• Lillstoran

Tips om dhea

Germany - förutom strul med hemortsläkaren med mera - jag är inte riktigt med?! Vad är det som gått snett i stimuleringen? Lycka till på måndag och kram!

• Lillstoran

Fråga - hur fungerar detta. Har nu ändrat i inställningar så att bara de som ligger i min adressbok kan se min profil och gästbok (tror jag). Ser jag ändå om någon är i profilen ock klickar och försöker se min presentation? Vi 4 du har det så om jag inte helt missminner mig. Hur funkar detta? Om jag vill att någon ska kunna skicka meddelande till min inbox, se bilder, att personen ska kunna se min profil - är det bara att lägga till personen i adressboken då? Anledningen är att en och samma person klickar på min profil gång på gång. Även jag tycker det är kul och brukar surfa runt men när det blir en person som mest av alla varit där, då börjar jag undra. Allt loggas varje gång man klickar.

• Lillstoran

När du loggar in kommer du till "Startsida". Där finns "Antal besök". Om du klickar på siffran ser du alla som varit och tittat på din presentation, hur många gånger, tid och datum. Vänta jag testar ska vi se vad som händer. Det finns också något som heter Bjud In. Räcker det bara att lägga till någon i adressboken eller måste man även bjuda in någon för att den ska kunna se kort?

• Lillstoran
    MissBoring skrev 2012-11-03 16:57:49 följande:
    Hur ser man vem som klickat? Har jag aldrig sett? Nu är min profil stängd för jag fick snusk meddelanden av en karl :-/

Det står "Systemmeddelande du är oinbjuden till denna medlems konto". Har du lust att klicka på mig ska vi se om det står samma?
  • Lillstoran
    MissBoring skrev 2012-11-03 18:03:55 följande:
    kom till datorn fortare än jag tänkt  står samma när jag klickar på dig!!

Tusen tack! Bra att veta att det fungerar. Det står fortfarande samma antal besökare dvs. jag kan inte se att du varit där och klickat. Kan vara bra för dig att veta att det går alltså inte att se vilka som försökt komma in i profilen när den är dold. Förstod fortfarande inte - räcker det att lägga till personer i adressboken för att de ska kunna se profilen och Inboxa eller måste man även "Bjuda in" personen och hur gör man isåfall det? Med tanke attlägga ut kort på sin familj etc. Så kan det vara bra att ha koll på vilka som kan titta på personliga bilder från BB.
  • Lillstoran
    germany skrev 2012-11-04 06:54:29 följande:
    Ja, nu är det bara att bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av situationen. Vilken tur att man i denna resa på något konstigt vis blir starkare och starkare för varje gång man knuffas omkull och tumlar runt på marken ett tag. Man reser sig faktiskt hela tiden och kommer nästan mer stärkt ur det hela, och det förundras jag faktiskt över..... Om några timmar lämnar vi Norrland och drar söderut mot kliniken.

Lycka till från mig! Lovar att jag ska tänka på dig imorgon.
  • Lillstoran
    cff skrev 2012-11-04 12:05:11 följande:
    Jag har just beställt ett "hemtest" av DHEA-s från USA som jag tänkte prova (tänkte testa det någon gång samtidigt som jag tar ett DHEA-prov på ett svenskt lab för att se om de ger samma resultat). Återkommer när jag har testat (kommer att dröja några veckor). Det är det här provet jag har beställt: store.zrtlab.com/index.php... Jag tänkte också testa ett hem-prov av AMH (också bara av nyfikenhet): www.duofertility.com/product/amh-home-test-ki...    

Tänk att man kan köpa allt detta på internet. Är det lika tillförlitligt som VC?
  • Lillstoran

Germany - jag har undrat hur det gick ?!

Hur många ägg fick du ut av 10 äggblåsor och hur många blev befruktade etc. ? Om jag inte missminner mig så var det 6 st som de trodde var stora nog att plocka. Trodde det var något som gått helt fel då vi inte sett av dig.

Hoppas det går vägen!     

