Inlägg från: Mamma till Prins |Visa alla inlägg
  • Mamma till Prins

Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!

Vet inte om detta är så mycket till svar, men jag fick nyss diagnosen PCO/PCOS och jag hade precis samma grej att jag nästan alltid fick ett svagt streck på ÄL-stickan, och min gynekolog sa att ibland kan kvinnor med PCO/PCOS ha ett högre LH-värde än normalt utan att det för den sakens skulle betyder att en ÄL är på gång. Och därför kan man få falska "plus" på ÄL-stickan. Detta gällde dock inte alla med PCO/PCOS.

• Mamma till Prins

Du får helt enkelt lita på magkänslan! Jag har alltid testat med clearblue för dom är så tydliga, antingen har man ägglossning eller så har man de inte, men dom är ju ruggigt dyra. Så nu klickade jag hem några billiga tester, 30 st för 120 spänn, å då ingick 8 gravtester. Så jag tänkte köra med dom billiga testerna, en om dagen, och ta Clearblue bara de dagarna innan som jag beräknas ha ÄL.

Jag skall börja med pergotime idag faktiskt Första kuren! Så jag hoppas mycket på att det skall fungera

Själv då, äter du Pergotime eller liknande?

• Mamma till Prins

Men gud, nu såg jag att det stod i TS att det va andra kuren haha

Åh vad spännande, hur tyckte du de kändes? Fick du mycket biverkningar?

Jag har en liten prins på snart 2 år. Vi lyckades bli gravida utan hjälp efter 4 år, och det var först efter graviditeten som jag fick konstaterat PCO, så denna gången tänkte vi slippa behöva vänta i 4 år och hjälpa till med lite piller!

Hur länge har ni försökt? Barn/graviditeter sedan innan?

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-17 15:41:30 följande:
    Inga biverkningar alls som jag märkte iaf.. Kanske tröttare, men kan ju bero på annat med!! förra gången fick jag ägglossning, eller hade ett ägg som när som helst skulle släppa, sen om de gjorde de eller inte vet vi ju inte.. Inga barn sen förr, blev gravid när jag var 17 men fick missfall.. Och då åt jag ppiller! Man tar för givet att allt ska funka, spec när man är så pass ung.. Men inte de, hur länge har ni försökt? Ålder? Osv

Hallo! Här kommer världens senaste svar. Jag har varit helt sjukt trött och haft närmare 40 graders feber sedan jag började med Pergotime, jag antar att de beror på iaf Vi får hoppas att det är värt det!
    Beklagar missfallet, har aldrig varit med om ett och kan inte ens tänka mig hur det känns, men det måste vara fruktansvärt.
    I och med att det tog så lång tid att bli gravida med våran son så har vi kört oskyddat sedan han föddes, nu ammade jag iofs i 10 månader och då ger man kanske inte kroppen en ärlig chans att bli gravid, fick inte heller tillbaka mjn mens förens jag slutade amma!
    Jag och min man är 26 år.

Hur gamla är ni? Hur länge har ni försökt? Har du själv några planer på hur många Pergokurer du vill ta innan ni testar något annat alternativ?

• Mamma till Prins

Jag har inte heller tänkt så mycket på ivf, hopppas ju att det inte skall behövas!
    Just nu vet jag inte hur de går. Jag har tagit äl-test varje dag sedan mensen slutade och får bara svaga streck. Antingen kommer den sjukt sent denna månaden, eller så blev de ingen äl denna månaden trots pergokuren
    Men vi kämpar vidare
    Hur går det för er? När har du BIM?

• Mamma till Prins

På dag 13 är jag. När jag tänker efter så är det egentligen nu i dagarna den borde komma så jag hoppas på att den kommer imorn, idag var det inget på stickan iaf.
    Åh, på fredag! Inte många dagar kvar då. Vet hur det känns de där dagarna innan mens. Jag tänker knappt på något annat, letar efter tecken på att jag kanske kan vara gravid eller tecken på att jag kanske inte är det.

