• Lillstoran

Tips om dhea

germany skrev 2012-10-24 15:07:13 följande:
    Vi 4 - Liten paus mitt i disk och matlagning (sådana saker som man också måste ägna sig åt) Tungan ute
    Vad bra att du kanske nu snart får svar på ditt DHEA värde, tror nog att du instruerade sköterskan så hon inte törs göra annat än att se till att allt ordnar sig till det bästa Skrattande.

Din kropp  kanske formligen suger i sig akupunkturbehandlingen och att du har ont även när nålarna inte rörs har något samband med att du verkligen behöver behandlingen?

Snällt att du håller tummar åt mig, dom kan behövas hållas och det många många så kanske tummen upp visar sig till slut Glad

Tack Lillstoran för dina tummar & tår också.

{#emotions_dlg.flower} tycker faktiskt samma som Vi 4. Bad dem alltid att inte lägga över det tunna tygskynket för att det inte ska tynga nålarna. Så fort de börjar vrida på dem eller något tynger gör det ont.

Undrar på fullt allvar om jag var överkänslig. De flesta andra störs ju inte av nålarna, och precis som du säger så tycker de flesta att det är avkopplande. Däremot så stördes jag inte alls av sprutorna och ÄP minns jag inte ens vad som hände. Karonlinska fick in en full-knock. Jag låg däckad resten av dagen och vet inte vad som hände. Skäms 
  • Lillstoran
    germany skrev 2012-10-26 08:13:04 följande:
    susmar - Tack för lyckotummarna Hjärta
    Hur går det?
  • Lillstoran

Germany - har du fått tillbaka 2 ägg vid dina tidigare försök?

Har förstått det som att de alltid odlar vidare i Falun, även om de gör ET på dag 2. Dvs. de fryser inte på dag 2 även om äggen är 4-celliga utan de vill odla blastocyster.

På Karolinska där jag gick odlar de 5 dagars om man har fler än 5 fina befruktade ägg och fryser resterande på dag 5.

I annat fall blir det insättning dag 2, då de även fryser på dag 2 om äggen är fina. De ger även ägg en chans som inte är så fina dag 2 och låter dem ligga till dag 5.     

• Lillstoran
    mba12 skrev 2012-10-27 20:58:05 följande:
    Hej tjejer, Är tillbaka igen efter en liten paus under stimuleringen. Mensen kom tidigare än väntad så det blev korta metoden istället med max dos Menopur. Fick 2,5 blåsor, halv för att den växte bara 6mm! Vi var på ÄP i tisdags och det fanns bara 1 ägg. På torsdag åkte vi iväg för åtreföringen. Fick en 5-cellig embryo. Vet inte hur det här kommer sluta och vill inte tänka på det heller! Hade aldrig kommit så här långt. Läkaren var ärlig och och mycket empatisk.Hon sa att det är inte optimala ägget iom att den är 5-cellig! Mycket möjligt att den 6:e är också på väg att bildas!?! Och många har även lyckats med 3 el. 5 celliga embryo sa hon. Mig sa de Germany att jag ska fortsätta med Prasteron fram till "pluss"! Håller tummarna för er som är igång. Kram

Mba - lycka till! Hur upplevde du ÄP? Vad tyckte du om Falun? Flera i IVF start mars 2012 gick just på Falun och väntar nu barn. De var väldigt nöjda allihopa. På Karolinska (för er som inte vet är det samma som Huddinge) fick jag tillbaka ett 4 - celligt. Det fanns även ett 3 - celligt och ett 5 - celligt som de valde att odla vidare. Inga av äggen blev blastocyster dag 5 så de kastades. Har dock läst om de som lyckats både på 3 - celligt och 5 - celligt.
  • Lillstoran

Mba - kul att höra av dig! Det var ett tag sedan! Minns inte riktigt men jag har för mig att det var Danmark och CFC och att du inte var nöjd med dem? Hade också hellre satsat på en svensk klinik. Flygresor full flex (sådana jag har på resor i tjänsten) för 2 personer, hotell, matkostnadet, ledighet för 2 personer - blir det verkligen billigare än att gå i Sverige? Förstår att det är extra besvär om man bor i Stockholm men det kan det ju vara värt. Har bara hört positivt om Falun.

