Tips om dhea
Grattis Älva till att ditt plus har blivit starkare och helt normalt .
Det ska nog gå bra ska du se. Och lugn du, symptom hinner du nog få som du senare önskar att du inte hade längtat efter
Grattis Älva till att ditt plus har blivit starkare och helt normalt .
Det ska nog gå bra ska du se. Och lugn du, symptom hinner du nog få som du senare önskar att du inte hade längtat efter
Älva - Jag har nog missat...eller glömt bort.... att du har 2 barn sedan tidigare.
Hur gamla är dom? Kul för dom också att få ett småsyskon :)
Cff - Ledsen för din skull. Jobbigt att det kanske då inte tagit sig
Jag tror du har gjort en hel del för att maxa dina chanser, så du ska nog inte känna att du inte har gjort allt "rätt".
Men kanske du ska släppa kontrollen en aning ändå? Förstår att du vill hitta varje litet nytt för att förbättra oddsen. Tror som sagt inte du kan göra så mkt mer. Din kropp & din själ kanske behöver komma till ro och få vila ifrån allt som har med barnverkstaden att göra. Ät bra, lev & gör ungefär som du redan gjort och är van vid, men kanske nu börja stanna upp och istället fokusera på att bara må bra.
Om du ska forska vidare så tycker jag du istället ska gå på immunologiska behandlingar och söka lite sån info.
Det kanske aldrig är något fel på dina embryon, men din kropp klarar inte av att ta emot dessa hur fina de än är.
Det finns 2 bra trådar här på FL om de som söker sig utomlands för behandling där immunförsvaret ställer till det för tjejerna och där dessa får ett helt annat svar på utredning motför vad de fått här i Sverige och där de också får IL (en sorts näringslösning), med andra ord då en helt annan medicinering än vad vi kämpare kan få här i Sverige (förutsatt att de då föreligger immunogiska problem, vilket blodproven visar som läkaren då läser av).
Jag tror visst att du kommer att få barn! Men tror kanske inte att det embryons fel utan att din kropp inte är riktigt mottaglig just nu. Kanske en utredning i Aten och sedan medicinering kan göra susen :)
Just den biten tycker jag du ska ta tag i, resten vet jag att du redan gör så bra som du bara kan .
Här får du nu en kram som räcker länge!
En tråd heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten". Den andra tråden kommer jag inte ihåg vad den heter just nu.
Jag var själv inne ett tag på att åka ner till Aten, men la det hela lite på is ett tag. Hade då inte ens provat med kortison och jag ville först testa det innan jag ev sökte hjälp i Grekland.
Älva - Jag vet att det är lättare sagt än gjort....Du har ju dessutom egna dåliga erfarenheter med blödningar och bruna flytningar. Men det är inte så längesen jag också endast 2 veckor efter BIM fick blödningar som kom med ca 1 veckas mellanrum. Hade dessutom mellan varven rejält med rinnande bruna flytningar.
Men hittils så har det gått bra och även om jag inte kan påstå att man släpper oron helt när man haft problem så tidigt i sin graviditet så har jag lärt mig att det är mer vanligt än man tror att kvinnor i tidig graviditet (och även under senare del av graviditeten för den delen också) har blödningar utan att det behöver betyda missfall.
Det kan vara ömtåliga blodkärl som spricker tex.
Jag håller med Bambi om att du borde försöka få ta 2 hcg prov med någon dag emellan så du ser om det sker en ökning först och främst. Sedan hoppas jag att du kan lyckas få ett vul om ett par veckor så du får stilla din oro ytterligare.
Det är hemskt att vara i din situation :( Jag förstår precis din oro, ledsenhet och alla funderingar hit & dit.....
Hoppas du orkar hålla ut och att du kommer fram till om du vill söka vård för provtagning först och främst.
Du har väl inte slutat med progestronet? Fortsätt ta dom tills du får svart på vitt om det är kört eller ej.
Jag vill våga tro att det finns stora chanser att ditt lilla pyre kanske faktiskt hänger sig kvar och mår bra där inne.
Styrkekram!
Härligt att läsa Vi 4
Fick svagt plus igår (RD11) och svagt idag. Har nu tagit blodprov och tyvärr är nivån såpass låg att det med säkerhet endast är en biokemisk graviditet . Trots det känns det ganska ok. Jag hade trott att jag aldrig mer skulle få se ett plus och en biokemisk graviditet visar väl iaf på att någon del av kedjan fungerar.
Men skit såklart.
Pippi - Jag hoppas vi framöver får läsa om att er ÄD resa kommer att bära frukt.
Vemodigt att lämna denna resa, men samtidigt måste det kännas spännande (och nervöst och läskigt förstås) att kliva in med båda benen i en helt ny riktning längs resan .
Ta du en FL paus och fokusera bara på dig själv och din man och att ni finner lugn och ro i er vardag nu så ni boostar kroppen med enbart goda endorfiner.
Vi hörs!
Kram tillbaka
Älva - Bra att du tagit hcg. Men det ska inte ta en vecka innan du får provsvar. Ring i morgon och kolla om svaret har kommit (för jag antar att du menar hcg prov?). Men tror bestämt du kan vara lugn när du fick +3 på gravtestet :)
Jättebra att du tackade ja till att få prata med kurator / psykolog. Jag blev också erbjuden detta och går nu på samtal som känns riktigt bra. Man väljer ju själv om man är i fortsatt behov av det eller ej. Jag törs inte släppa kontakten riktigt än, får så mkt stöd i det mesta gällande min graviditet vilket känns väldigt tryggt.
Du ska kunna ta vagitorerna i baken istället för vaginalt. Dock så skulle jag nog valt att fortsätta ta ta dom vaginalt för inbillar mig att det ger bästa effekt ändå.