Den gången jag faktiskt blev gravid med min son så kändes det precis som vanligt, jag kände liksom inget speciellt så jag trodde inte att det var något men jag letade tecken på att jag kanske var gravid ändå. Jag skulle ha mensen runt jul, och jag fyller år dagen innan julafton så den dagen vågade jag inte testa, ville inte förstöra min födelsedag liksom. Samma med julafton, ville inte förstöra den dagen heller, men på kvällen på julafton kunde jag inte låta bli att testa. Å då visade det svagt plus (snacka om fin julklapp!!), och först då kom alla världens symtomer med molvärk å illamående å spända bröst osv. Så för egen del känner jag att jag måste vackert vänta tills BM innan jag letar efter tecken, men det är sjukt svårt att låta bli hehe!!

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-26 21:55:14 följande:
    Jag plussade idag! helt chockad!

Men gud va ROLIGT!!! Jättestort grattis Skrattande
    Då blir det en liten 2012:a va??
    Va härligt det är att det att folk som tar pergotima faktiskt lyckas, det ger mig hopp!

Jag blev helt ärligt superglad för din skull haha, känns så kul när man vet att någon har kämpat ett tag äntligen lyckas

Stor grattiskram!

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-03-28 16:05:35 följande:
    Söta du tack så mkt!! Jo blir en liten decemberbebis.. Inte bästa månaden men!:) ja, tog två kurer för oss. Dom flesta blir gravida inom tre kurer. Jag ska till kliniken sen 27 april och göra tidigt ultraljud! Känns helt galet. Går bara och väntar på mensen , man är ju så van att den ska komma plus att det är ju liknande värk!! jag och sambon är på jakt efter ny bil, började kolla i söndags och nu blev de ännu mer passande!! hoppas allt går bra bara. Hur är det med dig, hur går allt?
    Gud va skoj!!! Jag själv är född den 23 december och har aldrig tyckt att det har varit dåligt. Vet inte om mina föräldrar håller med dock haha Va härligt att du får göra tidigt ultraljud, det gjorde jag när jag var gravid med min son också, det blir så mycket mer verkligt då när man får se hjärtat slå
    Jag inväntar mensen den 14':de typ. Jag tror dock inte att det blev någon ägglossning alls denna månaden, inte om man skall tro på testerna iaf, men i vanlig ordning så kan jag ju inte låta bli att hoppas å leta efter tecken på att jag kanske kan vara gravid ändå!! Tiden får visa hur det gick
  • Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-04-06 16:40:10 följande:
    Har glömt att svara.. Hur går det?? Snart
    Bim va? Ja jag längtar till vul :)

Hej hej!
    Egentligen var Bim den 13:e, men så kom "mensen" för 2 dagar sedan, bara de att de var typ en klick i 2 dagar, ingen värk osv. Och nu är den borta. Så jag fattar ingenting.
    Skulle börja med dubbelkur på 5:e blödningsdagen, men de blev bara 2 blödningsdagar?!!? Så jag får ringa till gyn på tisdag och se vad dom säger.
    Det kanske är så att man får väldigt mycket mindre mens när man går på pergo?
    Förstår att du längtar till VUL! Har du börjat känna av att du är gravid redan??

