• Lu89Th

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

I torsdags var det två veckor sedan jag avslutade min senaste, och andra, pregotimekur.
    Började testa dagen efter med stickor, så man verkligen inte missar ägglossningen. Och redan då syntes de svagt svagt.,..
    Testade flera dagar och det blev lite starkare men inte mkt.. Så testade i nästan två veckor, men eftersom det aldrig blev starkare så gav jag upp.
     Igår när jag åkte till jobbet så sa jag till min sambo att det kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem så testade jag och fika då lika starkt streck som teststrecket.

Min fråga är nu om det verkligen kan bli ägglossning SÅÅÅ sent efter kuren? Sist fick jag på dag 12, den här månaden blev det på dag 24..  Och varför visar isåfall testen svagt i nästan två veckor innan? TEstade imorse igen och nu var det svagt igen.

Hoppas någon kan svara...

• Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!
  • Mamma till Prins

Vet inte om detta är så mycket till svar, men jag fick nyss diagnosen PCO/PCOS och jag hade precis samma grej att jag nästan alltid fick ett svagt streck på ÄL-stickan, och min gynekolog sa att ibland kan kvinnor med PCO/PCOS ha ett högre LH-värde än normalt utan att det för den sakens skulle betyder att en ÄL är på gång. Och därför kan man få falska "plus" på ÄL-stickan. Detta gällde dock inte alla med PCO/PCOS.

• Lu89Th

Det har jag med hört. Men litar ändå att jag hade de igår eftersom jag tyckte de kändes som de och därför kollade. Men sen om ägget släpper vet man ju aldrig?! Äter du pregotime?

• Lu89Th

Tycker de var så konstigt att de skillde så många dagar bara...

• Mamma till Prins

Du får helt enkelt lita på magkänslan! Jag har alltid testat med clearblue för dom är så tydliga, antingen har man ägglossning eller så har man de inte, men dom är ju ruggigt dyra. Så nu klickade jag hem några billiga tester, 30 st för 120 spänn, å då ingick 8 gravtester. Så jag tänkte köra med dom billiga testerna, en om dagen, och ta Clearblue bara de dagarna innan som jag beräknas ha ÄL.

Jag skall börja med pergotime idag faktiskt Första kuren! Så jag hoppas mycket på att det skall fungera

Själv då, äter du Pergotime eller liknande?

• Mamma till Prins

Men gud, nu såg jag att det stod i TS att det va andra kuren haha

Åh vad spännande, hur tyckte du de kändes? Fick du mycket biverkningar?

Jag har en liten prins på snart 2 år. Vi lyckades bli gravida utan hjälp efter 4 år, och det var först efter graviditeten som jag fick konstaterat PCO, så denna gången tänkte vi slippa behöva vänta i 4 år och hjälpa till med lite piller!

Hur länge har ni försökt? Barn/graviditeter sedan innan?

• Lu89Th

Inga biverkningar alls som jag märkte iaf.. Kanske tröttare, men kan ju bero på annat med!! förra gången fick jag ägglossning, eller hade ett ägg som när som helst skulle släppa, sen om de gjorde de eller inte vet vi ju inte.. Inga barn sen förr, blev gravid när jag var 17 men fick missfall.. Och då åt jag ppiller! Man tar för givet att allt ska funka, spec när man är så pass ung.. Men inte de, hur länge har ni försökt? Ålder? Osv

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-17 15:41:30 följande:
    Inga biverkningar alls som jag märkte iaf.. Kanske tröttare, men kan ju bero på annat med!! förra gången fick jag ägglossning, eller hade ett ägg som när som helst skulle släppa, sen om de gjorde de eller inte vet vi ju inte.. Inga barn sen förr, blev gravid när jag var 17 men fick missfall.. Och då åt jag ppiller! Man tar för givet att allt ska funka, spec när man är så pass ung.. Men inte de, hur länge har ni försökt? Ålder? Osv

Hallo! Här kommer världens senaste svar. Jag har varit helt sjukt trött och haft närmare 40 graders feber sedan jag började med Pergotime, jag antar att de beror på iaf Vi får hoppas att det är värt det!
    Beklagar missfallet, har aldrig varit med om ett och kan inte ens tänka mig hur det känns, men det måste vara fruktansvärt.
    I och med att det tog så lång tid att bli gravida med våran son så har vi kört oskyddat sedan han föddes, nu ammade jag iofs i 10 månader och då ger man kanske inte kroppen en ärlig chans att bli gravid, fick inte heller tillbaka mjn mens förens jag slutade amma!
    Jag och min man är 26 år.

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Har du själv några planer på hur många Pergokurer du vill ta innan ni testar något annat alternativ?

• Lu89Th

Jag vill ta så många kurer man får.. Vill verkligen inte gå över till Ivf för snabbt! Vi är född 89 båda, jag är nyfylld 23 och han är fortfarande 22 vi har försökt i två år i oktober.. Har typ aldrig skyddat oss sen vi blev tillsammans.. Hur går de för er??

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!