Swagger, grattis till de två prickarna!!
Blir spännande att se om det blir två då, men förstår din oro för ökad risk för komplikationer. Jag tycker också att han låter seriös, det är ju bra att de står för de behandlingar de gör. Jag fick samma svar ang Trombyl och det var ju en cochrane-rapport som cff la in om att det inte verkade ha någon effekt, mer än möjligtvis för en mindre grupp som genomgått IVF, om jag nu minns rätt.
Du hade rätt om mitt b-vitaminkomplex, det är 200 folsyra i med. Blir ju bra ihop med mitt val tabletten som har lika mycket
Tack för tankarna om min blödning, den har upphört tack och lov men trots att jag fortfarande mår hemskt illa känner mig orolig för att den lille dött därinne. Ska till bm i morgon på första ordentliga samtal. Har ju varit lite bakvänt med flera olika läkarbesök men inget bm besök mer än för att få remissen till läkaren som tog 5min.
Nu har jag också börjat oroa mig för mitt TSH både min mamma och syster har sköldkörtelproblematik och då ska man kollas tidigt i graviditeten. Det upptäckte jag nu när jag läste om illamående och komplikationer. Man ska vid graviditet ligga under 2.0 och jag har ju haft olika värden de senaste åren allt mellan 1.7, 4.4, 3.9,och 2.1. Det är ökad risk för mf och fosterskador. Särskilt viktigt att ligga rätt är fram till v12! Jag snubblade över det då nraftigt illamående längre än t v 12 kan bero på högt TSH. Jag är ju i 13+6 så nu är jag lite bedrövad över att jag inte fått tidig fråga om TSH och ärftlighet, det står tydligt i mvc rekommendationer att bm ska fråga om TSH och ärftlighet tidigt i grav. Ringde själv och fick ta blodprov, ska få svar imorgon. Hoppas det är lågt annars vet jag inte hur jag ska klara oron.