Dr Mupp skrev 2012-04-09 10:33:23 följande:
Jag har gjort det, har gått på socialbidrag under några perioder. Därför vet jag på kronan hur mycket pengar man får och hur reglerna ser ut. Och jag anser fortfarande inte att man är fattig på socialbidrag. Man har råd med det man behöver och lite till om man är lite ekonomisk. Alla på socialbidrag som klagar på att de inte har råd med ditten och datten sitter med skulder, lån eller missbruk. Det är ett faktum. För annars har man råd med ett normalt liv på socialbidrag.
Du påstår att du vet precis hur det är men har bara fördomar att komma med.
Du känner dej inte fattig men det är du lik förbannat när du går på soc. Svälj din förbannade stolthet och inse att fattigdom inte handlar om emotionella tillstånd utan mätbara värden.
Du är fattig. Du är fattig.Du är fattig.
Hur ekonomisk du än är finns det saker du inte kan göra som tillhör en basal levnadsstandard. Om du måste gå till tandläkaren kan det kosta många tusen. Soc kan vägra betala med motiveringen att det inte är akut. Det finns regeringbeslut på att en vuxen människa bara behöver 4 tuggtänder! Så du kan tvingas gå med den trasiga tanden tills det blir akut och du får dra ut den.
Det finns medicin NÖDVÄNDIG medicin du kan tvingas avstå för att den inte ingår i läkemedelsförsäkringen. Nödvändig för att få ett drägligt liv men inte livsuppehållande.
Jo. Du ÄR fattig när du går på soc. Du har haft tur och du känner stolthet men du räknas likväl för FATTIG!
Missbruk och lån va. Det är så korkat så du vinner dagens pris i det mest idiotiska inlägget.