut efter en tids höjning till 75 mg. Är mitt värde i övre "ref.taket"  så nöjer jag mig så och följer därmed den rekommendation jag fastnat för.

Liknar egentligen det som vi har tagit upp i tråden tidigare, dvs att äta DHEA i ett antal månader och sedan göra uppehåll i några månader innan man ev börjar om igen (allt beroende på om värdet återigen sjunkit, ligger det fortfarande bra till så finns det ingen anledning alls att börja om på nytt då det är balansen i kroppen man är ute efter och ett bra / normalt DHEA värde är ju anledningen till varför vi tar tillskottet)

Så här lyder informationen:
    När ens DHEA värde är låg bör tillägg / tillskott tas i flera månader. När ett nytt DHEA värde test har visat att DHEA är tillbaka i normala intervallet bör tillskott succesivt avta och som följs upp av ytterligare ett test 1 vecka efter avslutad intag av tillskott. Detta görs för att säkerställa att kroppen har återhämtat sig och åter gör DHEA på egen hand.

Hittade också denna information:
    DHEA bör tas i början av måltider och måltiden måste innehålla lite fett för att DHEA ska kunna absorberas ordentligt.

Svar på tråden Tips om dhea