Liv2014, vad jobbigt med den oron
Jag hoppas att det ska gå fint! Jag har skrivit det förut, så jag kanske tjatar lite, men jag tror att många behöver lite längre tid med DHEA för att få resultat. Läser man studierna som är gjorda lite mer noga ser man att man visserligen ökar chanserna några procent efter 3 månader, men mer märkbar skillnad märks först efter ändå längre användande. Forskarna har ju också en teori om att högre DHEA nivåer behöver finns i kroppen redan innan de preantrala folliklarna bildas för att få bästa effekt. De verkar ha olika syn på hur långt innan, jag har sett både 5månader och 10 månader. Om man tänker att man ätit det i 6 månader och ökat son chans med många procent sånt det ju tyvärr ändå många som hör till de procenten som inte lyckas. Utifrån det kan man alltså tänka att man fortfarande behöver fler försök.
Jag hoppas förstås att det givit positiv effekt för dig redan nu så att du har toppenkvalitet på dina ägg!
JennA så tänkte jag med först. Men jag Började sedan förra sommaren ändå, jag skulle då fylla 41 och kände att jag läst tillräckligt för att våga prova och att jag inte hade så mycket att förlora längre. Nu är jag i vecka 30 jag fick ett mf efter 6 månader med DHEA och blev sedan gravid direkt efter, båda gångerna på egen hand.
Jag ångrar att jag inte provade tidigare, men man kan ju aldrig veta säkert om det var det som hjälpte mig, men jag tror verkligen det. jag har alltid haft utslag på älstickor och med tempmetoden, men tror att kvaliteten var för dålig och blev bättre av DHEA.
Här i tråden brukar vi rekommendera att kolla sina DHEAvärden och testosteronnivåer först. Ligger man lågt kan man definitivt tjäna på att äta det, (enligt den forskning jag läst), ligger man högt är det dumt, och mittemellan så får man överväga om man vill prova tänker jag.
En till tanke är att om man känner sig skeptisk eller orolig för att prova så är det nog dumt att prova, särskilt när man har kort om tid på sig. Det är ju då risk att man ångrar sig om det inte funkar. Man går ju och grämer sig tillräckligt i den situationen ändå..,Lycka till!