Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Väntrummet 
    * Smilla03, (ska sätta in en frysis efter nästa menscykel)
    * Äppelkaka (syskonförsök, andra ivf)
    * vårt 2012 (Får vänta på fet till efter sommaren)
    * Freja150 (Första IVF, läkarbesök och infosamtal 13/8)

Sprayar

Sprutar

Väntar på ÄP/ET

Ruvar
    * LindaM testdag 27/5
    * inväntande testdag 11/6
    * Sofiali77 testdag 12/6
    * Tinzu (första IVF) Testdag 19/6
    * Turtle01 (första IVF) Testdag 20/6
    * EEJ, andra IVF (FET), testdag 5/7
    * Drömmer om ett barn, andra IVF (FET), testdag 8/7

GravidGravidaGravid
    * A79
    * Mustikka
    * Emilotta (första ivf)
  • drömmer om ett barn
    Emilotta: Tack! Glad Förkylningen börjar redan bli bättre, nu kan jag andas med näsan igen! Skrattande Googlade som en tok på ivf:er och förkylning och det var faktiskt en hel del som blivit gravida trots förkylning så nu känner jag mig inte lika orolig över den biten längre.

Smilla03: Verkligen tur att det inte blev någon krock för då kanske vi inte hade tagit oss till Umeå. Jag tänkte först ta bussen men det visade sig vara fruktansvärt dåliga förbindelser mellan Gällivare och Umeå så jag hade blivit tvungen att sova över natten innan FET och sen på tillbakavägen åka tåg mitt i natten + buss eller sova över till dagen efter! Förvånad Så min man var snäll och tog ledigt för att jag inte skulle behöva köra hela vägen själv.. Hjärta

Åh, så bra att ÄL verkar vara på gång för dig! Solig Då kommer du ju hinna! Glad Jag har använt ÄL-stickor men det var MÅNGA år sedan. Clearblues digitala var något nytt för mig men dom gav raka besked och det gillas! 
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Vad spännande! Glad Vad är hatching-stadie för något, är det när den kläcks ur skalet?

Tänk om det lyckas för er nu.. jag hoppas verkligen det! Detta är eran lycko-blasto! {#emotions_dlg.flower} Vad som än händer får du inte ge upp, man har ju läst de mest otroliga historier om hur människor har lyckats bli gravida mot alla odds.

Vad glad jag blir när jag läser ditt inlägg.. hoppas verkligen att du får rätt i att det blir ett plus! Har också läst att vid förkylningar så tror många att immunförsvaret siktar in sig mot att bli av med förkylningen och inte "motarbeta" embryot. Hoppas verkligen att så är fallet och att förkylningen förde något gott med sig.

Får man välja om man vill göra ET eller FET när man köpt 3-pack? Tänkte att ET är ju dyrare så då kanske det är bättre att spara frysisarna till senare. Har man som dig mått dåligt under sprutperioden kanske det inte känns så lockande förstås. Hur många blastos har ni kvar i frysen nu? Hursomhelst, nu ska vi inte tänka på sånt utan hoppas på det bästa den 5 juli! Skrattande
  • drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt för er att få köra igång med IVF då det inte lyckats med tidigare behandlingar. Hoppas detta kommer hjälpa er att få det efterlängtade plusset! Glad

Är själv inne på min andra behandling och har fått tillbaka två frysta embryon i torsdags. "Freja150" startar sin första IVF till hösten precis som du.. Solig
  • drömmer om ett barn
    A79: Vad skönt att slippa telefon, internet och tv för några dagar! Glad Hoppas ni haft bra väder i stugan.

Så roligt att höra att din son blev glad över nyheten! Solig Nu kan ni njuta av graviditeten allihopa och bara mysa!
  • drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Tack för tumhållningen! Glad

Vilken besvikelse att få glad gubbe och sen visar det sig att kroppen bara "luras" med en.. Vet kliniken vad detta kan bero på? Saknar du ÄL helt eller kommer den ibland? Kan tänka mig att det måste varit jättetungt att gå igenom detta i ett års tid utan resultat.. Rynkar på näsan Så när du behandlades innan din dotter kom till behövde du inte göra hela denna procedur utan enbart äta medicin?

