• Vi 5

Tips om dhea

Älva, låter helt fantastiskt lovande! Hur gick det med 10-stickan? Håller tummarna stenhårt!!!

• Vi 5

Älva, jag ser det! Hurra, vad roligt, nu hoppas vi på stabil ökning!!! Förstår också oron förstås!

• Vi 5

Cff, fantastiskt! Stort grattis!

Kattflickan, jag förstår verkligen din oro! fy så orättvist. Om du vill ha lite peppning så har jag två vänner som fått svår graviditetsklåda ( över 40) den ena med båda sina barn. Första gången lyckades de hålla barnet t v38 andra gången var det mkt värre och hon var mkt dålig, barnet kom v35. Det har gått jättebra och båda barnen är helt friska. Även min andra vän har ett helt friskt barn som till slut föddes i tid.
    Dock var det mkt svårare med det barn som föddes så pass tidigt. Han har varit mkt sjuk och Blir då väldigt dålig och har haft svårt att suga och äta osv. Så även om de ju kan klara sig så "bra" så tidigt som v 36 så ger varje vecka för tidigt större risker för barnet. Blir de sjuka tex så är det mkt större risker för ett tidigt fött barn. Min uppfattning är att sjukvården faktiskt är bra på att avgöra när det är bättre att vänta el sätta igång när det gäller denna typ av sjukdomar, så försök att lita på dem och att de gör bedömningar för att minska alla risker för barnet. Men jag tycker verkligen att du ska prata med dem och be att få fler kontroller osv så att du får hjälp att hålla oron i schack. Fy för att du ska behöva utstå detta!!! Varmaste kramarna till dig!

• Vi 5

Herregud, jag har fått en chans till! Jag har testat positivt! Och denna gång är strecket lika starkt, eller kanske tom starkare! Det är inte klokt. Det måste helt klart vara DHEA!

• Vi 5

Tack fina ni! Jag kikar bara in snabbt från jobbet, får återkomma mer med kommentarer till er andra sedan. Jag är 14 dagar efter äl idag. Jag har tagit 5mg kortison sedan äl och undrar nu om jag ska fortsätta med det? Funderar också på om jag ska fortsätta med progesteron, har tagit en liten dos varje kväll. Dessutom funderar jag på om jag skulle prova med barnalbyl/trombyl med tanke på mina andra mf. Men då måste jag övertala någon att skriva ut väl? Och eg. tror jag mer på att mf berott på dålig äggkvalitet, och då spelar ju ingen trombyl i världen någon roll.

• Vi 5

Tack för input, (som ni märker hag jag svårt att koncentrera mig på jobbet och kikar in här hela tiden). Det som talar mot barnalbyl för mig är att jag har så ruskigt känslig mage och redan äter full dos omeprazol. Har hört att Trombyl är snällare mot magen, men vet inte om det stämmer?

• Vi 5

Älva, hur har det gått med medicinerna? Skumt att det verkar svårt här i Sverige, så typiskt med krångel.

Cff, hur mår du? Har du landat efter turbulensen kring ÄP?

MsBoring tänker på dig och hoppas att du håller dig över ytan.

• Vi 5

Älva, bra att det löste sig till slut!

Cff, skönt ändå att det känns avlägset. Håller tummarna för dig!

Cice, hur går det? Vill gärna höra om du har några symptom.

Jag köpte Albyl minor idag och tog en tredjedel, ( hoppas det bara finns en styrka på dem). Hur som helst har jag nu så fruktansvärt ont i magen, världens magkatarrvärk, kan bara ligga på sidan just nu Ska mejla gyn och se om hon vill skriva ut Trombyl, men jag har frågat förr och fått nej.

• Vi 5

Älva, nej, nej, fy vilken mardröm. Jag säger dock som Hannah, det behöver inte vara kört, många blöder lite. Samtidigt tror jag ju som du att man kan ha en känsla för hur det eg står till. Men man kan verkligen också förgås sv oro och läsa in mer än vad som finns, så man kan inte helt lita på sin känsla heller. Min varmaste kram!

Hannah, ja jag fick mf i förra cykeln,V5, så detta är cykeln direkt efter. Har mkt bättre känsla denna gång, men man vet aldrig hur länge det håller i sig. Ska försöka ta en dag i taget.

• Vi 5

hrm, jag ska nog inte äta Albyl inser jag, nu har mina ben svullnat upp och jag har jätteont i dem och inser att jag ju reagerat så på Diklofenak två gånger. Hur 17 kunde jag glömma det. Ena gången var det illa och benen var dubbelt så stora och jag kunde inte gå på nästan 2 dagar. 

Anemon, tack! Ja, kör på med Prasterone du! Håller tummarna!   

Svar på tråden Tips om dhea