• Lu89Th

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

I torsdags var det två veckor sedan jag avslutade min senaste, och andra, pregotimekur.
    Började testa dagen efter med stickor, så man verkligen inte missar ägglossningen. Och redan då syntes de svagt svagt.,..
    Testade flera dagar och det blev lite starkare men inte mkt.. Så testade i nästan två veckor, men eftersom det aldrig blev starkare så gav jag upp.
     Igår när jag åkte till jobbet så sa jag till min sambo att det kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem så testade jag och fika då lika starkt streck som teststrecket.

Min fråga är nu om det verkligen kan bli ägglossning SÅÅÅ sent efter kuren? Sist fick jag på dag 12, den här månaden blev det på dag 24..  Och varför visar isåfall testen svagt i nästan två veckor innan? TEstade imorse igen och nu var det svagt igen.

Hoppas någon kan svara...

• Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!
  • Mamma till Prins

Jag har inte heller tänkt så mycket på ivf, hopppas ju att det inte skall behövas!
    Just nu vet jag inte hur de går. Jag har tagit äl-test varje dag sedan mensen slutade och får bara svaga streck. Antingen kommer den sjukt sent denna månaden, eller så blev de ingen äl denna månaden trots pergokuren
    Men vi kämpar vidare
    Hur går det för er? När har du BIM?

• Lu89Th

På vilken dag är du?? Jag har på fredag, är dock säker att jag får mens eftersom känna verkligen inte som att jag blivit gravid..

• Mamma till Prins

På dag 13 är jag. När jag tänker efter så är det egentligen nu i dagarna den borde komma så jag hoppas på att den kommer imorn, idag var det inget på stickan iaf.
    Åh, på fredag! Inte många dagar kvar då. Vet hur det känns de där dagarna innan mens. Jag tänker knappt på något annat, letar efter tecken på att jag kanske kan vara gravid eller tecken på att jag kanske inte är det.

Den gången jag faktiskt blev gravid med min son så kändes det precis som vanligt, jag kände liksom inget speciellt så jag trodde inte att det var något men jag letade tecken på att jag kanske var gravid ändå. Jag skulle ha mensen runt jul, och jag fyller år dagen innan julafton så den dagen vågade jag inte testa, ville inte förstöra min födelsedag liksom. Samma med julafton, ville inte förstöra den dagen heller, men på kvällen på julafton kunde jag inte låta bli att testa. Å då visade det svagt plus (snacka om fin julklapp!!), och först då kom alla världens symtomer med molvärk å illamående å spända bröst osv. Så för egen del känner jag att jag måste vackert vänta tills BM innan jag letar efter tecken, men det är sjukt svårt att låta bli hehe!!

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-26 21:55:14 följande:
    Jag plussade idag! helt chockad!

Men gud va ROLIGT!!! Jättestort grattis Skrattande
    Då blir det en liten 2012:a va??
    Va härligt det är att det att folk som tar pergotima faktiskt lyckas, det ger mig hopp!

Jag blev helt ärligt superglad för din skull haha, känns så kul när man vet att någon har kämpat ett tag äntligen lyckas

Stor grattiskram!

• Lu89Th

Söta du tack så mkt!! Jo blir en liten decemberbebis.. Inte bästa månaden men!:) ja, tog två kurer för oss. Dom flesta blir gravida inom tre kurer. Jag ska till kliniken sen 27 april och göra tidigt ultraljud! Känns helt galet. Går bara och väntar på mensen , man är ju så van att den ska komma plus att det är ju liknande värk!! jag och sambon är på jakt efter ny bil, började kolla i söndags och nu blev de ännu mer passande!! hoppas allt går bra bara. Hur är det med dig, hur går allt?

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-28 16:05:35 följande:
    Söta du tack så mkt!! Jo blir en liten decemberbebis.. Inte bästa månaden men!:) ja, tog två kurer för oss. Dom flesta blir gravida inom tre kurer. Jag ska till kliniken sen 27 april och göra tidigt ultraljud! Känns helt galet. Går bara och väntar på mensen , man är ju så van att den ska komma plus att det är ju liknande värk!! jag och sambon är på jakt efter ny bil, började kolla i söndags och nu blev de ännu mer passande!! hoppas allt går bra bara. Hur är det med dig, hur går allt?
    Gud va skoj!!! Jag själv är född den 23 december och har aldrig tyckt att det har varit dåligt. Vet inte om mina föräldrar håller med dock haha Va härligt att du får göra tidigt ultraljud, det gjorde jag när jag var gravid med min son också, det blir så mycket mer verkligt då när man får se hjärtat slå
    Jag inväntar mensen den 14':de typ. Jag tror dock inte att det blev någon ägglossning alls denna månaden, inte om man skall tro på testerna iaf, men i vanlig ordning så kan jag ju inte låta bli att hoppas å leta efter tecken på att jag kanske kan vara gravid ändå!! Tiden får visa hur det gick
  • Lu89Th

Har glömt att svara.. Hur går det?? Snart
    Bim va? Ja jag längtar till vul :)

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-04-06 16:40:10 följande:
    Har glömt att svara.. Hur går det?? Snart
    Bim va? Ja jag längtar till vul :)

Hej hej!
    Egentligen var Bim den 13:e, men så kom "mensen" för 2 dagar sedan, bara de att de var typ en klick i 2 dagar, ingen värk osv. Och nu är den borta. Så jag fattar ingenting.
    Skulle börja med dubbelkur på 5:e blödningsdagen, men de blev bara 2 blödningsdagar?!!? Så jag får ringa till gyn på tisdag och se vad dom säger.
    Det kanske är så att man får väldigt mycket mindre mens när man går på pergo?
    Förstår att du längtar till VUL! Har du börjat känna av att du är gravid redan??

• Lu89Th

Men så seg jag är... Haha förlåt! hur är de med dig? Hur blev de med den där pregokuren? Jag hade iaf vanlig mens med pregotime men de är väl olika för alla såklart. Jag känner ibland, ibland molvärk och lite lite illamående. Det värsta är tröttheten. I måndags bäddade jag ner mig kvart över sex på kvällen.. Sov till sju dagen efter. Och lika trött då. Ikväll är de det längsta jag varit vaken denna vecka, sa till sambon att jag ska försöka orka vara vaken till halv tio iaf! Tur jag har lite cola och ostkrokar

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!