Jag har inga barn tyvärr. Vi började försöka för nästan 7 år sedan men det dröjde ända tills förra året innan vi sökte hjälp. Trodde det skulle vara jobbigare än jag tänkt mig med utredningen, hade jag vetat det jag känner till idag så hade jag sökt hjälp mycket tidigare. Det är lätt att vara efterklok..

Lycka till på infomötet imorgon! {#emotions_dlg.flower} Har ni lång resväg? 

A79: Vad härligt att ni fick fint väder, tänk vad mycket solen kan göra för ens välmående! Solig Har du mått bra i övrigt?

Tiden går verkligen jättefort. Försöker att inte tänka så mycket på embryona och känna efter hela tiden men det är jättesvårt! Glad Jag kommer defintitivt inte att tjuvtesta denna gång. Dels för att inte bli besviken två gånger om det blir minus och dels för att risken för tidigt missfall är stor, och jag vill inte vara med om att få ett plus som ändå resulterar i mens innan testdag.

EEJ: Jättetråkigt med minuset du fick idag.. Rynkar på näsan Men tror du verkligen att hoppet är ute? Det känns så tidigt, jag tror att mycket kan hända än. Håller tummarna allt jag kan, det är er tur nu! Kram

Smilla03: Jippie, vad kul att du fick glad gubbe! Skrattande Skönt att veta att ni hinner med ett försök innan uppehållet, nu kan du slappna av och ta det lugnt. Spännande att få en blasto tillbaka!

emmies: Grattis till graviditeten! {#emotions_dlg.flower} Är det första barnet?

annalotta: Somliga dagar är nattsvarta och ibland mår man lite bättre efter att släppt ut det man bär inom sig. Jag är en sån som håller allt inne och det är ju inte så bra i längden.. Tycker det är hemskt att många ska behöva må så fruktansvärt dåligt pga barnlösheten. Många kramar till dig
  • drömmer om ett barn
    mammaidamaria: Vad skönt att ni kör igång direkt dom öppnar, visst blir det korta metoden? Tyckte också att det var mycket information att ta in efter första besöket.. tur man fick ett planeringsschema med sig hem! Glad

Okej, då förstår jag att du måste framkalla både blödning och ÄL. Tungt att få ett sådant besked vid utredning men säkert skönt ändå att veta vad som är fel. Antingen är din dotter en lyckoträff eller helt enkelt ett mirakel! {#emotions_dlg.flower}

Vi har 100 mil tur och retur till Umeå. 
  • drömmer om ett barn
    EEJ: Jag är verkligen jätteledsen för din skull att det inte fungerade, så himla tråkigt! Gråter Måste kännas väldigt tungt för er just nu.. man har trots allt förväntningar ända in i det sista. Stor kram

mammaidamaria: Jo, det var det jag tänkte. Hade för mig att man gör korta metoden då man inte har egen ÄL. Det finns nog lite olika sprutor tror jag.. själv använde jag Puregon efter nedregleringen.

A79: Det känns lika bra att vänta tills testdag (om inte mensen dyker upp innan) eftersom man hursomhelst ändå måste testa den dagen. Usch, kan tänka mig att det blir nervöst att få sitt efterlängtade plus.. jobbigt att oroa sig varje dag i 9 månader! Förvånad

Har du inte haft några symptom alls under denna graviditet? Skönt att alla värden är på topp iallafall, alltid ett gott tecken! Glad Är du i vecka 15 nu?

Emilotta: Vad spännande med VUL på onsdag! Solig Hoppas inte illamåendet och tröttheten blir alltför jobbig för dig så att du får njuta av sommaren. 
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Jag har inte känt av någonting alls fram tills igår, fick mensvärk framåt kvällen. Har även känt av detta idag så har ställt in mig på att mensen är på väg. Den borde komma imorgon eller på måndag om jag räknar på min vanliga cykel.

Hur mår du nu?  Vad roligt och spännande med ultraljud på tisdag! Solig
Svar på tråden IVF Umeå