• Anonym

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym skrev 2012-03-18 21:11:11 följande:
    VAR finns jobben?

Har du problem med att förstå frågan?
    lmgtfy.com/%C3%A4r+finns+jobben
    Välj en utbildning med omsorg istället för att kasta bort studiemedlet på strökurser och skitutbildningar till yrken vars marknad är helt mättad.
    Och varför begränsa arbetsmarknaden till Sverige?
  • Anonym
    MickeN1973 skrev 2012-03-18 21:15:32 följande:
    Det märks att du lever utan kontakt med verkligheten.
    Jag tycker du ska ta jobb som voluntär i stadsmissionen eller hos andra som jobbar med hemlösa så att du får en bild av vilka som hamnar utanför och varför de hamnar utanför.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym
    MickeN1973 skrev 2012-03-18 21:15:32 följande:
    Det märks att du lever utan kontakt med verkligheten.
    Jag tycker du ska ta jobb som voluntär i stadsmissionen eller hos andra som jobbar med hemlösa så att du får en bild av vilka som hamnar utanför och varför de hamnar utanför.
    Jag har jobbat ideellt på ett härbärge! De som kom till oss valde bort vårdchanser, lägenhetschanser och möjlighet till hjälp. Om och om igen! Jag vet inte hur många gånger vi försökte ordna till möten och fixa fram människor som skulle hjälpa, bara för att få den ansträngningen kastad i ansiktet.
  • Anonym
    orpon skrev 2012-03-18 21:09:04 följande:
    Jag har inget på ett härbärge att göra...
    Nä, det är enkelt att tycka och tänka i sin isolerade kammera.
  • Anonym
    MickeN1973 skrev 2012-03-18 21:05:06 följande:
    När det gäller personen som betalade 12000 kr för en flyttning, denne nämde att h*n hade barn.

Frågan är hur gamla dessa är.

Om de är i passande ålder hade man kunnat sätta dessa till att packa grejorna
    Så att flyttfirman bara ska ta möblerna och kartongerna.

Jag packade och barnen packade allt själv, bor inte i någon storstad så prisbilden är helt annorlunda än i storstäderna eftersom det inte finns så många konkurrenter. Tror att det bara fanns 4 firmor när jag flyttade, varav den ena lämnade anbud trots att den precis gjort konkurs.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:23:10 följande:
    Jag packade och barnen packade allt själv, bor inte i någon storstad så prisbilden är helt annorlunda än i storstäderna eftersom det inte finns så många konkurrenter. Tror att det bara fanns 4 firmor när jag flyttade, varav den ena lämnade anbud trots att den precis gjort konkurs.
    Man brukar kunna anlita flyttfirmor i grannstäder också. Och det kan bli billigare även om de ligger längre bort. I mitt fall skiljde det 5000 spänn mellan flyttfirmorna i min stad och flyttfirman från grannstaden som jag anlitade.
  • Anonym
    Paksenarrion skrev 2012-03-18 21:31:39 följande:
    Jag tycker det är en ganska hemsk människosyn att anse att de förbrukat sitt värde i samhället.
    Vilket värde har de i samhället om de kostar pengar och är kriminella?
  • Anonym

Man väljer sin egen väg i livet, hur ens start än sett ut. Att vara ett offer är inte vackert. Om du inte får jobb, sätt dig i skolbänken igen och skapa dig det liv du vill ha. Att bara sitta och vänta på allmosor utan att själv försöka åstadkomma en förändring i livet är att utnyttja det fantastiska system vi faktiskt har i Sverige, ett skyddsnät som är tänkt att tillfälligt ta emot dig om du faller men det är inte tänkt att man ska fastna i det.

• Anonym
    Anonym (Fattig, men rik) skrev 2012-03-18 21:18:47 följande:
    Visst läser jag tidningar. Jag skriver till och med reportage.
    Ett reportage sätter extra press på inblandade parter att skärpa till sig och reda ut situationen. Gäller både företag och myndigheter.
    Men kära nån, att du skriver reportage säger absolut... ingenting.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:15:38 följande:
    lmgtfy.com/
    Välj en utbildning med omsorg istället för att kasta bort studiemedlet på strökurser och skitutbildningar till yrken vars marknad är helt mättad.
    Och varför begränsa arbetsmarknaden till Sverige?
    Fast det ger inte ALLA arbetslösa ett jobb. Herregud, saknar du helt verklighetsförankring?
    Vad ska vi göra med de resterande 15% arbetslösa?

Jag anser att vi ska lösa våra problem här, inte exportera dem för att få dem ur världen.

Jag är inte förvånad över ditt svar. Det du presterat hittills är bara substanslös geggamoja som visar på en verklighetsfrånvänd synsätt.

Säg mig, vad kommer att hända med Sverige då ALLA har jobb?
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?