Tips om dhea
Hejsan allesammans!
Igår fick vi en mycket söt liten flicka genom planerat kejsarsnitt på Karolinska Sjukhuset. 3580 gram och 49 cm lång.
Kejsarsnittet gick bra men jag har fortfarande rejält ont och kommer att bli kvar här, i vart fall tills imorgon. Sedan kan jag förhoppningsvis åka hem.
Det var väldigt omtumlande att bli föräldrar och jag kunde inte hålla tillbaka glädjetårarna som strömmade ned för kinderna när vi fick hålla henne för första gången. Vilka små tår och fingrar. Vilka underbara kinder!
Nu ska jag bara återhämta mig, landa och komma hem.
Föräldragruppen börjar längre fram och vi är ca 10 par, i varierande ålder som fått barn samtidigt och bor på samma ställe i Stockholm. Allt mellan 17 - 43 år och det är kul och berikande med människor med olika ålder och bakgrund.
Det kom som en total överraskning för merparten av vännerna på Face Book . Barndomsvänner jag känt väldigt länge, nära vänner som vetat ända sedan vecka 5, personer i min omgivning som vetat efter RUL var klart - men det har funnits en "tysk överenskommelse" mellan oss att inte berätta för någon, om något skulle gå fel in i det sista.
Som det känns nu så är jag väldigt nöjd med ett barn, det känns "lagom". Kommer nog inte att starta IVF igen även om jag faktiskt skulle hinna få ett barn till. Nu vill jag bara gosa med min lilla flicka och ta promenader och umgås med mamma på dagarna.