• Lu89Th

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

I torsdags var det två veckor sedan jag avslutade min senaste, och andra, pregotimekur.
    Började testa dagen efter med stickor, så man verkligen inte missar ägglossningen. Och redan då syntes de svagt svagt.,..
    Testade flera dagar och det blev lite starkare men inte mkt.. Så testade i nästan två veckor, men eftersom det aldrig blev starkare så gav jag upp.
     Igår när jag åkte till jobbet så sa jag till min sambo att det kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem så testade jag och fika då lika starkt streck som teststrecket.

Min fråga är nu om det verkligen kan bli ägglossning SÅÅÅ sent efter kuren? Sist fick jag på dag 12, den här månaden blev det på dag 24..  Och varför visar isåfall testen svagt i nästan två veckor innan? TEstade imorse igen och nu var det svagt igen.

Hoppas någon kan svara...

• Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!
  • Mamma till Prins

Gah, jag skrev ett sånt långt inlägg åsså hakar sidan upp sig och allt försvann!!
    Det är bara bra med mig! Idag tog jag sista tabletterna, blev ju dubbelkur denna gången. Sån tur var så har jag inte mått dåligt alls, har inte ens känt av att jag äter pergo denna gången. Så jag hoppas på att pillrena fokuserar på att ge mig ägglossning istället för feber denna gången hehe.
    Jag minns när jag var gravid min son, då somnade jag jämt på tåget på väg till/från jobbet och vaknade på helt fel ställen. Sen käkade jag postafen mot illamående också, och dom gör än ÄNNU tröttare, men dom var effektiva mot illamåendet iaf
    Nu är det inte länge kvar tills ultraljudet för dig ju! Skoj
    Gissa om jag blev sugen på ostkrokar nu, det är galet gott, fast jag tycker mest om dom dagen efter då dom är lite sega heheh

• Lu89Th

Håller tummarna! Jag hade tur som aldrig ens mådde illa av pregotime. Annars brukar jag lyckas få allt dåligt som man kan få. ja jag hoppas bara allt är som de ska.. Ja, allt slisk är godare dagen efter! gav dock upp ätandet, blev lite för mkt.. minns inte om jag frågat men går ni privat eller landstinget?

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-04-18 21:44:19 följande:
    Håller tummarna! Jag hade tur som aldrig ens mådde illa av pregotime. Annars brukar jag lyckas få allt dåligt som man kan få. ja jag hoppas bara allt är som de ska.. Ja, allt slisk är godare dagen efter! gav dock upp ätandet, blev lite för mkt.. minns inte om jag frågat men går ni privat eller landstinget?
    Gör det Håll tummarna alltså hehe.
    Min man är iväg ikväll så jag har käkat en halv nutellaburk med sked, det var gott just då men nu tar det nog ett tag innan jag äter det igen.
    Vi går privat tror jag?! Hm nu blir jag osäker, det är liksom ingen vanlig vårdcentral, utan en ren gynmottagning. Men man betalar bara 100-200 eller något per besök?! Gud va knasigt att jag inte vet det där. Det får bli att kolla upp det hehe.
    Ni då, vart går ni?
  • choklaa

Hej, och grattis till er som fått fina plus :) och nu väntar på en liten bebis :)

Själv har jag och min sambo försökt bli gravida sedan ett halv år tillbaka utan att lyckas. Fick ut i januari provera tabletter då jag ej haft mens sedan mitten av oktober. Tog provera för att starta igång mensen. Sedan kom det en blödning efter 7 dagar. Andra kuren körde jag men fick blödning på 9:E provera dagen.  Tredje kursen körde jag ej igång på 16 dagen då jag precis på 14 dagen i cykeln fick en blödning och då skulle jag börja räkna på nytt för att ta tredje kursen. Nu har jag kört min tredje kur och tog sista tabletten i torsdags. Pratade med gyn på dagen om man kunde få någon tablett för att få ett plus och hon skrev ut Pregotime. Har ingen erfarenhet av den tidigare.

Så det jag undrar hur har ni mått under tiden ni tagit pregotime?
    Hur känndes ägglossningen? ( enligt min gynekolog så jag har jag pco) men alla blodprover tyder på att jag ej skulle ha pco).

Hur länge åt ni pregotime innan ni blev gravida?

