• Vi 5

Tips om dhea

Ng, jag tror vi har diskuterat den länken tidigare. Den som skriver är en ivf-läkare som inte verkar ha helt koll på studierna tyvärr. Så jag ger inte så mycket för hans kommentarer, mer än att det fortfarande teoretiskt finns de som kan få för mycket testorsteron och att det är omdiskuterat om de med PCO bör äta DHEA eftersom det kan ge mer testosteron (och eftersom de ofta ligger lite högt där). Det är iaf ett par personer här med PCO som har lyckats som iaf själv tror att DHEA har hjälpt dem på vägen, tex Hemulen. .

• Vi 5

Karolina,usch vad jobbigt för dig med den stressen! Min äl och cykel var lite sen precis när jag startade med DHEA, sedan "rättade den till sig" och blev så som den var när jag var yngre. Det kan ju absolut vara tillfälligt för dig. Om du vågar ha lit is i magen till nästa cykel märker du ju hur det blir (lättare sagt än gjort). Annars är ju ett alternativ att dra ner till 50 och se om det ändrar sig.

• Vi 5

MsBoring, skönt med semester och fint att ni kämpar på med att vara tacksamma för varandra. Kan tänka mig att set är olika lätt/svårt i perioder. Varm kram till dig!

• Vi 5

Åh Cff, håller tummarna för dig!

Tänker också på Germany som jag helt tappat bort, ,men vet väntar sitt barn när som helst nu!   

• Vi 5

Germany, stort, stort grattis till dig och din lilla tjej! Jag har tänkt så mycket på dig! Så skönt att förlossningen blev bra också!
    Ska man vara petig kom Hemulen eg före med sina tvillingDHEA barn Tänk så otroligt att vi vågat stå på oss och att vi lyckats!

Hannah, tack, jag har precis blivit accepterad i den tråden! Jag har inte riktigt haft energi nog att söka, allt har känts osäkert och oroligt. Men jag såg nu att jag ligger 2dagar efter Älva. Ska bara fira min födelsedag i helgen så kommer jag in och hälsar på er sedan

• Vi 5

Cff, helt fantastiskt resultat så långt! Och spruta i 13-14 dagar är ju inom normalintervallet

• Vi 5

Karolina, stort grattis! Lyckades ni alltså på egen hand nu?! (Förlåt att jag inte har helt koll). Nu håller jag tummarna att det ska gå hela vägen!

• Vi 5

Karolina kikade tillbaka och såg att din äl blev lite förskjutnas DHEA och att du fick mer äl smärta än vanlig så jag kan ju inte låta bli att tänka att DHEA kan spela lite roll Säkert en kombination med allt annat du gjort gör att öka chanserna! Grattis igen!

• Vi 5

Liv, jag tror att det kanske är bättre att du låter bli DHEAn under nedregleringen, några verkar ju koppla DHEA till det och du har ju redan varit tveksam, OM något skulle krångla är det ju risk att du ångrar dig. Och att ta den nu är ju lite sent för äggkvaliteten, det skulle i så fall vara mer för att bädda för fortsatta försök om detta försök inte skulle gå bra. Det är min tanke om det..,

Svar på tråden Tips om dhea