• Anonym

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:13:03 följande:
    Sjuk för att jobba men frisk nog för att åka på ex semester som staten står för?
    Semester som staten bjuder på när man har sjukersättning?
    Var söker man detta är det genom FK? 
    Har du en länk till detta kanske?

• Anonym
    Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:15:25 följande:
    Man avgör själv om man vill vara fattig eller rik eftersom man väljer sina utgifter

Aaah, jag förstår.

Du är bara här för att dela ut nålstick till människor som redan har det jobbigt, som är sjuka och som har det knapert.

Man undrar ju vad det behovet hos dig bottnar i?

Lågt.      
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 15:16:21 följande:
    Semester som staten bjuder på när man har sjukersättning?
    Var söker man detta är det genom FK? 
    Har du en länk till detta kanske?

Åh, det vill jag oxå veta.
    Och säkert många fler med oss. 
  • Anonym
    April barn skrev 2012-03-19 15:13:18 följande:
    Ja visst, men du tycker inte det är rimligt att sambon kanske hjälper till lite om den andra inte ens har råd att köpa tex mediciner?

WHAT i dagens Sverige? Vi betalar 4 400:-/månad för vår 3a på 80 kvadrat!!
    Alla bor inte i din stad, där jag bor kostar de billigaste enrummare ca 4500+el.
  • Anonym
    Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:21:06 följande:
    Jag delar inga nålstick men om man inte har råd med det man vill får man ändra på sitt synsätt tycker jag. Det borde inte finnas fattiga i Sverige men människor vill ha allt tydligen även om man inte har råd
    Och det tror du att du uppnår med sarkastiska inlägg?
  • Anonym
    Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:25:19 följande:
    Det är ju ingen hemlighet att många åker på en räkmacka på bidrag, jag vet många som gör det! Därför valde jag att rösta på moderaterna för att förhoppningsvis kunna klämma till några.

Att människor som inte fuskar och åker räkmacka slås ut i samma vända är inget som bekymrar dig?
  • Anonym
    April barn skrev 2012-03-19 15:23:30 följande:
    Jag reagerade på att det skrevs i dagens Sverige, jag bor verkligen inte i en håla. Jag vet att det är svindyrt i tex centrala stockholm men då kan man ju försöka leta lite utanför, försöka söka jobb på annan ort om man vill det.
    Det är dyrare i mellanstora städer än i storstadsregioner.
  • Anonym
    Anonym (Soc) skrev 2012-03-19 15:25:19 följande:
    Det är ju ingen hemlighet att många åker på en räkmacka på bidrag, jag vet många som gör det! Därför valde jag att rösta på moderaterna för att förhoppningsvis kunna klämma till några.
    Så det är inte lika illa om diverse högavlönade tjänstemän,politiker mm fuskar till sig stora belopp genom felaktiga redovisningar eller lite fina kommunala mutor.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 15:32:48 följande:
    Så det är inte lika illa om diverse högavlönade tjänstemän,politiker mm fuskar till sig stora belopp genom felaktiga redovisningar eller lite fina kommunala mutor.
    Jo. Det är därför man inte röstar på sossarna (de fuskar mest).
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-19 15:37:08 följande:
    Jo. Det är därför man inte röstar på sossarna (de fuskar mest).
    Nu tror jag nog att den typ av fusk som skett i Göteborg sker i väldigt många kommuner i Sverige, tom i de flesta.

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?