Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

FaithHopeLove: Hur var det, fick du några ägg till frysen? Sitter och funderar på om du skulle göra ET eller FET denna gång.

annalotta: När beräknas din mens komma? Man bara väntar och väntar på den nu.. Är du laddad inför en ny omgång?
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Är du redan på sprutdag 9? Jisses, vad snabbt tiden går! Glad Hur har det gått hittills? Det verkar inte ovanligt att man sprutar med höga doser. Tyckte jag hade jättelåg dos men är ju rätt liten av mig så det kanske var bra att jag inte tog mer, även om jag hade önskat att det blev fler ägg såhär i efterhand. Men hellre det än att bli överstimulerad. Lycka till på ditt VUL imorgon, hoppas det finns många fina ägg! {#emotions_dlg.flower}

Jobbigt när det är beställningsvaror man behöver.. jag valde att hämta ut allt i receptet på en gång då det kändes enklast. Apoteket fick beställa i princip allt och när min man skulle hämta medicinerna hade dom glömt sprutorna som är kylvara och då tog det ytterligare en dag. Kommer hämta ut allt i fortsättningen också, känns skönt att veta att man har det man behöver hemma.

ingae
    : Då förstår jag. Har inte så bra koll på vilka kliniker som använder sig av donationer men förstod att Umeå var en av dom när jag såg information i väntrummet. Vad skönt att du inte har några biverkningar av sprayen! Glad Tog du blodprov igår eller är det nästa onsdag?

Tåg är ju ett jättebra färdsätt! Snabbare än buss och säkert större chans att få biljett än flyg om det mot förmodan skulle bli fullbokat. Bra att det finns olika alternativ, då behöver du inte oroa dig över resan iallafall.

pinglan: Härligt att du fått börja med sprutorna! Solig Har alIt gått bra? inte länge kvar till äggplock, tiden går otroligt snabbt när man väl börjat spruta tycker jag.

Emilotta: Så glad jag blir att höra att du ÄNTLIGEN fått börja med sprutorna, det var verkligen på tiden! {#emotions_dlg.flower}  Hur har du mått av provera-dubbelkuren? Skönt att höra att det gick bra med premiärsprutan igår trots paniken. Nej, det gör ju inte ont men känns fruktansvärt obehagligt första gången. Från och med nu kommer det gå mycket lättare! Glad Jag desinficerade inte själva sprutan utan endast magen med spritlösning innan sticket.

turtle01: Vad roligt att du och Emilotta började spruta samma dag. Förhoppningsvis får ni även ÄP samtidigt! Skrattande Första sprutan gick bra även för dig läste jag, finfint! Du behöver nog inte desinficera om du tar sprutan direkt efter dusch. Det kommer säkert gå jättebra att ta sprutan på jobbet. Är det puregon du använder?

germany: 8 äggblåsor är ett jättebra resultat, grattis! Solig Hur stora var dom?

Sofiali77: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Vad tråkigt att höra att du fick missfall.. Rynkar på näsan Jag tjuvtestade vid vårt första IVF och fick plus men blödning dagen efter så nu väntar jag på att mensen ska komma så vi får göra FET.

Har använt ÄL-tester för att få koll på när nästa ÄL blir men kroppen verkar helkonstig: fick utslag den 6/5 och 7/5 sedan testade jag inte mer då sista testet var svagt. Idag kände jag mensvärk (trots att mensen inte kommer ännu på ett bra tag) så tog ett nytt ÄL-test som visade fullt utslag. Kan det varit några hormoner som fanns kvar i kroppen efter det tidiga mf som gjorde att testerna visade stegring eller kan man ha ÄL två gånger på en månad? Någon som vet? Känner mig förvirrad..
  • drömmer om ett barn
    Väntrummet
    * Smilla03(ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * drömmer om ett barn, (FET vid kommande ÄL)

Sprayar

Sprutar
    * LindaM (ÄP v19)
    * Mustikka (första IVF)
    * Emilotta, (första ivf)
    * Turtle01, första ivf.

Väntar på äggplock

Ruvar

GravidGravidaGravid
    * A79 
    * vårt2012
  • drömmer om ett barn

Precis, det är en bit kvar men du är på god väg! Glad Jag var sjukt nervös inför varje nytt steg i behandlingen och trodde aldrig jag skulle få genomföra nästa men det gick vägen även fast det inte gick vägen på slutet. Men skönt att ha gjort det en gång, nu vet man hur allt går till. Jag gjorde bara ett VUL, brukar man göra två?

• drömmer om ett barn
    germany: Att det kan skilja så mycket.. trodde det var lika för alla. Jag gjorde två stycken E2-prover. Gjorde VUL på skärtorsdagen och var orolig för att dom skulle missa mig och jag skulle bli bortglömd under påsken men så blev det självklart inte! Glad Krångligt när det är röda dagar, dom ställer till det rätt mycket.

Kollar man upp AMH och FSH-värden vid utredning? Känner inte till något om detta, vet inte om jag har tagit dessa prover. Men det kanske är standard?