• Lillstoran
    mba12 skrev 2012-10-28 13:30:04 följande:
    Det var inte priset som gjorde att jag vände mig dit till Danmark på första hand! Jag fick 'nej' på behandlingar här i STLM pga min höga ålder(41 år) och låga AMH. Då trodde vi att det var kört med behandlingar här hemma och vi hade inga chanser! Om vi skulle åka till Danmark skulle vi använda mannens poäng och det skulle kosta bara flygskatten och det är inte mycket. Hotell skulle vi också använda av hans guldkort och det skulle vara gratis. Benzin kostade en hel del 2 ggr fram och tillbaks till Falun. Men vet du vad, DET GÖR INGENTING, vi tänker inte på det. Bara vi lyckas nu.

Jag håller tummarna för att det går vägen för dig, det vet du! Jag tycker också det är kul att höra att du är nöjd med Falun. Jag har hört så mycket gott om dem. Kram!
  • Lillstoran

Vi 4 - angående Q10 så var det försäljaren som lyckades sälja på mig detta i Hälsokostaffären med motiveringen att forskning visat att äggen blev som hos 20 - åringar.

Vips så hade jag köpt ett antal förpackningar.

Det står på Livsmedelverkets hemsida om jag inte missminner mig att precis som DHEA ska man sluta när man blir gravid. I vart fall lade jag - genast - av när jag upptäckte att jag var gravid (trots att jag hade blött).

I 2 / 3 graviditter har jag blödit båda gångerna så kraftigt att jag fått använda skydd. Vet att det är ovanligt och att de flesta inte gör det. Men i enstaka fall kan man vara gravid trots att man börjar blöda till och med före testdag.

Jag hålller tummarna för er som kör och ni som ruvar.

{#emotions_dlg.flower}        

• Lillstoran

Jag hade 5 - 6 folliklar på varje äggstock. Totalt över 10 folliklar. Dock är det lurigt att säga så, för det är sällan alla går att plocka. Det gick bara att plocka 7 st. Sedan finns det de som haft 7 folliklar på sista VUL och sedan har de fått 10 ägg. De har alltså funnits blåsor som inte synts. På RMC i Malmö stod att snittet var 9 ägg. Jag skulle tro att det ligger kring 10 ägg. Dock är det kvalité som avgör som alla vet. En tjej jag lärt känna som är 25 år, om jag inte missminner mig sprutade hon på 100 enheter och fick 2 ägg på Falun varav 1 blev befruktat och hon är nu gravid. Eller 5 ägg och 4 till frysen. Så det är alla gånger kvaliteten. Det vägs in om man lyckats få ägg till frysen, det säger en del om kvaliteten, om de kan odla blastocyster, om de kan återföra 2 ägg. Alla utom jag i stort sett i IVF start mars 2012 fick ägg till frysen. 8 blastocyster fick den som fick flest. Det innebär ju på 3 Landstingsförsök att man har jättemånga grattisförsök. 50 procent får väl ägg till frysen om jag förstått rätt. Men det är ju lägre chans med frysta ägg. Finns till och med en klinik som erbjuder nedfrysning i Göteborg om man längre fram i livet vill ha barn. 9 folliklar är bra Germany! Hoppas alla 9 går att plocka.

• Lillstoran

Angående ÄP - jag gjorde på dag 13. Sista VUL på fredag. Ovitrellen på lördag plock på måndag. Trodde inte man fick veta så långt tid före ?! Men de kanske vågar göra så om man kört flera ggr tidigare? Trodde man inte fick veta ÄP förrän 2 - 3 dgr innan och att det därför är så svårt att planera.

• Lillstoran

Moonstar - vi har även setts i någonannan tråd. Vad många det är som går i Falun. Konstigt att så få av så många ägg blev befruktade. Hoppas det går bättre nästa gång.

Svar på tråden Tips om dhea