Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

pinglan: Vad roligt att höra att det är på gång för er nu! Glad Jo, det blev en rätt stor påse med mediciner man fick kånka på! Skrattande Det positiva är att till nästa behandling behöver man inte betala utan allt går på högkostnadskortet.

Jag är i ingemansland just nu. Väntar på att bli uppringd för att få info om när vi ska få göra våran FET. Vill helst vara igång med det NU, men man måste vänta en cykel efter misslyckat ET.

• drömmer om ett barn
    LindaM: Hur långt har ni till Umeå? Vi hade också fått starta mitt i natten för att hinna så det blev att åka kvällen innan istället. Hoppas verkligen att allt går bra på äggplocket imorgon och att dom får ut många mogna ägg. Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    LindaM: Nej du, inte har man turen att ha motorväg under resan! Skrattande Det hade underlättat något enormt om man hade bott i Umeå eller iallafall i närheten.. verkligen synd att det finns så få IVF-kliniker här uppe i norr. Men samtidigt är jag glad att jag inte behöver ta flyget som "ingae". Fast det hade visserligen varit trevligt det också, om man bortser från start och landning! Glad 
  • drömmer om ett barn
    turtle01: Skönt att dina biverkningar har börjat ge med sig. Jag sov inte sämre på nätterna men blev däremot väldigt morgonpigg under behandlingen vilket jag absolut inte är i vanliga fall. Såg det dock som en positiv upplevelse! Glad Hoppas att du slipper den hemska huvudvärken och magsmärtorna i samband med mensen.

Tror inte att du behöver oroa dig för att glömma datum eller nya steg i behandlingen. När alla viktiga dagar närmar sig kommer du att ha stenkoll! Skrattande Hur känns det att snart börja med sprutorna?
  • drömmer om ett barn
    LindaM: Grattis till dina 16 ägg och skönt att höra att äggplocket gick bra! {#emotions_dlg.flower} Hoppas du mår bättre nu och att resan hem inte blev alltför kämpig. Jag kände inte någon direkt smärta efter ÄP men blev yr och mådde illa, kändes som att jag blev väldigt åksjuk i bilen på väg tillbaka till hotellet. Hör kliniken av sig imorgon eller på onsdag om hur det går?

pinglan: Jo, det är lite synd att man måste vänta tills nästa cykel men tiden har ändå gått ganska snabbt så det är okej. Bara vi hinner innan sommaren är jag nöjd! Glad Det finns ostimulerad och stimulerad (där man använder hormoner) FET så har jag tur behöver jag inte ens använda några läkemedel denna gång. Borde bli osimulerat eftersom jag har regelbunden cykel men vet inte säkert förrän jag pratat med läkaren.

Mustikka: Det är helt klart bekvämast att ta sprutorna hemma i lugn och ro. Då behöver man inte stressa utan kan ta det helt i sin egen takt. Jag sprutade i 10 dagar (på den 11:e tog jag ÄL-sprutan).

A79: Förstår att ni vill vänta med att berätta för er son, men det är säkert svårt att hålla sig! Glad Så du är fortfarande uppsvälld, vad jobbigt. Var själv uppsvälld 1-2 veckor efter ET och tyckte det kändes som att ALLA tittade på magen. Ingen sa något så det var säkert bara jag själv som tänkte på det.. Svårt att dölja en graviditet om den syns redan nu. Det är ingen som har anat något då?

Är verkligen lättad över att jag inte berättade för så många om vår IVF-behandling då det var riktigt tungt när det misslyckades. Men alla är vi olika och vissa mår säkert bättre av att få prata ut med sina nära och kära när man går igenom sådana här saker.

Smilla03: Vad duktig du är som inte tjuvtestar! Nerver av stål! Skrattande Tycker inte alls du behöver oroa dig.. så länge det inte kommer en massa rent blod är det ingen fara. Dessutom får man väldigt sköra slemhinnor av vaggisarna så när man tar dessa kan det t.o.m komma blod i mindre mängder.

