Åh Germany, bästa nyheterna jag fått på länge! Helt underbart att allt ser fint ut! Försök, försök ta till dig detta och även tänka att när man sett att allt ser bra ut så här långt så minskar risken oerhört för att något ska gå snett senare. De viktigaste bitarna är på plats och fungerar hos er lilla. Helt underbart!
Och beröm till er som åkte in när oron blev för övermäktig (även jag ju tycker att oron varit för övermäktig för dig ett bra tag nu). Och nu får du verkligen lyssna på den fantastiska läkaren som sa åt er att åka in igen om ni blir för oroliga!!! Hurra!
MsBoring, när är din koll? Håller tummarna!
mba, hoppas koloskopin gått bra och att du fått äta igen Lycka till med resan och medicinen i handbagaget och allt.
Älva, glömde visst skriva om ambulansfärden, jag klappade ihop på jobbet, fick andnöd och bröstsmärtor så jag bara låg på golvet och kved, mina kollegor ringde ambulans för jag kunde inte ens praa pga smärtan, men det var tack och lov bara lungsäcksinflammationen som gjorde så ont, sitter påvä sida så det blev ju extra otäckt då smärtan strålade ut i vä arm. Älva, min gyn säger att stimuleringen bygger upp slemhinnan, så man ska inte behöva oroa sig för den.
Pippi, ja ibland är "ta en dag i taget" det enda man kan göra
Anne, jag sa faktiskt till min man förra veckan när jag ringde 1177 (och hos oss ringer man dem även dagtid på vardagar för man får inte rådgöra med sjukvärden längre, iaf inte med VC) att det måte vara detsvåraste jobb man kan ha, att bedöma allvarlighetsgrad per telefon. Men även att kunna förmedla värme och lindra oro när det behövs. Jag kan inte tänka mig någon bätttre lämpad än du! Varm, inkännande och klok!
Cff, tack för svar om att kunna börja med stimulering ändå. Märkte du någon skillnad i den behandlingen där du började trots tidigt mf några dagar efter bim? Fick du lika många folliklar osv? Jag funderar på själva follikelrekryteringen, kan det gå snabbare, långsammare att stimulera om folliklarna så att säga har fått ligga och "vänta"?
Jag är nu 6 dagar över tiden och har inga tecken på att det ska bli någon blödning, Tänkte ta ännu ett test i morgon för att se om alla hormoner är borta. Känner av brösten lite, så kanske är det lite hormoner kvar än. Hoppas nu kroppen vill släppa ifrån sig detta bara. Jag lutar väl åt att det är bäst att vänta en cykel innan jag börjar stimulering, om jag nu skulle få bestämma, och jag misstänker att kliniken ändå kommer att råda till det. Men då behöver kroppen komma igång NU, för annars kommer ev. ÄP krocka med makens jobbresa i början av mars. Och i april är han borta med. Och jag vill inte vänta så länge, tiden bara går.