• Anonym

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym skrev 2012-03-18 21:00:00 följande:
    Var finns alla jobb menar du?
    Man får väl ta och anpassa sig! Utbilda dig till något som arbetsmarknaden behöver. Skaffa arbetsmeriter ideellt eller utomlands om du inte kan få dessa i Sverige. Jag har gjort bådadelarna (har pluggat på universitet i 6 år, tagit skitjobb, jobbat ideellt under studierna, jobbat i Norge, Tyskland och Estland) och har idag en fast tjänst i Sverige. Är så less på alla offerkoftor i det här landet. Var er egen lyckas smed istället för att gnälla. Det är så få av gnällspikarna som verkligen anstränger sig till sitt yttersta för att bli självförsörjande.
  • Anonym
    orpon skrev 2012-03-18 21:00:27 följande:
    Det stämmer, i Sverige behöver INGEN gå hungrig eller utan tak över huvudet... Allt beror på de personliga val du gör.... Uteliggare och knarkare har aktivt valt att ställa sig utanför samhällets skyddsnät....
    Håhåjaja. Jag slår vad om att duu ALDRIG vågar säga det där på ett härbärge.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:03:41 följande:
    Håhåjaja. Jag slår vad om att duu ALDRIG vågar säga det där på ett härbärge.
    Kanske inte, men det är likväl sant. De som bor på härbärgen har valt bort sina möjligheter att leva bättre. Flera gånger.
  • Anonym

Läste här att många verkar tro att bara för att man får frikort på medicin så får man ALL medicin gratis. Så är tyvärr inte fallet och all medicin ingår inte i högkostnadsskyddet

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:03:34 följande:
    Man får väl ta och anpassa sig! Utbilda dig till något som arbetsmarknaden behöver. Skaffa arbetsmeriter ideellt eller utomlands om du inte kan få dessa i Sverige. Jag har gjort bådadelarna (har pluggat på universitet i 6 år, tagit skitjobb, jobbat ideellt under studierna, jobbat i Norge, Tyskland och Estland) och har idag en fast tjänst i Sverige. Är så less på alla offerkoftor i det här landet. Var er egen lyckas smed istället för att gnälla. Det är så få av gnällspikarna som verkligen anstränger sig till sitt yttersta för att bli självförsörjande.
    Men kamma till dej!
    "Man får anpassa sej" besvarar INTE frågan vad alla människor ska arbeta med.

Det är ett mantra du har bara för att få puckla på en grupp människor.

Kan du besvara frågan nu, VAR hittar du jobben?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:05:10 följande:
    Kanske inte, men det är likväl sant. De som bor på härbärgen har valt bort sina möjligheter att leva bättre. Flera gånger.
    Det säger du?
    Var har du källan på detta?
  • Anonym

Men shit... 12 000 för en flytt.

Jag flyttade till en annan stad i höstas. 4 fullmöblerade rum, 90 kartonger, ingen hiss i det nya huset (och lägenheten på 4:e våningen) och det gick inte att parkera utanför porten. Det blev 8000:-
    Ni får väl kolla runt och be om offerter innan ni väljer flyttfirma. Man måste ju inte ta den dyraste.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:06:14 följande:
    Men kamma till dej!
    "Man får anpassa sej" besvarar INTE frågan vad alla människor ska arbeta med.

Det är ett mantra du har bara för att få puckla på en grupp människor.

Kan du besvara frågan nu, VAR hittar du jobben?
    Vilken arbetsför människa kan inte få jobb med en taktisk utbildning och villighet att flytta till jobben (inkl. utomlands)?
  • Anonym
    orpon skrev 2012-03-18 21:09:59 följande:
    Nä, det kommer jag inte att göra, samhället ser till att så inte sker, bara jag ställer upp på samhällets villkor...
    Exakt!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-18 21:10:15 följande:
    Vilken arbetsför människa kan inte få jobb med en taktisk utbildning och villighet att flytta till jobben (inkl. utomlands)?
    VAR finns jobben?

Har du problem med att förstå frågan?
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?