• Vi 5

Tips om dhea

Skönt Älva! Grattis! Nu har jag börjat blöda, inatt, färskt rött blod, och har också oroväckande molvärk Är sjukt orolig och har suttit på toa hela dagen, magen helt upp och ner av oron. Blödningen har avtagit och nu är det mest rosa o blodblandade flytningar. Fick inte tid för koll förrän i morgon och orkar inte åka till akuten. Mår fortfarande lika illa, men det lär väl ta ett tag innan hormonerna går ur vid mf i v11

• Vi 5

Tack för peppningen!

Älva, tack för att du berättade om att du även hade molvärk, för den oroar jag mig massor för nu. Det moler även i ländryggen. Tyvärr har jag en dålig känsla för detta nu. Men du får gärna fortsätta hoppas för mig. Det är kl 11.30. Känns som en evighet dit.

Swagger, tack! vad tråkigt att du också har mf bakom dig! jag har också haft mf, ett ma i v 14 och sedan ett i v9 och ett jättetidigt mf i v6, men tycker att detta verkar lite annorlunda. Bara att vänta och se.

• Vi 5

Allt är bra med lilla pyret!!! Ofarlig blödning, troligtvis från slemhinnan.
    Är så lättad och glad!!! Tack för peppning!

• Vi 5

Håller tummarna för dig Bambi! Det är ju toppen att du har 3 st! Men jag förstår nervositeten och oron.

• Vi 5

Bambi, jag hoppas att det har gått bra för dig idag!!!

Germany, så fint att höra hur du har det och att allt verkar bra med den lilla. Fint att få det skrivet på en lapp att ta fram vid fint tillfälle Och jag hoppas du kan börja njuta mer nu och ta vara på stunderna. Tyvärr brukar ju inte oron alltid försvinna när man väl fått sitt barn utan då börjar nästa orosperiod med oro för allt som kan hända barnet. Så jag tror att vi oroliga själar har nytta av att träna oss på att ta vara på alla fina ögonblick trots vår oro

• Vi 5

Germany, ja precis vad jag tycker också, livet är för kort för att inte ta vara på. Och det är absolut en annan oro när barnet väl kommit, den kände jag även med A så det är inte kopplat till att vi sedan råkade ut för det hemska att vi förlorade honom. Och jag vet också många andra som beskriver just hur en oro byts till en annan. Men självklart önskar jag alla en tro på livet och att våga ha förhoppningar.Och vi är alla olika och oroar oss för olika saker, säkert också beroende på vad vi varit med om i livet. Tänkte mer på att jag tror att det kan vara så att om man är en person som lätt oroar sig så fortsätter man ofta med det och just därför är det så bra om vi kan försöka njuta/ta vara på livet trots vår oro. Hoppas ni förstår hur jag menar och inte tycker att jag är negativ.

• Vi 5

Bambi, men fy vad jobbigt! Vilken dag var de när de frystes? 2-dagars? Tinar de dem och odlar en dag efter tining alltså? För att se vilken som delar sig bäst? Jag tycker också det är hemskt att de frös dem tillsammans och inte lyssnade på dig! jättedåligt! Det finns ju en tabell som visar att sannolikheten om de delar sig för långsamt är väldigt mycket lägre, kan det hjälpa dig lite att tänka så? Alltså jag menar inte att förmildra det de gjort utan för dig att stå ut. Grattis ändå till ett fint 8-celliga! Det låter lovande och jag håller tummarna hårt!!!

• Vi 5

Missne, jag håller tummarna! Jag tycker att Clearblue verkar mest tillförlitliga, även om de är dyrare. Klinikernas verkar lite skumma tycker jag!

• Vi 5

Swagger, välkommen till tråden och tack för att du delar med dig av din historia. Även om det sorgliga och hemska missfallet! Jag är ledsen för din skull! Och jag tror inte att man helt kommer över dem, jag minns inte om jag skrivit det här (men jag tror det) att jag förutom de två mf jag haft nu, v9 och v6, även hade ett för många år sedan i v14, jag fick bruna flytningar då i v12, och kände på mig att något var fel men de bara lugnade mig o sa att det var så vanligt och bara färskt blod eller stark smärta var anledning till oro. Två veckor senare stod jag inte ut med oron så jag åkte till akuten och mycket riktigt hade graviditeten förmodligen avstannat i v12. Alla mina mf har varit olika, så jag oroar mig för alla symptom jag har.

Jag tycker att du gjort rätt som köpt DHEA, själv funderade jag väldigt länge innan jag vågade beställa det och det är en sak jag ångrar i denna resa, att jag inte vågade prova tidigare. Jag önskar samtidigt att jag hade tagit prover innan för att kolla DHEA nivå och testosteron, nu kollade jag bara i efterhand. imponerande också att du tagit dig igenom hela vår tråd Jag önskar dig all lycka till! Och jag skulle också vilja tipsa om q10, vi åt 100mg om dagen båda två, det ska ju särskilt vara bra för mannen, men jag tyckte jag mådde väldigt bra på den så jag tror den var bra för mig. Jag kan kolla sorten om du vill.

• Vi 5

Wiki, jag tror inte Carlanderska skriver ut, men fråga kan man alltid. För att få utskrivet av Falun måste man vara patient där, de behöver kunna garantera säkerheten och vill träffa sina patienter. Jag ringde och pratade med dem om detta för ett år sedan.
    Om jag vore du skulle jag börja med en tablett på morgonen i ca en vecka eller två och se hur du mår. Sedan ökar du med en tablett till och mår du fortfarande bra efter någon vecka så kan du ta den dos som de använder i studierna, dvs 3 st om dagen. Själv fick jag äta 25 ganska länge eftersom jag fick en del biverkningar bla hjärtklappning, (vilket verkar vara väldigt ovanligt) Jag kunde sedan öka sakta, men aldrig mer än till 50 mg. Jag mätte då mina värden och de låg i mitten av referensintervallet så jag var nöjd med det och tror att det var det som gjorde att jag blev gravid nu. Lycka till!

Svar på tråden Tips om dhea