Jaha, du tar progesteron 3 gånger om dagen? Jag blev ordinerad två gånger om dagen, vad konstigt att inte alla ska göra likadant! Förvånad Har du fått något svar på ditt mail?
  • drömmer om ett barn
    Smilla03: Nog hade man kunnat klara sig utan alla dessa rädslor. Först över att något steg i behandlingen ska misslyckas, att mensen ska komma, att det ska bli minus.. och när man väl lyckas: rädslan att något ska gå fel. Det är en riktig karusell detta!

Jag tycker iallafall att det ser väldigt lovande ut för dig. Du har fått en blasto, ingen mens och snart testdag! Solig Nu kan vi bara hålla tummarna och hoppas på det bästa. Ni kanske inte kan hålla er utan gör testet på lördag natt när din kille kommer hem. Är han ledig helgen sen?

Det vore himla skönt om jag skulle slippa sprayen och sprutorna denna gång. Har visserligen haft turen att må bra under behandlingen men det är ingenting jag går igenom om jag inte behöver.. Glad Det blir isåfall att använda ÄL-tester och när dessa ger utslag åker man till kliniken inom 2 dagar (tror jag) och sätter in eskimån i den egna cykeln. Har läst något om VUL också men vet inte om det är något som alla ska göra vid FET.

ingae: Att ta flyget är inte så enkelt som det låter, bilen är däremot ett "säkert kort" såvida den inte får ett haveri förstås. Jobbigt att inte veta så många dagar i förväg när du ska resa.. Var bor ni någonstans förressten? Det kommer säkert ordna sig med boende, inte ska du behöva tälta! Förvånad

turtle01: Såg att du redan fått svar på din fråga. Vad skönt att mensen kommit, snart är det dags för nästa steg.. Glad

Emilotta: Nu ber jag till högre makter att du är nedreglerad och inte behöver vara fånge i detta spray-stadie längre! Känns det som att du är nedreglerad? Hoppas på ett positivt samtal i eftermiddag! {#emotions_dlg.flower}

pinglan: Tack, får hoppas på det! Glad Du skulle börja med Puregon till helgen, vilken dag blir det?

Mustikka: Hur går det för dig?
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: På torsdag kommer min läkare som gjorde äggplock och återinföring att ringa, så snart får jag svar på alla funderingar jag har. Har tagit ÄL-test som gett utslag i söndags och igår så nu har jag koll på ÄL också! Glad

Åh, hoppas att du är nedreglerad trots att du inte har några symptom. Tycker du har kämpat nog med den där nässprayen nu. Har du haft lätt att få näsblod sen du började spraya?
  • drömmer om ett barn
    Smilla03: Ånej, vad tråkigt att höra att du fått blödningar! Rynkar på näsan Jag fortsatte också med vaggisarna trots mens då det ändå kan lyckas fast man har en blödning. Håller tummarna för dig imorgon på din TD. Kram

Vad bra, då vet man att man ska ringa till växeln och be att få bli kopplad till IVF-receptionen om man behöver få tag på dom snabbt. Tack för tipset! Solig

A79: Vad mysigt att få gå på UL och se den lilla och höra att allt ser bra ut! {#emotions_dlg.flower} Känns det mer verkligt nu? Vad roligt att du har en vän som är gravid, då kan ni dela tankar och funderingar med varandra.

Mustikka: Härligt att du är nedreglerad och nu fått börja med sprutorna! Glad Starkt jobbat att ta sprutan själv redan första dagen! Det blir lättare med tiden, redan idag ska du se att det kommer gå lättare än igår. Visst känner man sig både arg och ledsen över att man ska behöva gå igenom allt detta och dessutom inte ens veta om det kommer att ge resultat..

Jag fick inga blödningar efter att mensen tog slut. Har det fortsatt blöda under dagen?

Fru Bone: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Svarade i din tråd du skapat angående kliniken. Ser att det löste sig eftersom du fått tid till äggplock, skönt att höra! Glad Hur har det gått på äggplocket?

ingae: Vilken lång resväg du har! Liten undran: varför föll valet på Umeå? Hoppas att du får med dig sällskap på resan så du inte behöver åka själv. Om det mot förmodan inte skulle lösa sig med flyg så känns buss som ett bra alternativ! Glad Skönt att inte behöva koncentrera sig på vägen utan kunna sitta och läsa eller vila.