• Lillstoran
    cff skrev 2012-11-08 18:01:14 följande:
    Germany - vad härligt att du fått två fina embryon tillbaka - du anar inte vad glad jag är för din skull. Jag förstår dina tankar om att det är svårt att låta sig själv vara lycklig när andra har motgångar - och kanske svårt att helt känna sig lycklig när man själv är ledsen för någon annans skull. Din empatiska förmåga är en inspiration för mig och förmodligen för många här på FL. Men, glöm inte det hopp du ger alla andra när du visar att det kan gå bra trots "sämre odds". Tänk om du i slutändan skulle få tvillingar som ett resultat av veckans Falunbesök . Det skulle göra kampen för oss alla lite lättare, för det skulle vara lättare att hoppas. När dina VUL gick så bra så fick jag lite mer hopp vad gällde mina egna folliklar, det var lite mindre läskigt att själv knata iväg till läkaren på mitt första VUL denna cykel. Precis som vi delar varandras sorger så lyfts och glädjs vi ockå åt varandras framgångar. På det sätter är FL fantastiskt. Vi önskar varandra väl från djupet av våra hjärtan .

Tänk bara på en sak. Att sitta så här att skriva i cyberrymden och att vara nära eller riktiga vänner (inte bekanta) är en milsvidd skillnad. Jag har många gånger undrat hur många av er som umgås privat och är vänner på riktigt, inte bara på låtsas. Särskilt ni som varit här länge. Har lagt märke till att de som tillsist lyckats och fått barn, då försvinner de från trådarna som de hängt på i årtal innan. Antagligen så får de så mycket annat att tänka på, på sin höjd tittar de in någon gång i kvartalet men inte alls som när de gjorde IVF. Jag förstår dem som vill ha ett ansikte, veta vem det är de talar med. Face Book är mycket personligare för där är man inte anonym. Det börjar närma sig för mig och jag har gått med i 3 gravidtrådar. Medvetet försökt hitta trådar med - blandad - ålder, inte bara äldre personer utan mellan 20 och 40 år. Kunna ses IRL när man fått barn, hitta trådar där alla bor i Stockholm. Fika, äta middag ihop. Det ena utesluter inte det andra men tänk vad mycket gemensamt när båda fått barn samtidigt.
  • Lillstoran
    germany skrev 2012-11-08 20:13:04 följande:
    Tack som hoppas åt mig. Ja, jag hoppas verkligen att jag själv vågar hoppas att det ska ta sig denna gång. Jag ska göra så gott jag kan under dessa ruvarveckor för att slippa tänka alltför mkt på det som komma skall. Jag hade vid senaste vul 9 folliklar där då läkaren sa att jag inte kunde räkna med att fler än 6 folliklar skulle kunna plockas på ägg. Vid ÄP så hade jag ytterligare några folliklar (de var bara runt 7 mm). Fick ut 3 ägg varav 2 blev befruktade vilket var en hemsk pärs att gå och vänta på när man inte har så många ägg att spela med (därför ömmar jag så mycket för Tuvelinas & hennes mans sorg över deras resultat.....Vi satt liksom i samma hemska båt på exakt samma tidpunkt där vi inte hade en aning om vart skutan skulle gå....på lugnt vatten eller stormigt hav ungefär... Det känns så nära mig känslomässigt i och med att vi följt varandra under en tid och så att vi även hamande på ÄP samtidigt av alla dagar på en hel månad. Det SKULLE gå bra för oss båda ju. (Om du läser detta nu eller sen Tuva så lovar jag att jag ska släppa detta nu, men jag kommer att fortsätta att sända många fina tankar till dig och Krister).

Jag tänkte faktiskt på dig i måndags (tro det eller ej) och undrade hur det gick. När du inte hörde av dig blev jag orolig att det helt gått åt skogen. Jag vet hur stressigt det var. Fick ju bra 4 ägg när medel är ca 10 ägg och i stort sett alla utom jag i tråden fick ägg till frysen eller blastocyster. 3 ägg blev befruktade. Jag gick med telefonen i handen och var livrädd att det skulle ringa. Ringde telefonen så visste jag att det inte fanns något att återföra. Väldigt psykande. Ringer inte telefonen så har det gått bra. Jag kände precis som du, bara för att jag fått så få. Faktum var att jag skämdes för att berätta det. Däremot så CvL och Karolinska (Huddinge för er som inte vet att det är samma sak) betygsätter äggen. Jag tycker det är bra. Det fanns ett mycket fint ägg som fick 10 poäng och var helt utan fragmentering.
Svar på tråden Tips om dhea