• Lu89Th

Hej och välkommen! jag mådde som vanligt när jag åt kurerna. Vi lyckades på andra kuren! dom flesta lyckas inom tre försök tror jag att jag läst någontans... Jag kände av min ägglossning väl. Andra kuren testade jag med ägglossningstest jättelänge men blev aldrig någon stegring så jag slutade. Sen en morgon sa jag till min sambo att de kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem efter jobbet testade jag och visst var de så.. Detta var jättesent hade ju slutat testa och gett upp för den månaden.. Fick typ ägglossning på dag 24 eller nå.. Och efter första kuren fick jag jättetidigt typ dag 11! Lycka till!

• Lu89Th

Innan vi fick hjälp hade vi kört oskyddat 1,5 år. Vi blir båda 23 iår

• Mamma till Prins

Hej!

Ja skriver för första gången från telefonen så de kanske ser lite galet ut! Ja mådde jättedåligt på min första kur, feber, trött som katten, näsblod osv. Då fick ja ingen ägglossning. Andra kuren kände ja inte av alls, å ja tror inte ja har fått någon ägglossning denna gång heller. Men nu när ja tänker efter så fick ts ägglossning så sent så de kanske finns hopp för mig med!

choklaa skrev 2012-04-21 10:30:30 följande:
    Hej, och grattis till er som fått fina plus :) och nu väntar på en liten bebis :)

Själv har jag och min sambo försökt bli gravida sedan ett halv år tillbaka utan att lyckas. Fick ut i januari provera tabletter då jag ej haft mens sedan mitten av oktober. Tog provera för att starta igång mensen. Sedan kom det en blödning efter 7 dagar. Andra kuren körde jag men fick blödning på 9:E provera dagen.  Tredje kursen körde jag ej igång på 16 dagen då jag precis på 14 dagen i cykeln fick en blödning och då skulle jag börja räkna på nytt för att ta tredje kursen. Nu har jag kört min tredje kur och tog sista tabletten i torsdags. Pratade med gyn på dagen om man kunde få någon tablett för att få ett plus och hon skrev ut Pregotime. Har ingen erfarenhet av den tidigare.

Så det jag undrar hur har ni mått under tiden ni tagit pregotime?

Hur känndes ägglossningen? ( enligt min gynekolog så jag har jag pco) men alla blodprover tyder på att jag ej skulle ha pco).

Hur länge åt ni pregotime innan ni blev gravida?

• choklaa
    Lu89Th skrev 2012-04-21 14:09:52 följande:
    Hej och välkommen! jag mådde som vanligt när jag åt kurerna. Vi lyckades på andra kuren! dom flesta lyckas inom tre försök tror jag att jag läst någontans... Jag kände av min ägglossning väl. Andra kuren testade jag med ägglossningstest jättelänge men blev aldrig någon stegring så jag slutade. Sen en morgon sa jag till min sambo att de kändes som när jag brukar ha ägglossning så när jag kom hem efter jobbet testade jag och visst var de så.. Detta var jättesent hade ju slutat testa och gett upp för den månaden.. Fick typ ägglossning på dag 24 eller nå.. Och efter första kuren fick jag jättetidigt typ dag 11! Lycka till!
    Tack ska du ha, Jag har ätit provera nu i tre omgångar. Tog sista tabletten i torsdags och väntar nu på att tanten ska komma. Känns precis som vanligt men tycker att en blödning borde ha kommit, på tanke på att förra omgången han jag ens inte äta klart kuren innan de kom en blödning.

Prata med gyn i torsdags och hon trode att jag skullle få en blödning under helgen och skulle i dag ringa henne för att boka tid för ett ultra ljud den 12 dagen då jag börjar med pregotime. Men ringde inte i dag då tanten ej dykt upp. Tänkte att jag tar mig en promenad sen och går och köper ett test, även om jag väl känner molande värk precis som vanligt och vet att tanten kommer bara att den just nu känner för att jävlas med mig då jag ser så fram emot pregotime. Jag och maken längtar efter att få starta igång och ett fint plus ska visa sig för oss också.

När de gäller ålder så blir jag 25 i år och sambon blir 26 i år.
  • Lu89Th

Jo i fredags var vi där! Läkaren sa att de kunde inte se bättre ut och hjärtat pickade så fint och snabbt! har en bild
    Också men går väl inte att lägga upp genom telefon

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!