Emilotta: Om du visste vad jag lider med dig som inte är nedreglerad nu heller.. Rynkar på näsan Vad konstigt att det kan bli så, människokroppen är verkligen ett stort mysterium. Tungt med dubbel kur av Proveran som du mådde dåligt av redan innan. Hoppas att det rättar till sig snabbt så du kan gå vidare till nästa steg i behandlingen.

turtle01: Vad tråkigt att höra att du fått den hemska huvudvärken du bävade för! Rynkar på näsan Är den värre nu än i vanliga fall? Har inga tips annat än att googla eller höra med apoteket.

LindaM: Stort grattis till ditt resultat! {#emotions_dlg.flower} Vilken skillnad från förra behandlingen, nu kanske du får flera blastocyster till frysen dessutom! Tänk att det kan skilja så mycket från en gång till en annan. Hade du samma medicinering som förra gången? Nu väntar den spännande (men långsamma) ruvningstiden.. Glad

germany: Håller tummarna för att det går vägen för er denna gång! Solig

EEJ: Har saknat dig här i tråden, trevligt att du är tillbaka! Glad Jag pratade med Ida idag och fick samma info om VUL samt att ringa när mensen kommer. Skönt att veta att dom har öppet hela juni månad, tills dess borde man hinna få mens och ÄL om inte kroppen bestämmer sig för att strejka totalt.

Vilken rolig kommentar du fick, men förstår att du ställde frågan! Skrattande Måste vara skönt att veta att du har dina blasto som ligger i frysen och väntar.

Är lite orolig för upptiningen som sker samma dag som återinförandet. Eftersom det tar flera timmar att åka till Umeå finns risken att dom ringer under vägen dit och meddelar att det inte lyckats..
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Ja, det känns faktiskt väldigt skönt. Då har man semesterstängningen på sig att ladda nya batterier om det inte lyckas. Har 3 stycken tvådagars i frysen så får se om dom räcker.. läste om en som hade 6 stycken och dom 5 första klarade inte upptiningen men det lyckades på sista så allihopa gick åt på det försöket! Har läst att patienter har fått olika bud på hur stor chansen är att upptiningen lyckas: 70%, 80% och även 90%. Vågar inte lita på några siffror, får helt enkelt hoppas på turen! Glad

Vilken tid tar du sprutan, blev det 21.30? Hoppas det går bra ikväll nu när du har testat i skarpt läge en gång. Tyckte du det kändes mycket?
  • drömmer om ett barn
    LindaM: Hur går det med ruvandet, några känningar? Glad Glöm inte att uppdatera våran lista och lägg in dig som ruvare.

Mustikka: Oj, vilken berg-och-dalbana med dina blödningar! Har dom slutat nu? Hur har det gått med sprutorna under helgen? Och vad visade resultatet på dagens blodprov? *nyfiken* Jag kände ingenting alls under tiden jag sprutade så du behöver inte vara orolig över att något är fel! Glad

Smilla03: Så tråkigt att höra att det inte gick vägen för er heller.. Rynkar på näsan Jag tyckte det var jobbigt att ta gravtestet trots att mensen redan kommit och jag förstod att det var kört. Men tror att det blir lättare vid nästa försök, kommer nog tänka lite annorlunda då. Så himla bra att ni hinner köra en FET innan sommaren! Nu hoppas vi att våra frysisar vill stanna kvar.. {#emotions_dlg.flower}

germany: Bra tänkt att en gång är ingen gång. Man får försöka tänka att första var bara ett "provförsök" och att det oftast tar ett försök för att ta reda på vilken dos som passar en osv.

turtle01: Vad skönt att din mens och huvudvärk nu är borta! Behövde du fara till apoteket och hämta smärtstillande? Tänk inte att du ska behöva göra ett till försök, det ska bli plus för dig på detta försök! Solig

Fru Bone: Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower} Blev det några till frysen? Lägg gärna in dig i våran lista.

pinglan: Vad bra att du blivit uppringd, tror dom jobbar ganska sent om dagarna. FET sker alltid på eftermiddagarna och sen gissar jag att läkarna har telefontid därefter. Har du börjat med sprutorna nu?
Svar på tråden IVF Umeå