• Mamma till Prins

Gah, jag skrev ett sånt långt inlägg åsså hakar sidan upp sig och allt försvann!!
    Det är bara bra med mig! Idag tog jag sista tabletterna, blev ju dubbelkur denna gången. Sån tur var så har jag inte mått dåligt alls, har inte ens känt av att jag äter pergo denna gången. Så jag hoppas på att pillrena fokuserar på att ge mig ägglossning istället för feber denna gången hehe.
    Jag minns när jag var gravid min son, då somnade jag jämt på tåget på väg till/från jobbet och vaknade på helt fel ställen. Sen käkade jag postafen mot illamående också, och dom gör än ÄNNU tröttare, men dom var effektiva mot illamåendet iaf
    Nu är det inte länge kvar tills ultraljudet för dig ju! Skoj
    Gissa om jag blev sugen på ostkrokar nu, det är galet gott, fast jag tycker mest om dom dagen efter då dom är lite sega heheh

• Mamma till Prins
    Lu89Th skrev 2012-04-18 21:44:19 följande:
    Håller tummarna! Jag hade tur som aldrig ens mådde illa av pregotime. Annars brukar jag lyckas få allt dåligt som man kan få. ja jag hoppas bara allt är som de ska.. Ja, allt slisk är godare dagen efter! gav dock upp ätandet, blev lite för mkt.. minns inte om jag frågat men går ni privat eller landstinget?
    Gör det Håll tummarna alltså hehe.
    Min man är iväg ikväll så jag har käkat en halv nutellaburk med sked, det var gott just då men nu tar det nog ett tag innan jag äter det igen.
    Vi går privat tror jag?! Hm nu blir jag osäker, det är liksom ingen vanlig vårdcentral, utan en ren gynmottagning. Men man betalar bara 100-200 eller något per besök?! Gud va knasigt att jag inte vet det där. Det får bli att kolla upp det hehe.
    Ni då, vart går ni?
  • Mamma till Prins

Hej!

Ja skriver för första gången från telefonen så de kanske ser lite galet ut! Ja mådde jättedåligt på min första kur, feber, trött som katten, näsblod osv. Då fick ja ingen ägglossning. Andra kuren kände ja inte av alls, å ja tror inte ja har fått någon ägglossning denna gång heller. Men nu när ja tänker efter så fick ts ägglossning så sent så de kanske finns hopp för mig med!

choklaa skrev 2012-04-21 10:30:30 följande:
    Hej, och grattis till er som fått fina plus :) och nu väntar på en liten bebis :)

Själv har jag och min sambo försökt bli gravida sedan ett halv år tillbaka utan att lyckas. Fick ut i januari provera tabletter då jag ej haft mens sedan mitten av oktober. Tog provera för att starta igång mensen. Sedan kom det en blödning efter 7 dagar. Andra kuren körde jag men fick blödning på 9:E provera dagen.  Tredje kursen körde jag ej igång på 16 dagen då jag precis på 14 dagen i cykeln fick en blödning och då skulle jag börja räkna på nytt för att ta tredje kursen. Nu har jag kört min tredje kur och tog sista tabletten i torsdags. Pratade med gyn på dagen om man kunde få någon tablett för att få ett plus och hon skrev ut Pregotime. Har ingen erfarenhet av den tidigare.

Så det jag undrar hur har ni mått under tiden ni tagit pregotime?

Hur känndes ägglossningen? ( enligt min gynekolog så jag har jag pco) men alla blodprover tyder på att jag ej skulle ha pco).

Hur länge åt ni pregotime innan ni blev gravida?

• Mamma till Prins

Åh va härligt!!! Va glad jag blir för din skull när va de bf??

Va kul att du fick en bild! Jag gjorde oxå tidigt vul i typ vecka 8 med min son men fick inte någon bild förens rul i vecka 18, men ja minns de som igår när ja såg hans lilla hjärta slå på skärmen!! Helt underbart. Vi gjorde könsultraljud i 3D oxå i vecka 25. Det måste ja verkligen rekommendera, man fick massa fina bilder och videosar och ja kände verkligen igen honom från bilderna när han väl föddes

Lu89Th skrev 2012-04-29 08:54:43 följande:
    Jo i fredags var vi där! Läkaren sa att de kunde inte se bättre ut och hjärtat pickade så fint och snabbt! har en bild

Också men går väl inte att lägga upp genom telefon

Svar på tråden Hjälp!! Sen ägglossning med pregotime?!