• Lu89Th

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

I torsdags var det två veckor sedan jag avslutade min senaste, och andra, pregotimekur.
    Började testa dagen efter med stickor, så man verkligen inte missar ägglossningen. Och redan då syntes de svagt svagt.,..
    Testade flera dagar och det blev lite starkare men inte mkt.. Så testade i nästan två veckor, men eftersom det aldrig blev starkare så gav jag upp.
     Igår när jag åkte till jobbet så sa jag till min sambo att det kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem så testade jag och fika då lika starkt streck som teststrecket.

Min fråga är nu om det verkligen kan bli ägglossning SÅÅÅ sent efter kuren? Sist fick jag på dag 12, den här månaden blev det på dag 24..  Och varför visar isåfall testen svagt i nästan två veckor innan? TEstade imorse igen och nu var det svagt igen.

Hoppas någon kan svara...

• Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!
  • Lu89Th

Det har jag med hört. Men litar ändå att jag hade de igår eftersom jag tyckte de kändes som de och därför kollade. Men sen om ägget släpper vet man ju aldrig?! Äter du pregotime?

• Lu89Th

Tycker de var så konstigt att de skillde så många dagar bara...

• Lu89Th

Inga biverkningar alls som jag märkte iaf.. Kanske tröttare, men kan ju bero på annat med!! förra gången fick jag ägglossning, eller hade ett ägg som när som helst skulle släppa, sen om de gjorde de eller inte vet vi ju inte.. Inga barn sen förr, blev gravid när jag var 17 men fick missfall.. Och då åt jag ppiller! Man tar för givet att allt ska funka, spec när man är så pass ung.. Men inte de, hur länge har ni försökt? Ålder? Osv

• Lu89Th

Jag vill ta så många kurer man får.. Vill verkligen inte gå över till Ivf för snabbt! Vi är född 89 båda, jag är nyfylld 23 och han är fortfarande 22 vi har försökt i två år i oktober.. Har typ aldrig skyddat oss sen vi blev tillsammans.. Hur går de för er??

• Lu89Th

På vilken dag är du?? Jag har på fredag, är dock säker att jag får mens eftersom känna verkligen inte som att jag blivit gravid..

• Lu89Th

Söta du tack så mkt!! Jo blir en liten decemberbebis.. Inte bästa månaden men!:) ja, tog två kurer för oss. Dom flesta blir gravida inom tre kurer. Jag ska till kliniken sen 27 april och göra tidigt ultraljud! Känns helt galet. Går bara och väntar på mensen , man är ju så van att den ska komma plus att det är ju liknande värk!! jag och sambon är på jakt efter ny bil, började kolla i söndags och nu blev de ännu mer passande!! hoppas allt går bra bara. Hur är det med dig, hur går allt?

• Lu89Th

Har glömt att svara.. Hur går det?? Snart
    Bim va? Ja jag längtar till vul :)

• Lu89Th

Men så seg jag är... Haha förlåt! hur är de med dig? Hur blev de med den där pregokuren? Jag hade iaf vanlig mens med pregotime men de är väl olika för alla såklart. Jag känner ibland, ibland molvärk och lite lite illamående. Det värsta är tröttheten. I måndags bäddade jag ner mig kvart över sex på kvällen.. Sov till sju dagen efter. Och lika trött då. Ikväll är de det längsta jag varit vaken denna vecka, sa till sambon att jag ska försöka orka vara vaken till halv tio iaf! Tur jag har lite cola och ostkrokar

• Lu89Th

Håller tummarna! Jag hade tur som aldrig ens mådde illa av pregotime. Annars brukar jag lyckas få allt dåligt som man kan få. ja jag hoppas bara allt är som de ska.. Ja, allt slisk är godare dagen efter! gav dock upp ätandet, blev lite för mkt.. minns inte om jag frågat men går ni privat eller landstinget?

• Lu89Th

Hej och välkommen! jag mådde som vanligt när jag åt kurerna. Vi lyckades på andra kuren! dom flesta lyckas inom tre försök tror jag att jag läst någontans... Jag kände av min ägglossning väl. Andra kuren testade jag med ägglossningstest jättelänge men blev aldrig någon stegring så jag slutade. Sen en morgon sa jag till min sambo att de kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem efter jobbet testade jag och visst var de så.. Detta var jättesent hade ju slutat testa och gett upp för den månaden.. Fick typ ägglossning på dag 24 eller nå.. Och efter första kuren fick jag jättetidigt typ dag 11! Lycka till!

• Lu89Th

Innan vi fick hjälp hade vi kört oskyddat 1,5 år. Vi blir båda 23 iår

• Lu89Th

Jo i fredags var vi där! Läkaren sa att de kunde inte se bättre ut och hjärtat pickade så fint och snabbt! har en bild
    Också men går väl inte att lägga upp genom telefon

• Lu89Th

Tack! ja spec när jag var inställd på att få gå därifrån gråtandes.. Helt magiskt att se våran lilla lilla bebis!(16mm) jag åt två enkelkurer. Hade sån tur att på vårat första möte på kliniken fick jag utskrivet första kuren direkt eftersom det var rätt dag att börja äta pregotime på Har du egen mens osv?

• Lu89Th

Håller tummarna att tanten inte kommer och att att du får plussa! Hur mänga kurer har du tagit? Har du säkert skrivit, men jag kommer inte ihåg.. Jo de går bra. Nu plågas jag mest av hemsk pollenallergi/förkylning... Är på brytaihopgränsen!:p

• Lu89Th

Man ska nog inte lita fullt ut på ägglossningstesten heller.. Jag testade 10 dagar efter ägglossning.. 5 dagar före bim. Man kan ju få senare ägglossning med pregotime, så om du har tur så! konstigt att hon vill ge dig dubbel direkt, fast kanske är skönt att dom gör allt dom kan direkt

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!