Mustikka: Okej, nu tror jag att jag börjar förstå hur det ligger till. Vi har inte diskuterat dessa värden alls i tråden vad jag kan minnas, så det känns som ett helt nytt område! Hur vet läkarna vilket värde FSH-hormon man har? Det måste väl framgå i det sista blodprovet innan behandlingen? Vid första infomötet sa läkaren att vi får ta en lägre dos än hon planerat eftersom jag tydligen var mindre än hon tänkt sig.. Skrattande

Skönt att höra att det fanns äggblåsor! {#emotions_dlg.flower} Dom kommer växa till sig under tiden du sprutar och sen kan det också komma fler. Jag hade fått en som växt till sig sedan VUL och ändå körde jag på med samma dos. Så mycket kan hända till nästa vecka. Vilken enorm tur att det fanns Puregon på apoteket! Glad

Så du fick betala vid VUL-besöket? Jag betalade ingenting och var inte inställd på att göra det heller eftersom detta är ett landstingsfinansierat försök.

Emilotta: FET kommer ske i naturlig cykel så det blir HELT "naturligt", ha ha! Tungan ute

Vad mysigt med spa-helg. Hoppas det blev en riktigt mysig helg och att allt gick bra med sprutorna! Solig

vårt 2012: Vad spännande att få gå på VUL och se det lilla Hjärta! Kan tänka mig att dagarna går långsamt nu.. Hur mår du annars?

turtle01: Skönt att höra att det gick bra att ta sprutan på jobbet! Glad Tror vid närmare eftertanke inte att jag släppte taget om huden heller.. måste man göra det?

Äppelkaka: Hej och välkommen! {#emotions_dlg.flower}

Ska ni göra behandling innan kliniken stänger för sommaren?
  • drömmer om ett barn
    inväntande: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Jag har inte gjort någon FET ännu men när jag pratade med Umeå om detta så sa läkaren att jag senare ska ringa vid utslag på äl-testet. Precis, hur ska dom annars veta när det är dags för upptining? Är det ditt första FET?
    Vilken sorts äl-tester använder du? Har hört att många använder digitala med en "glad gubbe" och tänker att dom kanske är säkrare än vanliga stickor där det kan vara svårt att veta exakt med tanke på stegringen.
  • drömmer om ett barn

Det sa hon ingenting om. Gissar att jag får mer information när jag ringer och meddelar att mensen har kommit. Så kan tyvärr inte hjälpa dig med din fråga.. Skäms Har du fått utslag idag?

• drömmer om ett barn

Har inte fått någon närmare information då jag inväntar mensen. Hon sa att jag ska ringa när den kommer och sen blir det att ringa när äl-testerna ger utslag. Fick inte veta mycket mer ingående än så.. gissar att dom berättar mer när jag ringer angående mensen.

Eftersom du ringde vid din förra FET borde väl samma sak gälla nu kan man tycka. Jag hade ringt om jag var i din situation, det kan iallafall inte skada! Glad

• drömmer om ett barn
    germany: Men vad konstigt.. är det inte ganska viktigt att ta E2-provet? Förvånad Betalar man privat är det ju extra noga att man inte missar något som hade kunnat förhindras genom blodprovet.

Okej, vad bra att du tipsar om det. Ska absolut kolla upp resultatet på provsvaren och sen kolla upp AMH´n. Man vill ju göra allt man kan för att ta reda på att något inte är galet i kroppen. Ja förutom att den inte vill bli gravid då förstås.. Skäms
  • drömmer om ett barn
    germany: Okej, så om FSH-värdet ser bra ut borde alltså AMH ligga inom normala värden. Har lämnat en del blodprov under utredningen men aldrig tagit reda på vilka, därav min förvirring.. Glad

Om din läkare säger att allt ser bra ut så är det säkert så, men förstår att du gärna vill ta ett prov som visar att så är fallet. Man vill ju gärna ha saker och ting svart på vitt när det gäller viktiga saker som dessa.

Mustikka: Gör du VUL på IVF-kliniken eller någon annanstans? Jag gjorde mitt på lasarettet här hemma och har inte behövt betala varken för den eller blodproven i samband med ivf:en.

LindaM: Har undrat hur det gått för dig då det var ett tag sen du syntes till i tråden. Vad tråkigt att du blev överstimulerad.. måste ha varit en allvarlig sådan då du blev inlagd? Hoppas du mår bättre nu.

Wow, 10 blastocyster! Solig Vilket fantastiskt resultat! Hoppas att jag också en vacker dag får någon blasto, känns som att det är mycket större chans att lyckas med en sådan. Håller dock tummarna för att du inte behöver använda någon av dessa nu utan att det går vägen med färskförsöket. Inte länge kvar till testdag nu.. Glad

turtle01: Häftet ja.. tror faktiskt inte att jag läste den eftersom mannen tog hand om sprutandet förutom dom två sista dagarna. Men det är ju bra att veta till nästa försök efter FET som kommer innebära en ny period med sprutor. Lycka till med blodprov och VUL nästa vecka! {#emotions_dlg.flower}

inväntande: Härligt att höra att du fått utslag på testerna! Skrattande Fick du tag på labbet?

vårt 2012: Tack för din tumhållning! Måste kännas konstigt när det värker och hugger.. men då vet man också att det håller på att hända något därinne i magen.. Gravid
Svar på tråden IVF Umeå