• germany

Tips om dhea

Glömde skriva att även om risken då är liten att kombinera de båda preparaten (Prasteron & Trombyl), så är jag så himla rädd att det ska bli något "vajs" som jag hade kunna undvika innan genom att vara försiktig och verkligen ta det säkra före det osäkra.

Nu planerar jag som om jag kommer att komma till ET....usch, det är så många steg innan jag ens är där så jag vill inte ens tänka på det.

• germany
    Castor1 skrev 2012-09-26 16:30:17 följande:
    Ang mensen så hade jag mer vinröd och tjockare innan jag plussade, dessutom rikligare. Innan jag började med DHEA blödde jag endast i tre dagar och då tunt och ljust blod och sällan mensvärk och pms...
    Jag tycker det låter positivt. Lycka till!

Stor kram

Jag tycker mig också har fått betydligt mera mensvärk än vad jag haft på länge och detta efter att jag började med DHEA och när ni säger det så tycker jag också att min mens nu har blivit rikligare. Dessutom så har jag riktiga ÄL känningar. Dock så hade jag sist inget ÄL sekret alls....det hade jag gärna sett att jag får varje månad.

Tänk vad man ananlyserar sin kropp och vad som händer Tungan ute. De allra flesta skulle nog bara säga att "jaha, då var mensen här"....men förmodligen inte hålla på som en annan gör. Åh, vad denna barnverkstad sätter griller i huvudet. Jag längtar så grymt efter den dag jag kan fokusera på andra saker som det nog är bättre att lägga energi på. Om jag bara kunde få bli mamma så skulle jag för alltid sen ta vara på allt det lilla som själva livet har att erbjuda....Jag drömmer mig bort en stund för i drömmar kan allt hända Drömmer
  • germany

GRATTIS Stjärnklar till din graviditet! Spelar absolut ingen roll vilken ålder man har när miraklet plötsligt inträffar, måste kännas lika underbart oavsett. Hoppas vi är fler som av olika anledningar äter DHEA och som kanske kommer att plussa nu framöver. Varje litet plus som någon delar med sig av  här ger ett stort "hoppskutt" till oss andra som kämpar på så gott vi kan och som gör att vi orkar hålla kämpaglöden och humöret uppe Solig

• germany
    Vi 4 - Önskar dig lycka till på ÄP. Så roligt om det får vara ägg i alla dina blåsor.
    Jag hoppas på 4 ägg och minst 3 befruktade. Fast det behövs ju bara ett för att få ruva och det kan räcka långt.
    Skönt för dig när ÄP är gjort och du klarat av ytterligare ett jobbigt hinder. Hoppas på det bästa för er Hjärta.

mba 12 - Tog du AMH provet?
  • germany
    Susmar - Det är nu det positiva ska hända! Och miraklet! Jag skulle bli så glad (och förmodligen du också)om det får gå riktigt bra denna gång! KRAM Hjärta
  • germany
    Cff - Intressant! Kan man alltså när remiss ska skrivas från det sjukhus som upptäckt att man har myom be om att få remissen skickad till vilket sjukhus i landet som hellst? Har du haft myom? i såfall hade du några känningar / symptom av detta? Likaså du Lillstoran?
    Hur snabbt kan dessa egentligen uppkomma och kan dessa missas genom vanligt VUL?
  • germany
    cff & Lillstoran - Tack för era inlägg av era erfarenheter av myom. Jag är inte alls speciellt insatt i detta då det inte funnits i min tanke att jag själv skulle ha myom. Tycker det känns så konstigt att jag helt plötsligt ska ha myom?! När jag gjorde min HSG-röntgen så skrev den läkare som utförde undersökningen ett papper på vad hon funnit och där står det att min livmoder ser normal ut. Men nu när jag pratade med lasarettet så har gynläkaren tittat på röntgenplåtarna och det är tydligen han som säger att jag har myom.....Han ska kontakta mig så snart han får tid över (de har mkt akutpatienter nu på kvinnoklinken som ska opereras för cancer och de tvingas ge återbud till många inbokade patienter och jag antar att mitt ärende heller inte är prio nr 1...)

Jag var även på vul hos en annan läkare förra veckan inför planerna för kommande IVF och han sa ingenting om att han såg något myom. Tyvärr så hade jag då inte fått besked från lasarettet så jag kunde inte fråga honom extra...vilket var synd när jag hade chansen.

Tycker ni inte att det  är märkligt att inte läkaren som utförde min undersökning skrev att det var nåt avvikande (hon tyckte ju att livmodern såg fin ut)? Och så undrar jag om man då kan missa myom på VUL? Vet inte vad jag ska tro och nu får jag gå i ovisshet om det blir IVF kommande cykel eller ej.....Jag behöver få känna ro och ha en plan att följa och nu vet jag ju absolut ingenting om nåt! Frustrerande vill jag lova.
  • germany
    cff - Jag kan mkt väl tänka mig att det är som du skriver, att läkare har olika uppfattningar även kring detta....hm, som med mycket annat Obestämd
    Jag ska se efter om det finns någon myom tråd, annars så går det ju alltid att skapa en sådan.
    Ingen fara, det var  inte du som "kidnappade" tråden, utan helt och hållet jag som är "kidnapparen" då jag ställde frågor och ni bara var snälla att svara Glad 
  • germany
    cff - Kan faktiskt inte svara på din fråga om det är folliklefasen eller lutealfasen som blir kortare när åldern börjar sätta sina spår. Men tror du inte att det automatiskt blir så att båda två kortas av? Men nu när jag tänker efter så brukar man också få mer långdragen mens när man börjar närma sig klimakteriet och då förkortas ju också lutelafasen.

Ang. slemhinnan, har du testat akupunktur? Apiforce? Kommer inte på något mera så här på rak arm. Jag har haft turen att ha fin slemhinna....men tydligen så tycker inte mina embryon om mig ändå, för de har aldrig velat stanna....av orsak "vet ej varför" Rynkar på näsan
  • germany
    Vi 4 - Kan förstå din besvikelse över dina 3 ägg. Jag fick själv ut samma antal vid mitt senaste ÄP.....Man är givetvis lite mera spänd då man inte har så många att "spela" med. Men du kan ändå fortfarande få alla befruktade och alla som delar sig fint! Jag tycks ha märkt genom att ta del av mångas berättelser att när det är få ägg så kan kvaliten ha varit bättre motför om det har varit många ägg vid ÄP.

När de gör ICSI så gör nog labbpersonalen sitt yttersta för att hjäpa naturen ytterligare ett steg på vägen.
    Du har gjort så gott du kunnat och 3 ägg är ändå 3 ägg, ganska fint resultat av ditt ÄP med endast 4 blåsor.
    Nu håller vi tummar för att allt får fortlöpa så bra som möjligt och att du får bli ruvare snart. Skrattande

Förresten, jag är nyfiken på om det verkligen fungerar utan morfin vid ÄP? Skulle själv gärna vilja prova för att slippa morfinpreparatet.....tror du jag överlever? Det beror förstås på hur många blåsor man har. Men gjorde det inte väldigt ont eller var det uthärdligt?
    kram!
Svar på tråden Tips om dhea