Tips om dhea
Liv, åh förlåt jag läste visst för slarvigt! Då blir det ju lite annat läge! Jag håller då tummarna att follikeltillväxten blir perfekt När är första koll? Lycka till!
Liv, åh förlåt jag läste visst för slarvigt! Då blir det ju lite annat läge! Jag håller då tummarna att follikeltillväxten blir perfekt När är första koll? Lycka till!
Säljes, jag fick lite mer sådant och även lite mer fjun i ansiktet, men allt försvann när jag slutade. Visserligen blev jag ju gravid, så det kan ju spela roll, jag har finare hy än någonsin, men det borde ju tala för att det försvinner.
Livets mitt, det är flera i tråden som fått lite försenad äl och mens. Min bild är att det för de flesta har korrigerat sig (efter lite längre tids användning) och att vi är flera som tycker att cyklerna blivit mer som när vi var yngre (i mitt fall äl på dag 14-15 istf dag 11-12). Vi har tolkat det som att det varit bra att äl blivit något senare. En del av oss har dock minskat dosen lite om det blivit mycket försenat. En del har också blivit oroliga och slutat.
Hur mycket äter du? Har det varit sent de andra månaderna med eller bara denna? Har du ätit samma dos hela tiden? Ändrat något annat? Koll på äl? Har du koll på DHEA och testosteronvärden?
Läs gärna tillbaka i tråden, det är en rätt vanlig fråga och vi har diskuterat det flera gånger. Lycka till!
Hej på er, jag kan uppdatera er om att en till DHEA-bebis är född. Vi fick för 10 dagar sedan en alldeles underbar flicka som mår utmärkt. Jag tror att jag är en av de mest tacksamma och lyckligaste personerna i världen just nu. Jag hoppas så att ni alla ska få lyckan att få de barn ni drömmer om.
Germany och Hannah, tack så jättemycket!
Cff, så jobbigt jag känner inte igen det själv, men jag tycker att ditt resonemang låter rimligt! Det bör väl i så fall lugna ner sig när du har trappat ut kortisonet. Vad besvärligt också att du inte kan ta prover längre. Inte så lätt att hitta någon ny som man kan få hjälp av. Tänker på dig och hoppas så att din kämpaglöd ska ge utdelning! Kram!
Intetnytt, det är flera i tråden som fått försenad äl (och mens). När vi skrev om det (längre bak i tråden) fick de flesta några dagar senare och ffa var det sent första cykeln man åt DHEA. Några enstaka har jag för mig tyvärr fick utebliven äl första cykeln. Det är en lång tråd, men finns mycket intressant i början av den, så det är värt att läsa frånbörjan. För mig och några till var det positivt med lite senare äl. Jag hoppas att det är så för dig!
Katt, jag som tidigare gammal trådvän vill bara skriva att jag också ätit DHEA från DHEA.com. Det verkar ha varit bra. jag lyckades bli gravid iaf Sitter nu här med min 8 månader gamla dotter som blev till mot alla odds. *hjärta* Jag började med 25 mg och stannade där i 6-8 veckor (om jag minns rätt) för jag fick mycket hjärtklappning och huvudvärk. Sedan kunde jag lka till 50. Om jag vore du, med tanke på de höga värdena skulle jag nog börja med 25 och ta nytt blodprov efter 5-6 veckor. Och du behöver ju inte vänta på mensen, men om du får ett plus ska du sluta direkt. Håller tummarna!
Feona, klokt att du tar hand om dig! Och jag håller tummarna ATG blommorna är ett bra tecken!
Germany, hej på dig! Jag tänker ofta på dig! Lycka till med syskonförsöken nu. Jag har en positiv känsla för dig! Kram!
Katt12, jag åt 50 länge och när jag testade mitt DHEA låg det i mitten av referensvätdet. Försökte gå upp till 75, har för mig att jag tog 75 var tredje dag (och 50 resten), men fick hjärtklappning om jag tog mer så jag tänkte öka sakta, men så lyckades jag bli gravid innan jag kommit upp i mer. (Blev först gravid efter ca 6 månader meddhea men fick mf och blev sedan gravid igen direkt efter missfallet så jag han äta det i drygt 7 månader. De tre månaderna innan hade jag också tagit starka q-10.
Germany, åh så roligt att ni är igång igen! Jag skulle på många sätt hemskt gärna vilja ha ett barn till, men dels vill min man inte ha fler (han tycker vi haft så många bebisår och börjar bli för gamla och trötta) och dels skulle inte min kropp klara en till graviditet. Jag har fått en del skador och men efter mina graviditeter och förlossningar (och kanske alla missfall och ivf och hormonbehandlingar). Men det är ljuvligt med barn och jag kommer glatt ta mig an alla barn i vår närhet som av olika anledningar behöver extra omsorg och kärlek från vuxna.
Men du, tror du verkligen du behöver sluta amma? Om du fått din mens ammar du ju redan tillräckligt lite för att ha fått igång de hormonerna som ger äl. Jag vet många som blivit gravida de månaderna med lite amning...Nu är jag ju en amningsgalning som ammade E till 22 månader och A i 17 månader (och hade fortsatt om han inte omkommit). Jag har tyckt att det blivit mysigare och mysigare...
En variant är kanske att prova ett tag först med amningen kvar. Det verkar ju som att det finns ett fertilitetsfönster som är öppet i ca 18-24 månader efter man fått barn. Många, även de som kört ivf blir gravida när de försöker snabbt igen. Hoppas, hoppas!!!
Germany, jag menar att jag tror att du redan äter tillräckligt bra när du ammar din lilla skatt och att du nog inte behöver äta massa extra grejer nu för att boosta dig *hjärta*. Jag tror verkligen att det kan vara ett helt annat mer gynnsamt läge för dig nu! Ni lyckades ju på egen hand dessutom. Och om du vill ha något kan du ju ta lite extra D-vitamin och även omega-3.
Jag hörde förresten nyligen en man som forskar om omega-3 som gjort experiment på råttor som antingen fått mycket med dåligt fett och mycket socker och jämfört med de som fått bra kost med väldigt lite socker och mycket omega-3. Experimentet handlade om hjärtsjukdomar (de skulle undersöka avkomman) men han berättade att det nästan inte hade gått att få de råttor som fått den dåliga kosten att bli med ungar och av de som ändå blev det var det väldigt mycket missfall. Han nämnde det sista i förbifarten. Mycket intressant, även om djurstudier är djurstudier...