Jag funderar just nu på det där med praparaten igen. Jag har nu fått ordinerat 400ie Puregon av Fertilitetscentrum. Men CvL har vid två tillfällen, helt övertygat sagt till mig att Menopur brukar ge bäst resultat för lite äldre kvinnor. Jag tyckte också att jag verkade få något bättre resultat av det i kombination med korta metoden, har då vid ena tillfället fått en av av toppkvalitet och två ok till frysen (som dock inte klarade upptiningen) och andra gången ett toppkvalitet tillbaka. Detta kan jämföras med Fertilitetscentrum med långa metoden och Puregon då jag fick tre halvkassa, 2-celliga, En sådan till mig, men den blev jag iofs gravid på (slutade med mf).
Funderar på att ringa och fråga varför de vill gå på Puregon nu, fastän jag redan har hämtat ut det. Hemortsgyn visste inte varför och hon verkade tro att jag skulle ha fått Menopur, när jag frågade henne om vad hon trodde var anledningen till att de valde Puregon (hon fick bara mejl om det) så sa hon att hon trodde att Gbg brukar föredra Puregon och så blev jag ju gravid på den förra året (men hade ju eg sämre kvalitet på embryon då). Som vanligt har jag svårt att släppa sådant här.
Funderar också lite på att jag verkar ha fått väldigt lättflytande blod nu, vid akupunkturen tex så stoppar det inte och jag får massa blåmärken. Funderar på om det är kombinationen omega-3, DHEA och Q10 som gjort skillnaden? Någon som känner igen det? Fasar lite för sprutorna då min lilla mage redan är full med blåmärken från akupunkturen. Jag har också tjuvstartat lite med 5mg prednisolon och fick naturligtvis värsta hjärtklappningen, låg vaken nästan hela natten,det verkar vara en biverkning jag lätt får. Lite typiskt när jag nu nästan har vant mig vid mina 50mg Prasteron.Hoppas det ger med sig. Och skönt att jag tjuvstartade lite så jag vet vad som är vad. Nu skaj ag inte bombardera er mer. Dags att försöka sova lite. Kramar till er alla! Hoppas jag inte glömt någon nu!