Anonym (Fattig, men rik) skrev 2012-03-20 16:18:39 följande:
Du Donum: Vi är nog alla som inte tycker det är lönt att besvara dina k....e inlägg.
Kan du inte, för ditt eget bästa, förstå att att vara fattig i Sverige innebär för både den som är fattig i Sverige, för socialförsäkringen, för CSN, för hyresvärdar, för ICA, för all handel, för kreditgivare och alla som har med människor att göra att en person som är just fattig enligt svensk mall, inte har tillräckligt med pengar att betala hyra, handla mat, köpa kläder efter väder, åka buss istället för att gå, att vara utan telefon i stället för att bli beviljad ett billigt abonnemang, att gå i läckande skor, mm, osv.
Det innebär att inte behöva överväga självmord eller prostitution som enda möjliga utvägen.
Fattigdom i Afrika är en helt annan kategori. Den talar vi inte om i den här tråden.
Vi talar om svensk fattigdom. Den finns -hur svårt det än kan vara att tvingas inse det. Den är vanlig, mycket vanligare än du vill erkänna.
Nej, jag är inte så simpel i mitt tankesätt att jag rakt av sväljer vad du eller andra tycker utan förbehåller mig rätten att resonera och diskutera kring företeelser.