• Vi 5

Tips om dhea

eller, om jag nu får spamma tråden vidare, så är det kankse utsättningen av Prasteronet/DHEA som ger symptomen i benen. Jag reagerade ju faktiskt i somras när jag försökte höja dosen och senare när jag sänkte igen med just att fötter och ben svullnade. Då var det allra värst under fötterna. Hrm. Jag får vänta och se, det är mest obehagligt och det lägger sig väl snart.

• Vi 5

Pippi, denna läkare skriver bara ut sådant hon själv tror på. Hon säger ofta att det inte finns tillräckligt med belägg för olika saker. Jag har haft 3 mf, men hon tycker inte att det verkar finnas något mönster mellan dem och tror inte att jag skulle bli hjälpt av trombyl. Och eg. tror ju inte jag det heller, jag tror det helt enkelt är dåliga ägg som gör att det inte utvecklas som det ska. Men jag hade tänkt att det skulle vara skönt att ha det för säkerhets skull, det är ju kanske min allra sista chans. Hoppas att ditt Prasteron ändå räckt för positiv effekt. Hur länge har du ätit det nu?

• Vi 5

Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!

• Vi 5

åh så fint att vi kan hjälpa varandra i tråden!

Pippi, bra om du kan få mer, det verkar ju som att vi tråden som fått effekt har ätit runt 6-7 månader

MsBoring, bra om du kan sova bort lite av det jobbiga Hjärta 

Cff, tack så snällt. Du är så gullig som alltid kommer med bra info. För min del är det eg bra om Trombyl/Barnalbyl inte har effekt eftersom jag verkar få biverknngar av den Ska läsa rapporten om prednisolon. Jag äter ju bara 5mg om dagen ska se hur mkt de ger i studien och så funderar jag på att det står att effekten är mellan ET och implantation, men hur är det nu? MEn som sagt jag ska försöka läsa själv.      

• Vi 5

Älva, hur går det? Jag hoppas du får starkare streck på de vanliga testerna!

Cff, håller tummarna, håll ut någon dag till!

Pippi, jag undrar också hur det går, det borde ju vara bim snart för dig.

Själv har jag fram till i går känt mig rätt lugn trots allt, både tack vare det fina starka plusset men också pga att jag haft lite symptom som jag känt igen, bla jag jag mått svagtm men ihållande, illa och känt av mina bröst, men igår så avtog det och idag känner jag nästan ingenting, nu är jag jätteorolig att det är kört för denna gången med. Jag vet ju att det kan kommao ch gå, men fy vad jobbigt det blev, Även jag funderar på att köpa sådat test med veckoindikator. Men problemet är vä att om det avstannat nu så har inte hormonerna gått ner än...

• Vi 5

Älva, SÅ skönt med utslag v2-3! Jag ska försöka hinna köp ett sådant i dag som jag kan ta i morgon. Då är jag 5+0. Oroar mig väldigt mycket har knappt sovit i natt, mådde lite mer illa i morse, men nu märks det inte av.

Cff, håller mina tummar! Du borde, om jag fattat rätt vara på rd10 idag!

Pippi, håller tummarna för morgondagenstest!

cice hur går det? Tänker på dig och undrar hur det går med graviditeten1

Germany, varm kram till dig!

nsart lycklig, jag vet tyvärr inte! De brukar ju ha bra koll på Apoteket, kan du inte fråga där?

Kattflickan hur har det gått? Har du fått fler mätningar av hepatosen? Håller tummarna för att det inte blir värre!!! (misstänker att det sällan blir bättre, så därför skrev jag inte det, men om det kan bli bättre så håller jag förstås tummarna för att det blir bättre förstås!).

Bambi, tack för grattis! Hur går det för dig?

• Vi 5

Cff, åh nej, jag förstår att du knappt orkar tänka på det. Jag skulle vilja säga att det är tidigt än och fortfarande finns chans, men jag vet hur det är om man känner inom sig hur det gått. Jag fortsätter iaf att hoppas för din skull.

Pippi, förstår den nervösa känslan. Vi finns här före och efter testet.

Jag köpte ett vanligt clearblue som är det jag använt de andra gångerna och köpte även ett med veckoindikator. Jag tror att jag tar det vanliga imorgon och ser om strecket är än starkare eller inte. Imorgon är det 5+0 om jag räknar från äl, som var 30/1. Då bör veckoindikatorn visa 3+ imorgon ( visar ju veckor efter äl) men det är ju precis på gränsen, så jag sparar det några dagar och får då en till hållpunkt att hålla mig i. Om det ist är svagt resultat på vanliga testet kör jag nog veckoindikatorn också. Puh, kommer nog inte sova så bra inatt heller.

• Vi 5

Äsch, jag råkade kissa i natt, el tidig morgon så då hinner det inte gå 4h för nu ska jag till jobbet, får göra det imorgon ist.

Älva, jag har de gånger jag lyckats haft starka plus, så jag tror att jag bör följa nivåerna om allt står rätt till. Är säker på att om det skulle avvika för mig så har det gått snett. Att vara "låghormonare" verkar eg vara ovanligt om man kollar litteraturen. Men jag tänker att det borde kunna bli annorlunda vid IVF och ssk när de odlat blastocyter, så att det inte går att utgå från schemat på clearblue.

Pippi, tänker på dig!

Cff, håller fortfarande tummarna.

• Vi 5

Pippi, varm kram till dig! Usch så tråkigt?Hoppas du kan pyssla om dig själv lite och tillåta dig att vara ledsen.

Älva, fy för blödningar och bruna flytningar. Stackars dig, jag förstår att oron tagit över allt (jag är själv nära hysteri trots att jag inte ens haft någon blödning, bara oro över svagare symptom än tidigare grav). Men som Germany skriver behöver det inte alls betyda att det är kört. Det verkar vanligare med sådant vid ivf. Jag tänker att slemhinnorna också blir påverkade av allt progesteron. Jag hoppas att du har en bra bm imorgon. Varm kram!

Svar på tråden Tips om dhea