Tips om dhea
Ja precis du har rätt! Q10 skulle det stå. Hälsokostförsäljaren lyckades sälja på mig detta när jag skulle köpa D-vitamin. Är med i en forskningsstudie på KS och IVF om just D-vitamin.
Germany - du kan få den. Dock notera att 125 mg är en relativ hög dos, 50 mg är mer normalt. Går dock att justera genom att dela tabletten, ta den ena halvan och släng den andra. Någon form av uppföljning bör ske efter 6 v på VC. TSH kommer att sjunka medan T4 kommer att stiga om jag förstått saken rätt. Jag har dock tagit dessa prover på VC ett antal ggr. Kanske inte behöver nämna att det har med fertilitet att göra utan att du känner dig trött, frusen och vill kolla om det beror på underfunktion i sköldkörteln bl.a., bl.a., bl.a. Om du inte får det utskrivet innan 13 augusti så Inboxa mig så skickar jag direkt. Är dock inte i Stockholm förrän 13 augusti. Måste också gå till Apoteket först och hämta ut det åt dig. Har ett antal e-recept liggande. Är på väg till Gotland. Har precis varit i Kroatien, all receptbelagt medicin finns över disk så jag anar att det inte är ovanligt att personer köper med sig ett lager från semestern.
Misstänker att Huddinge har en restriktiv inställning till DHEA men helt klart värt att fråga!
Gaaa - håller med, det blir mycket pengar. För att inte tala om att det tar tid, och jag redan borta så mycket från jobbet för alla läkarbesök så det känns svårt att smita iväg för akupunktur också.
Jag tycker det är svårt att välja bland alla råden man får om vad som man bör göra, äta, inte äta... Från min akupunktör köpte jag, i en tidigare IVF, några tabletter som skulle drickas i hett vatten under stimuleringen. De smakade pest, och när jag googlade på de olika örterna som ingick så var det flera som var kontraindicierade för gravida... Till slut bestämde jag mig för att inte våga fortsätta med tabletterna och har inte hakat på någon annan kinesisk kur. Vetegräs försöker jag dock dricka så ofta jag kommer ihåg.
Är det någon som vet vilket dos av Q10 som rekommenderas oss som är "poor responders"?
Germany - när jag gjorde äggledarspolning (inte röntgen) så var det totalstopp i båda äggledarna. Ingen passage alls. En remiss till laparoskopi brukar läkarna skriva för att få diagnosen bekräftad. En månad efter den misslyckade spolningen var jag helt plötsligt gravid på naturlig väg. Jag har dessutom varit gravid en gång tidigare naturligt. Alltså kan det omöjligt vara stopp i äggledarna oaktat att spolningen visade detta. Äggledarna kan krampa var svaret jag fick. Men då brukar de alltid skriva en remiss till laparoskopi.