Tips om dhea
MsBoring - jobbigt att det inte utvecklas som du hoppats, men du kör långa protokollet, eller hur? Det är bra för det fall du behöver några extra dagar.Själv har jag aldrig tagit estradiolvärdet (som jag antar att du refererade till)
På den här siten skriver de att som tum-regel gäller att ett värde på 150 to 500 pg/ml generellt anses ok för åttonde dagen i en stimulerad cykel (och du tog väl ditt prov stimuleringsdag 6 vilket, eftersom man oftast börjar stimulera på dag 2 eller 3 borde kunna jämföras med en dag 7 eller 8 i en cykel?). Detta skulle väl kunna betyda att det finns gott hopp även om läkaren gärna hade sett ett högre värde. Det viktiga är att värdet nu fortsätter öka vilket du får reda på på fredag så jag håller tummarna för det.
Hitcher - jag har vid det här laget ätit DHEA i drygt ett år (75 mg/dag). Har kontinuerligt gjort IVF varannan eller var tredje månad både före och efter jag började (imorgon börjar jag på min 7e IVF-cykel :). Mitt antal folliklar har ökat och senaste gången fick jag bäst resultat hittills, med 2 stycken fina embryon, med optimalt antal celler, tillbaka på dag 3. Under mina första månader med DHEA fortsatt mitt AMH att sjunka, men efter 4-5 månader började det öka igen (sen har det hoppat lite upp och ner...).