Tips om dhea
Vi 4 - Tack för din syn på det hela. (tack för din andra hälsning också)Så du fick också först längre cyklar och sen då kortare igen efter 3 månader? Det var intressant att höra att det blivit så för dig som också äter DHEA.
Jag vet ju inte hur jag ska tolka att mensen helt plötsligt dyker upp 3 dagar för tidigt då den altlid varit punktlig på 28 dagar och efter intag av DHEA så har jag t.o.m haft 30 dagars cykel (vilket ju är bra).
Tänk om det är så att kroppen vänjer sig vid en viss dosering och att det krävs ytterligare en höjning av dosen efter ett tag? Jag som fått på recept skulle ju först äta det i ca 2 månader innan en IVF behandling. Nu har det gått 4 månader och tänk om det har någon betydelse att jag inte gjort IVF inom den tidsram som kliniken från början ville.....
Ditt resonemang får mig att tänka om...igen :) Jag tror det är bäst att jag stoppar in mig den dos som nu är föreslagen av min klinik, dvs 75 mg. Jag kanske behöver höjningen för fortsatt effekt?
Att jag ätit 75 mg i ca 2 veckor tror jag kan vara för kort tid för att få fortsatt effekt. Får väl invänta nästa mens och se vad som händer då.
Jo, jag fick faktiskt ÄL utslag tidigare denna gång, på cykeldag 14 (som är min normala dag utan DHEA). Efter DHEA intag så har mina ÄL utslag kommit följande dagar: 17, 17, 15, 14.
För min del så har jag inte varit det minsta stressad nu, jag har haft semester och mått gott. Jag är fortfarande pigg och företagsam och det måste vara DHEA som hjälpt mig tillbaka på den biten. Förut var jag också ett energiknippe med stor glädje att ta mig för att göra en massa saker utan att tycka någonting var jobbigt. Men ett tag så var all min energi puts väck borta (kan ju ha att göra att man lätt blir låg efter att barnverkstaden inte går som man vill...), men efter intag av DHEA så har jag blommat upp igen och jag är så himla glad för det!
Jag känner liksom igen mig själv igen och jag vet ju hur viktigt det är att känna glädje. Kropp & själ hänger ju ihop.